Gå til innhold

disse kg, noen ander som har lagt på seg mye?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er i uke 28 og har alt lagt på meg 10 kg, dette er andre barnet mitt.

er veldig tynn i utgangspunktet. men ikke nå lenger.

håper det roer seg ned nå....

spiser sunt men noen ganger litt mye-stopp på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også i uke 28 og har lagt på meg 12,5 kg. Jeg skylder mye på at jeg har hatt ferie i fire uker...vært både på Gran Canaria og i Barcelona, og da kan man ikke tenke sunt hele tiden. Man går ut og spiser hver dag. Spiser lunsj på stranda...is hver dag...jepp... Da blir det fort noen ekstra-kilo. Ikke bekymre deg. Kos deg i svangerskapet...10 kilo er ikke unormalt mye. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 25 uker i dag, første gangs, og har lagt på med ca 6 kg:-(

Syns det er mye, men sånn er det jo bare.

De sier man legger på seg i gjennomsnitt 12 kg, så jeg skjønner du vil det skal roe seg. Ønsker deg masse lykke til:-) Håper vekten din fortsetter veldig sakte oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittet er nok ikke 12 kilo men det er normalt å legge på seg 12-20 kg. Dvs at gjennomsnittet er rundt 16 kilo. Det er veldig forskjellige fra person til person, og fra svangerskap til svangerskap...

Spis sunt og ha god samvittighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

 

Jeg er 26 uker nå, førstegangs og har også lagt på meg ca 6kg.. jamt over har jeg gått opp 1kg i måneden og synes i grunn ikke at det er så veldig mye jeg da?! :P

 

Hadde litt å tære på fra før av, gått opp 2-3cups i BH-størrelse, har fått litt ekstra rundt ellers kanskje, men føler ikke at jeg ser så veldig annerledes ut nå enn tidligere.. -bortsett fra puppene og magen seff ;-)

 

Har spist forholdsvis sunnt, veeldig lite godter de første månedene (sjokolade smaker ikke godt lengre merkelig nok) -men det har kanskje sklidd litt ut i sommer med is og rips m/ vaniljesaus og slikt..

 

Men lille gullet veier jo snart 1kg, fostervann og morkake veier vel en del allerede og livmoren har jo rukket å vokse masse den og i forhold til tidligere!

 

Får trøste oss med at aktivitetsnivået kanskje øker litt igjen når vi skal ut å trille tur med nurkene våre i vinter! Skal se de kiloene raser fort av igjen! :)

 

Hilsen mulig en litt smånaiv førstegangs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15, 16 kg er gjennomsnittet. ikke 12 kg. Det er oftere at en gravid legger på seg 20 kg enn 10 for å si det sånn. Synst det er feil å gå rundt å tenke på denne vekten hele tiden... kos dere jenter, dere bærer fram et lite barn! så lenge en spiser litt sunt så har babyen det bra. Trimme kan en gjøre seinere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 25 og har lagt på meg 10 kilo. Det må ha lagt seg på magen og puppene, for ellers ser jeg ganske lik ut :-P Tenker ikke så mye på det, så lenge babyen og jeg har det bra :-) Viktig å slappe litt av, man trenger litt ekstra fett på kroppen også til ammeperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 uker i dag og har grabbet til meg 10 kg så langt. Litt mye er det vel, men er ikke bekymret. :-) Magen er stor, men jeg føler meg ok i forhold til vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks i 29. uke, og har motsatt problem. Begynner faktisk å bli bekymret. Da jeg veide meg i dag, hadde jeg gått ned 1,1 kg siden mandag. Totalt sett har jeg gått opp cirka fire kilo. Jeg har bare lagt på meg på magen og puppene, men det virker ikke som magen har vokst i det hele tatt de siste seks ukene. Kjenner jo spark, så det er heldigvis liv der. Og jeg spiser som normalt, og er skikkelig sukkersugen, så det går med litt sjokolade i ny og ne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre at jeg ikke er alene. Er i uke 27 og har lagt på meg 1 stusslig kg siden jeg ble gravid... Magen vokser og puppene, mens resten av kroppen har jeg nok gått av meg noen kilo. Har vært på Ul og lille snuppa vokser som normalt :0)),og masse liv. Spiser som før men er ikke så sugen på mat som vanlig. Bruker mye lenger tid på og spise.. Har 2 barn fra før, da gikk jeg opp 7 kg så har ikke blitt så stor. Det er nok stor forskjell på hvor mye man går opp i vekt der er det nok ikke noe fasit svar.... Vi får nok bare ta det som det kommer. Regner med at jeg vil gå noe opp den siste tiden som er igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var godt å høre.. trodde jeg var eneste som ikke hadde lagt på meg særlig... er nå 26+3 og har lagt på meg 2,5kg, men har fortsatt 6,5kg igjen til jeg når utgangspungtet før graviditet..

 

føler jeg spiser HELE tiden! men klarer ikke så mye om gangen da det begynner å bli trangt om plassen:p

 

det smeller vel til med 15kg de neste 13 ukene..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg er i uke 28 jeg og, syns ikke det er mye med 10 kg! Selv har jeg lagt på meg 8 kg, og er fornøygd med det så langt..Håper jo såklart at det ikke bli så mye mer den siste tiden, men har hørt at mange legger på seg 20-30 kg på et svangerskap! Så ikke uro deg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svaret er JAA!. Har lagt på meg 10,5 kg. Er i uke 26. Om jeg er sprek eller lat, sunn eller usunn, så går jeg opp mye uke for uke. Tenkte det var pga ferien, men fortsetter selv om den sunne hverdag er kommet.

gikk opp 17 kg sist gang, men den kommer jeg til å slå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i slutten av uke 25 og har lagt på meg 8 kg så langt!

Uff jeg føler at jeg bare eser og eser for hver dag som går...

Har vært flerer tårer på bade da denne buksa heller ikke passet;( hehe, men sånn er det bare!

ser ut som jeg ligger bedre ann denne gangen enn med første, da la jeg på meg totalt 25 kg i løpet av hele svangerskapet...

Så prøver å passe på, men er nå 100% sykemeldt pga bekkenløsning, og er da ikke like "aktiv" som jeg kanskje skulle vært, men med en 3åring får jeg rørt litt på meg oxo;)

Som nevt tidligere her så har vi mange fine trille turer forran oss;)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

25+4 i dag og har gått opp ca 9 kg! Tenker at det er helt greit, for noe må vi vel ha å tære på når vi både skal amme og gå fantastiske lange trilleturer med våre små:)

Nå skal det sies at jeg hadde vel 10 kg for mye allerede når jeg ble gravid, så jeg får endel ekstra å tære på.... Men, da har jeg noe og jobbe med utover våren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne tråden jeg! :-) Føler vi får frem variasjonene bedre enn i mange av de andre vekttrådene jeg har sett. Nå er jeg ferdig med 30 uker i morgen og vekta har økt ca. 12 kg nå. D.v.s 2 kilo de siste to ukene,- her går det unna!!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det flere som har vært til legen for å ta sukkerbelastning? (stikk i fingeren,drikke sukkervann-vente i 2 laaange timer på venterommet hos legen) så ta stikk i fingeren igjen. Dette hvis man har høy BMI. (over 30 tror jeg) nå skal jeg til kontroll på sykehuset, for å sjekke om jeg har svangerskapsdiabetes. Diabetes er arvelig i min familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kiloene sniker seg på, og ikke så sakte heller!!

Er 28 uker på vei og kan vel si at 12 kilo er vekta økt med. De 2 siste kiloene har kommet siste uka.....

Skal vi se: 12 uker igjen x 2 kilo pr uke = 24 kilo....;-) Får håpe det ikke går så ille....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en oppdatering fra meg,- er nå i uke 32 og har lagt på meg 3 kilo!!! de siste 2 ukene. Er det mulig?! Nå er jeg 15,2 tyngre enn da jeg ble gravid. Håper ikke det fortsetter i samme fart,- da kan det fort bli 30 kilo til sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 uker på vei i dag og var på kontroll på tirsdagen. Da veide jeg 75,1. Så jeg har gått opp ca 13kg. Syns ikke d er så verst. Alle som har sett meg nå sier at det ser ut som jeg bare har lagt på meg på magen. Og godt er det. Jeg ser jo selv at innsiden av lårene er større og at overarmene er større,men uansett er det verdt det. Gikk opp 23kg med forrigemann,så vi får se hvordan det går denne gangen. Kan sikkert gå like mye opp selvom det er "bare" er drøye 9 uker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...