Libido- Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Nå har jeg lagt klippfisken i vann og håper du kan gi meg "oppskrift" på den klippfiskstappa di.. =)
erteposen + 4 Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Den blir laga veldig på slump, og jeg bruker gjerne små biter av fisken som blir igjen etter en middag. - ta små biter av klippfisk (kan lages av lettsalta torsk med kortere koketid) og kok fisken i melk nok til at den dekker fiskebitene. For en finere versjon kan en tilsette litt fløte også. - kok biter av poteter, uten salt, og gjerne sammen med 1-2 fedd hvitløk (mine barn liker det best). - knus potetene og lag mosen med melken fra fisken. Er fisken veldig salt bør en være obs for melken kan da være veldig salt. Tilsett en klatt smør eller olivenolje (ikke EVO) og pepper (jeg har i litt chilli, og mye om det bare er til meg). Bland i fiskebitene. Den skal være litt kremete, og jobber en for mye med mosen blir den stiv som lim. Jeg serverer med ulikt tilbehør, men barna liker den best med brokkoli, grønn salat eller ovnsbakt paprika. Brød vil nabobarna ha til. Jeg vil ha rå, rød løk. En kan igrunnen lage retten så mye mot bacalao som en ønsker, eller mild og barnevennlig. En favoritt her i huset:)
Libido- Skrevet 6. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2009 hvor lenge koker du fiskebitene? De har kokt i 10 - 15 min nu.. men jeg klarer liksom ikke se om de er ferdig? tjihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå