Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Hei mitt navn er .............Jeg har en datter som er heter ...............................Hun er en utadvent og kreativ jente som er veldig glad i utfordringer .Jeg har lest en del om hvordan sterinerskolen fungerer og er veldig sikker på at det er den rette skolen for henne.Jeg liker måten dere lærer barn (det pedagogiske) og syns det er viktig at dere legge til rette for hvert enkelt barn og fremmer deres egenheter og verdsetter det enkelte barns interesser.Jeg er veldig enig i at barn bør få 1 til år på seg før dem begynner i 1 klasse og måten dere lærer dem stoffet på(via eventyr,lek osv).Siden barn tilbringer så mye av sin tid på skolen er det også viktig for meg at hun kan få et godt og nært forhold til en fast lærer gjennom årene.Jeg liker også at deres skole er karakterfri,lite lekser og bøker.Selv om jeg er ganske sikker på at min datter ville fått like gode karakterer som andre ser jeg på det som uviktig og kansje mot sin hensikt.Jeg er for at dere bruker litt andre metoder for å lære dem stoff istedenfor eller itilegg til bøker .For meg er det viktig at min datter lærer seg gode verdier på skolen vel som hjemme. Etter det jeg har forstått har dere null toleranse for mobbing som selvsagt er viktig for de fleste foreldre. Dere lærer barn om det å ha empati,respekt og toleranse. Jeg er veldig for at dere er opptatt av å se det enkelte barn og hjelper å utvikle dems gode sider. Dette er jo en selvfølge på den offentlige skolen også men kansje dere er litt flinkere til og prioitere dette? Som jeg nevnte lengre opp så liker min datter å utfordre sine kreative sider . Hun er glad i å tegne,male,synge,danse. I mine øyne er hun den fødte skuespilleren som etter hvert kan utvikle seg. Ikke pga jeg ønsker det men pga hennes personlighet og utstråling. Hun er veldig blid jente som er veldig sterk og rettferdig .Hun kan av og til være ekstremt opptatt av at alt skal være likt for alle. Hjemme er hun ganske sta men har ikke fått negativ tilbake -melding om dette fra barnehagen. Hun har en sterk vilje og er veldig selvstendig.Hun er intens men det er på godt og vondt;=) hun er veldig aktiv som di fleste andre 4 åringer og er veldig gla i andre mennisker. Hun liker godt å gå tur og opptatt av naturen. Hun er full av ideer og tar lett intativ. Hun liker å bli hørt og ikke minst forstått selv om hun ikke får medhold:=) Hjemme bruker jeg for det meste å ha en demokratisk oppdragelse så langt det er mulig og er forsvarlig. Hun trenger mye oppmerksomhet og elsker å gi og få kjærlighet(blir lett glad i andre).Jeg håper at dere vil ta kontakt mvh
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 steinerskole? hvorfor hater du ungen din? jeg vet ikke om noen som har gått steinerskolen og har klart seg på universitetet.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Men da kjenner ikke du mange som har gått på steinerskolen;=)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Nå har jo den offentlige skolen nulltoleranse for mobbing. De har også mye lek i tillegg til bøker de første årene. De har også et lovverk å forholde seg til, som sier at alle skal ha individuelt tilpasset undervisning. Og en ting til; lær deg når du skal bruke dem og dems(som ikke er et ord, engang) Og det heter tilbakemelding, ikke tilbake-melding. Nulltoleranse, ikke null toleranse. Mangler litt komma. Og litt ettersyn generelt på rettskriving og setningsoppbygging hadde gjort seg. Ellers så forstår jeg ikke hva ungen skal gå å en slik skole for. Du ba om tilbakemelding;)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 jo takk hehe....jeg vet selv at jeg sliter med rettskriving;=) men fint du fant feilene for da kan jeg rette dem opp:=) Jeg vet at det er nulltoleranse på offentlige skoler også. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå