Gå til innhold

Fullmåne i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som merker at noe er på gang?

Her er det 4 dager til termin, men jeg merker ikke noe "kraft" fra fullmåne ennå... men er jo tidlig på formiddagen ennå, så kan jo skje noe senere i kveld...

Siden det visstnok skal være flere fødsler under fullmåne er det spennende å høre om fullmånen har noen effekt på dere andre som er nær termin :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har term i morgen, eneste som er idag er at jeg har vondt overalt nesten. Vondt under ribbein, vondt når jeg går, føles ut som ungen detter ut snart.

Skal straks til jm, så får se hva hun sier.

Skrevet

Hver gang jeg ser ordet fullmåne tenker jeg på den m-reklamen som gikk for noen år siden... To vampyrerer: "its idnight, and oon is up!", hehe...

Har 3 dager til termin her og det er i hvertfall ikke noe tydelig på gang, men merker det skjer noe i kroppen. Spørsmålet er bare om det er type "skjer noe enda mer i løpet av dagen eller morgendagen" eller type "ja, nå er jeg tross alt nær termin, så det er naturlig med ekstra mye kynnere og smårier og uro i kroppen". Begge deler virker like sannsynlig ;-)

Skrevet

Har mageknip og luft i magen... Kanskje det bare er luft der inne ??

5 dager til termin og ingen tegn på noen fødsel.. Ikke forventet det, heller, men det er jo lov til å håpe.

Tror ikke på månen, har aldri virket før. Sukk. Men pen er den :)

Skrevet

jeg har 25 eller sto det 23 dager til termin..og ikke vet jeg om fullmånen har noen påvirkning på kroppen, men den har jo påvirkning på flo og fjære, alså vann og menneske kroppen består jo for det meste av vann, så ser ikke på det som en umulighet..

MEEEEEEN i går kveld begynnte jeg med mensvondt og knnere, kynnerne ga seg utover natta men mens vondt holdt på til morran i dag, kommer innimellom enda...

kjenner kroppen jobber, men er ikke sikker p¨å at det er selve fødselsjobben den forbreder seg på , da tror jeg at jeg hadde vært løs i magen i tillegg....

jeg får vel vente på neste fullmåne 4 sept :s

Skrevet

Jm min hadde stor tro på fullmånen og hadde kranglet mye med sin far som var lege, han mente dette var bare noe tull som jm fant på. Men så hadde det stått en artikkel om en som hadde forsket på dette i legebladet, så han hadde gitt seg og tror nå på fullmånen.

Jm sa at der var mange som kom inn på grunn av at vannet gikk under fullmånen, så der går nok noen vann i dag......

Spennende lesing i morgen.

Skrevet

JM sa på kontrollen i dag at det er dagene etter fullmånen det er mest aktivitet. Fullmånedagen og dagene etter, så krysser fingrene for at helga bringer med seg mye morro;) Har termin i dag, så det er på tide:)

Skrevet

Så spennende for dere damer :) Krysser fingrene for alle dere som er fødeklare. Selv har jeg termin den 17. oktober og det er fullmåne den 18. Så håper jeg slipper å gå så lenge over.

Skrevet

er 8 dager over termin idag, så ja, jeg hadde blitt veldi gla om dette funker:)

Skrevet

Jeg er 7 dager over og satser veldig på fullmånen nå kjenner jeg. ;)

Skrevet

Jeg fikk beskjed på svangerskapskurs for .. ehm... 7 år siden at det ikke fødes flere barn når det er fullmåne, men flere fødsler starter. Kan jo tenkes det stemmer. :)

Skrevet

kanskje det er noe i det med fødsel når det er fullmåne å dagene rundt der:-) *Håper*

har i heledag hadd menssmerter, som har kommet å gått uregelmessig da...

har ikke peiling om det er noe på gang eller ikke, er førstegangs så aner ikke hva jeg skal kjenne etter egentlig.

men føler meg vartfall ikke helt i form idag. presser av å til i bekkenet å.. som jør vondt;/

Skrevet

Her har det ikke skjedd noe ennå... men håper det kan skje i kveld...

Skrevet

vi satser på neste fullmåne vi! hehe.

blir spennende å høre om det blir noen fullmånebabyer på noen av dere!

Skrevet

Har aldri trodd på det med fullmåne, men jaggu gikk ikke vannet idag. Så får vi se hva som skjer nå. I løpet av 72 timer er fødsel i gang, enten på den naturlige måten eller ved igangsetting. Og jeg som fortsatt har 21 dager til termin.

Skrevet

I natt lurte jeg også på om det er hold i dette at fødsler setter i gang under fullmåne! For en slitsom, søvnløs natt:

Har nemlig hatt kraftige magesmerter som kom ganske jevnlig. Magen ble steinhard, ikke bare skikkelig hard som under kynnere, men sånn at det virkelig føltes som å ta på en stein.

Enda jeg har hatt mye modningssmerter, nedpress og murringer de siste par ukene, var smertene som kom i natt annerledes. Skikkelig heftige magesmerter, rett og slett. Som strålte ut i korsryggen.

Så dette kan jo ha vært modningsrier, tenker jeg. Eller noe annet det kan være? Sovnet til slutt klokka sju og sov til halv elleve, og har siden hatt én omgang til, men den var ikke så intens som den siste jeg hadde i natt i sjutida.

Jaja. Nå føyer jeg meg inn i dette koret av folk som spør: ER DET NOE PÅ GANG?? :-)

Får kanskje uansett se og pakke fødebagen, det begynner vel å bli på tide!

Er 39+4, slimproppen gikk i begynnelsen av denne uka.

Skrevet

Ingen star på fødsel her heller.

Faktisk eneste natten jeg IKKE har hatt noe tegn.. hehe.. Ellers har jeg hatt veldig nedpress, mensmurring og kynnere etter slimproppen gikk på søndag .. Tillegg 2 cm åpning og moden.. Å i natt var det ikke tegn til noe.. hehe.

Skrevet

Jeg har virkelig tro på månen! Uavhengig om det er i forbindelse med fødsler eller noe annet. Jeg sover ALLTID elendig den natta det er fullmåne også.. blir spennende å se ved neste fullmåne som er rett etter min termin :)

Anbefaler en serie som heter The Universe. mener det er en bbc-serie om alt som foregår ute i verdensrommet. Der er det et eget program om månen som er utrolig informativt! De og nevner månens kraft på flo og fjære og at det nødvendigvis må påvirke andre ting som består av mye vann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...