Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

stemmer det at man ikke får det når man går på blod fortynnende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed at dersom det er mer enn 12 timer siden jeg har tatt blodfortynnende, så kunne jeg få epidural.

Skrevet

Det stemmer. Jobber på kirurgisk avdeling, og operasjoner der pasienten skal få epidural blir utsatt dersom han har fått blodfortynnende et visst antall timer før. Mulig det er 12 timer som nevnt. Litt ulik praksis rundt om tror jeg og hva slags blodfortynnende du bruker.

Vi må alltid høre med anestesilegen som setter epidural om pasienten skal ha blodfortynnende før operasjon, noe som er prosedyre hos oss å gi. Det er fare for blødning i ryggen dersom man har tatt blodfortynnende.

Skrevet

Jepp, er det mindre enn 10-12 timer siden sprøyta er satt så får man ikke epidural. Går selv på blodfortynnende.

Skrevet

TYPISK!! tenkte at denne gangen vil jeg prøve den fantastiske epiduralen alle prater om.. første gang jeg fødte var baby prematur og andre gang hadde jeg ikke tid så denne gangen skulle jeg prøve.. men siden jeg går på to sprøyter i døgnet med 12 timer i mellom, blir det nok neppe aktuelt med epidural denne gangen heller..

ja ja får klare meg med lyst gass denne gangen også da.. Hvordan er det med blødninger der nede da? blør jo mye mer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...