Gjest Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Minsten er født januar -07 og blir nå eldst på liten avdeling. Han har en bror på stor avdeling, og har såå lyst å være med de... De andre på liten avdeling er endel yngre og har i tillegg dårlig utviklet språk etc Forstår jo at noen alltid må være eldst, men blir så fortvilt på lillebror sine vegne (ikke helt objektiv med mine egne, nei - he he). Må si at jeg rett og slett håper noen slutter på stor avdeling snart siden han da får flytte opp. Liten utblåsning bare ;-)
Gjest Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Ikke noe kjekt nei! Er likevel litt dilemma det der. Vår mellomste gikk på mellom-avdeling i fjor høst, som den eldste der og som oppegående lillebror til en skolegutt. Han lå laaaangt foran de andre og kjedet seg rett og slett, så når det kom en ledig plass flyttet de ham over på stor avdeling, men da falt han igjennom der også fordi han ikke kunne være med på førskolen og kom inn i en allerede vel etablert gruppe. Kjipt! Så det er ikke alltid så enkelt uansett hvor de havner. Satser på at det vil fungere bedre for din lille gutt og at han får den stimluansen og utfordringen han trenger likevel.
Gjest Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Ja, jeg ser den ;-) Vet ikke om det ville vært helt optimalt for han på stor avdeling heller... Men jeg tenker liksom bare at hvis han hadde kommet 2 dager før i stedet for 11 dager over så hadde han vært i 2006, he he ;-)
Gjest Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Sånn hadde vi det i fjor med vår minste. Hun har et veldig godt språk+ at hun leker mye med storesøster når hun er hjemme så hun leker mye rollelek o.l Snakket litt med de ansatte om det for hun begynte å kjede seg litt etterhvert(selv om hun syns det var kjempe stas å ta på seg omsorgsrollen for "babyene" på avd) og de så problemmet så hun fikk komme på besøk til de store avd.leke,spise og være med de på tur når det passet sånn eller noen store fikk komme på besøk til henne på lilleavd. Så når hun begynte på stor avd etter ferien var det null problem hun var ferdig tilvent:) Du kan jo snakke med de og høre hva de sier..kanskje de kan "låne"noen barn inn til han hvis det er stille på avd ved soving,eller han kan besøke stor avd innimellom. XX fingrene for at han kommer seg på stor avd hvis det er det dere vil:) Sorry ble langt dette.
Gjest Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Ja, er litt surt sånn sett, den ser jeg, men på sikt tror jeg han vil tjene på det. Som lærer har vel du også erfart at det er ofte litt ekstra bonus å være en av de eldste i en klasse framfor en av de yngste? :-)
Gjest Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Ja, vi får se hva som skjer ;-) Han er ikke så veldig interessert i babyer - he he - og jeg ser for meg at han blir enda mer misfornøyd når de snart begynner med tilvenning av nye 1-åringer... Er en gutt som er 1 mnd yngre enn min og jeg håper han har utviklet seg mye i sommerferien språklig sett ;-) Da hadde han hatt en kompis på sitt nivå og det hadde vært supert. Vil jo ikke at eldstemann alltid skal måtte ha lillebror i hælene heller :-P
Gjest Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Joda ;-) Eldstemann er jo desemberbarn, så jeg har to ytterpunkter sånn sett - he he.
*Rutletutt* Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Kjedelig:o( Ikke noe gøy å ha det dårlig på sine smås vegne....jeg hadde det ganske likt da eldste begynte på stor avd. Han er jo født i desember og ble plutselig minst av alle...han slet endel i begynnelsen, og det var ikke noe særlig:o( Tok noen mnd, så stortrivdes han heldigvis, men var tøft da det pågikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå