Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #1 Skrevet 6. august 2009 Fortell her inne hva dere mener om akupunktur, hvor mange tror det har noen faktisk effekt og hvor mange tror det kun er placebo?
*1+1=2 små* Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 vel jeg fikk 2 nåler i ryggen når jeg var i fødsel med første og jeg skal love deg at det var langt ifra placebo:P (jeg viste ikke når hun var ferdig med å sette de en gang og registrerte så vidt at hun gjorde det). Poenget er jo at nålene ikke tilfører noe men bare provoserer frem så kroppen hjelper seg selv......er jo sånn som med adrenalin. Når du har en ulykke så har du som oftest ikke smerter før mye senere fordi adrenalinet sørger for at du ikke kjenner noe! Jeg tror på det og bruker heller det enn lystgass eller annet av medisin under fødsel!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Akupunktur er jo dokumentert at har virkning da.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Ja, men tror ikke det virker på alt de mener det skal virke på. Og det er nok litt vanskeligere å vite definitivt om det virker med akupunktur, eller om man bare legger godviljen til. Men som en annen sier. Det er jo dokumentert at det virker. Jeg prøvde mot svangerskapskvalme, og det funka ikke. Derimot er jeg overbevist om at jeg fikk mensen etter akupuntkurbehandling. (Hadde ikke mensen på et år, men 2 uker etter to raske øreakupunkturer, så kom den)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #5 Skrevet 6. august 2009 Jeg hadde også to nåler i ryggen under fødsel, og det hjalp på meg! All smerte forsvant i ryggen, men da ble det bare ekstra vondt foran. Fikk tilbud om foran også, men jeg hadde så vondt at jeg orka ikke tenke. Sa nei.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 jweg har brukt akupunktur mot manglende mens og jeg fikk den etter en behandling. har også brukt det mot kramper i leggende, også med suksess. vet at samboeren min brukte det for stammingen sin for noen år siden og opplevde at det også hjalp.
Gjest Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Tror mok i utgangspunktet ikke på det, men det funka faktisk på meg når jeg ikke hadde melk når jeg lå på barsel, MEN om dt var akupunkturen eller at jeg klarte å slappe skikkelig av som gjord at jeg fikk melk, vet man jo ikke, Prøvde det under fødseln også mot smerter det hadde ingn virkning, syntes heller det ble verre...
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Prøvde det da jeg hadde strekk i låret, den ville ikke bort så jeg gikk til naprapat. To dager etterpå var den borte Har heller ikke troen på sånt, men det kunne ikke ha vært noe annet som gjorde at den plutselig forsvant.. Ikke har den kommet tilbake heller
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 med sistemann hadde jeg masse rier når jeg gikk oppe, men når jeg satte meg/la meg ned ble det lengre mellom og mindre tak i dem. Hadde 4-5cm åpning og var helt klart i fødsel, men men skjønte at dette kom til å dra ut- Fikk satt 5-6 nåler her og der, en halv time etterpå tok det seg kraftig opp. Etter 3timer var ho ute. Er sikker på at det var akupunkturen som gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #10 Skrevet 6. august 2009 Funket på meg hvertfall. For begge tingene jeg har fått akupunktur for. Samtidig tror jeg det finnes mange dyktige og mange mindre dyktige akupunktører, for min del var det veldig viktig at det var en med NAFA-tittel. Han hadde tross alt studert akupunktur i 5 år. I tillegg til NAFA-tittel, tror jeg det er individuelle forskjeller, fordi noen bare er flinke, mens andre ikke har samme "gaven".
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. august 2009 #11 Skrevet 6. august 2009 Funker på meg hvertfall. Slet med bekkenet og leggkramper i svangerskapet, og ingenting annet hjalp. Da jeg fødte fikk jeg akupunktur i ryggen, som tok vekk smertene der.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #12 Skrevet 6. august 2009 Hehe.....er ikke helt sikker på om alle forstår da. Ang akupunktur som all annen behandling,så fungerer den bedre på noen enn på andre...NEI,den fungerer ikke på alle da ikke alle er like mottakelig for den type behandling. All behandling er forskjellig,noen reagerer på akupunktur,noen på soneterapi,noen på fysioterapi, av de som kan det ordentlig,noen på naprapat. Noen får hjelp av hodepinetabletter,noen får ikke det. All behandling reagerer folk forskjellig på egentlig...sånn er det bare.For meg har ikke f.eks fysioterapi effekt,men jeg vet den har gjort det på andre.På meg funker det med akupunktur og det vet jeg det har gjort med andre også,men jeg vet også at noen ikke har hatt nytte av det. Akupunktur hjelper for de som er mottakelige for det sånn er det bare. Men en ting er sikkert ..... jeg tar heller imot alternativ hjelp enn å dytte i meg en haug med piller for alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå