Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Var høygravid og utrolig sliten og ikke klar for nok en kamp da vi var hos NAV for å lage en avtale om bidrag. (Gjorde vi pga det er så sykt lang ventetid hvis NAV skal beregne det for oss) Bf hadde med seg selvangivelsen men også et papir fra arbgiver hvor det stod at han hadde en grunnlønn på xantall kr i året. Jeg vet han jobber mye utenom det han må, og har en inntekt på rundt 100 000kr over grunnlønna si, selv om jeg ikke fikk se selvangivelsen hans da vi var der. NAVansatte beregent bidraget ut i fra grunnlønna, ikke ut i fra hans reelle inntekt som står i selvangivelsen. Nå i ettertid lurer jeg på om det er rett? Er jo sankk om en del penger i diferanse.... Hvis jeg ber NAV nå om å regen det ut for oss nå, vil de da ta hensyn til denne grunnlønna, eller beregner de ut i fra selvangivelsen? Håper noen kan svare meg, er så i tvil om det er noe vits for meg å ta opp dette, eller om jeg bare trigger til nok en kamel, kjenner at jeg har fint lite plass til fler, nemlig.....
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Det er den faktiske inntekten som han har nå, som vil bli lagt til grunn.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Les under §4: http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/148208.cms
Anonym bruker Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Tusen takk for svar!!! Mener også å ha lest at dersom inntekten avviker mer enn 12% enn hva som ble oppgitt da bidraget ble fastsatt er man pliktig til å si i fra. Noen som vet om dette stemmer? Mvh HI
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Nei, det stemmer ikke. For å få endring i bidraget, må differansen mellom det nåværende bidraget og bidraget etter ny utregning være større en tolv prosent. Ingen av partene har opplysningsplikt i forhold til inntektsendring.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #6 Skrevet 7. august 2009 Du får nok ikke endret bidraget tilbake i tid bare fordi inntekten det er beregnet ut i fra er feil. Da måtte du klaget innen tre uker etter at vedtaket kom. De er veldig strenge på klagefristen i forhold til bidrag. Du kan likevel be om en ny beregning fra nå av.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #7 Skrevet 7. august 2009 Takk for at dere tok dere tid til å svare, nå ble jeg så mye klokere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå