Gå til innhold

Usikker på jobbing fremover


Bare mg

Anbefalte innlegg

Er veldig usikker på om jeg skal begynne på jobb igjen på mandag etter ferien..

 

Har ca 7 uker igjen til termin og er plaget med kraftige kynnere, nå har også ryggen begynt å streike.. Vi er ikke gode venner for tiden ;o)

 

Jordmor var skeptisk til at jeg skulle fortsette i 100% stilling etter ferien,

 

Har veldig lyst å begynne på jobb igjen, er jo så utrolig givende og kjekt å jobbe. Men arbeider da igjen på en småbarnsavdeling og vet det vil bli hardt for meg..

 

Føler meg litt lat, dersom jeg ikke stiller på jobb uten å prøve en dag eller to, men igjen er det jo kun jeg som kan kjenne etter for hvor mye jeg orker.

 

Lurte litt på deres synspunkter og hva jeg burde gjøre..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt hva du mener med at det er kjekt å være på jobben. Jeg har vært sykemeldt en stund allerede pga en prolaps i ryggen, og savner veldig det sosiale ved jobben. Tiden går utrolig sakte når man bare sitter eller ligger hjemme.

 

Men på den andre siden så er det bare du som kan vite hva du orker. Det er viktig at du tar hensyn til det kroppen din sier, og at du setter grenser for hva du klarer. Hva med å eventuelt skaffe deg en aktiv sykemelding i første omgang? Eller sykemelde deg 50 %?

Da kan du selv se hvor sliten du blir, og hva du orker.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Jeg måtte legge inn årene delvis allerede i juni pga bekkenet. Var 30% sykmeldt i nesten 2 måneder før jeg tok ferie. Jobbet 4 korte dager pr uke. Nå etter ferien kommer jeg til å prøve å jobbe 40% eller 50% tror jeg. Du må tenke på deg selv og barnet, og gjøre det som er best for dere. Bare en måned igjen til du skal ut i permisjon da, og det kan være greit at du ikke er helt utslitt om den lille kommer litt før termin?

Mitt beste tips er vel at du må tenke på deg selv, og ikke hva de på jobb eller andre tenker/tror. Som du sier, er det du selv som kjenner og bestemmer hvor mye du orker. Jeg skjønner deg veldig godt om du ikke orker å starte på etter ferien. Har selv jobbet på småbarn, og vet hva det krever.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Flere i samme dilemma - og det er jo en liten trøst. Man kan jo bli gærn av å gå i sine en tanker. Går utover humøret hvertfall.

 

Jeg er også veldig usikker på jobb fremover. Termin i slutten av oktober. Har problemer med at jeg får vondt i ryggen og bekkenet når jeg sitter, så stå/gå og ligge går greit. Men er usikker på om man orker å stå en hel arbeidsdag også.

 

Ferien tok slutt forrige uke, og skal til legen i morgen, så får bare se hva som kommer ut av dette.

 

Enig med "Bare mg" av man føler seg lat om man ikke jobber, men samtidig så er det ikke sikkert det fører til noe bra å jobbe heller.

Utrolig vanskelig.

Gleder meg bare til at babyen kommer ut (men da er det vel andre bekymringer og forhåpentligvis masse-masse-masse gleder) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen spesielle plager, bortsett fra at jeg er litt kvalm innimellom og har begynt å bli veldig trøtt. Det føles som jeg bare jobber og sover, og det føles litt trasig akkurat nå. Vurderer om jeg skal spørre om sykmelding, slik at arbeidsdagene blir kortere eller jeg får en fridag i uken. Hadde vært utrolig deilig!

 

Føler jeg har en del ting jeg skulle fått i orden, men har ikke lyst/energi... Vet de har bruk for meg på jobb også, så da sitter det litt langt inne å be om en sykmelding. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...