Gå til innhold

Hva slags klær kjøper dere til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor kjøper dere dem? (Inneklær)

Jeg liker best "rene" klær uten for mye dilldall på, mens eldste på 5,5 år liker tøffe klær, og gjerne med noe Star Wars på. Han er ganske flink til å finne fine klær selv og klær som passer sammen.

Minsta liker klær med mye dilldall på, hehe. Særlig Hello Kitty, Minnie Mus og klær med perler/glitter på :)

Handler mest klær på Lindex, Kappahl, Cubus, Name It og noe HM. Men, handler også noe på Engler og Cowboyer når jeg finner noe fint. Selv om det er litt dyrere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Der jeg finner noe fint :) Handler litt på sportmann, gjerne fleece og andre ting dem har på tilbud (som 2stk sett med shorts og trøye til 49 kr i sommer), ellers hm som regel... eller rett og slett der jeg er ;o)

Skrevet

Jeg er ikke begeistret for klær med hello kitty, disney figurer på osv, men kjøper inneklær stort sett på billigkjedene som HM, Cubus og Kappahl. Eldste på 11 har vel noen klær fra Wow, men hun er veldig glad i Kappahl sine klær. Uteklær bruker jeg mer penger på, går i Bergans, reima tec og troll.

Skrevet

Handler mest på H&M, Cubus og Lindex, men også andre steder.

Nå som jeg har skolejente, handler jeg litt finere klær til henne. Ikke pyntet, men fint hverdagstøy som dongerikjoler, tøffe bukser osv.

Lillebror er en rabbagast og trives godt i joggebukse i barnehagen. Ser ingen poeng med å pynte ham der. Men han er skikkelig tøff i jeans og skjorte:-)

Skrevet

Polarn og Pyret, NameIt, Kappahl og Lindex er de butikkene jeg bruker mest.

Skrevet

jeg kjøper mye på hm og cubus jeg. Gutten min er opptatt av lynet mcqueen, og har derfor mye klær med lynet på :) Men jeg prøver å kjøpe ensfargede bukser, slik at det ikke blir for mye mønster og farger.

Jenta mi er ikke så opptatt av hva hun har på seg (18 mnd gammel) men jeg bruker gjerne klær med trykk eller farger på til henne også :)

Skrevet

Heller ikke så veldig glad i Disney, men de har noe, blant annet Cars, Mikke Mus og jenta har et par plagg med Hello Kitty. Ellers handler jeg mest på Name It og H&M, men styrer da unna "masete" klær hvis dere skjønner. Liker ikke drager, flammer og dødningshoder.

Skrevet

Lindex er vel den butikken jeg finner mest i. Litt på kappahl og polarn også.

Jeg liker litt gammeldagse, nostalgiske klær - og er allergisk mot store trykk av biler og annet fjas.

MEN 5 åringne elsker det selvfølgelig, og siden det er han som skal gå med det får han velge selv til hverdags - og jeg til fest. Men grensen går ved Spiderman - det har vi en avtale om :-)

Lillebror arver jo masse, men siden han er vaqre 1,5 år er det jo kun klær i "min" stil i garderoben hans.

Til han syr jeg også masse selv, og da tenker jeg praktisk og behagelig. Barnehagetøyet er i klare, sterke farger, i myke materialer - gjerne velour. Da er det godt å ha inni dress og støvler.

Skrevet

Jeg handler mest inneklær på HM, Lindex, PoP, Nøstebarn og nettsider med danske barneklær.

Yttertøy fra Reima, Troll og Bergans. Legger gjerne mye penger i yttertøy, ulltøy og sko og kjøper mye rimelige inneklær.

Skrevet

Det siste året har jeg kjøpt det meste på finn! Det har resultert i at barna mine har klær jeg ellers ikke hadde hatt råd til å kjøpe. Har gjort kjempekupp både på finn og på loppemarked. Datteren min har mest hjemmesydd. Et litt "gammeldags" inntrykk tror jeg. Sønnen min har mye merkeklær som han har fått av besteforeldre eller jeg har kjøpt på finn. Timberland, Hillfiger, Polo, Diesel, Gap, Finger in the nose etc.

I klesskapene deres er det kun pysjene som har figurer som hello kitty og tigergutt. Jeg er allergisk mot sånne klær (moren min sydde applikasjoner over alle merker og figurer på klær vi hadde når vi var små så jeg er nok litt preget).

Skrevet

Til eldste kjøper eg klede på H&M og KappAhl, + at han arvar utruleg mykje. Syr litt til han og. Han får ikkje hovudskallar på kleda sine, men Mikke Mus kan han få, og sidan han har ein teikneserienerd til far må han ha lov til Spiderman. Av og til. Likar godt å kle han i f.eks. skjorter med genser eller t-skjorte utanpå, ruter og striper.

Til lille kjøper eg bodyar og tights/strømpebukser på H&M, Lindex, Name it. Syr det meste ho har utanpå sjølv (bukser, kjolar), men ho har og arva ein del bukser.

Og så er eg veldig glad i Nøstebarn, då spesielt til vinterbruk, sjølv om ull/silkeblandinga er super om sommaren :o)

Skrevet

Jeg tror Mini A Ture er favoritt merket mitt hvis jeg må velge:) Liker også Molo godt pga de fine printene samt kvaliteten. Memini har også mye fint. Til eldste blir de Lee, JP og et relativt nytt merke som heter Retour Jeans. Undertøy og ull fra Joha og yttertøy fra Reima.

Skrevet

Kjøper egentlig inneklær til barna overalt der jeg finner noe jeg/barna liker, mye h&m, p.o.p, beneton, kappahl, exit, Men innrømmer at jeg foretrekker llitt dyrere merker som katvig, ida t, beneton, mexx... Syns kvaliteten er bedre pluss at når tulla f.eks har på h&m klær er set stort sett 2-3 andre i bhg som akkurat like klær...

Skrevet

Mini A Ture er også mitt absolutte favorittklesmerke:o))) Jeg eeelsker de klærne. Har akkurat kjøpt høstjakke fra de, den er så utrolig fin:))

Penklærne er også utrolig flotte, nostaligiske og "rene og ordentlige" synes jeg.

Samtidig handler jeg mye på HM og Lindex også. Men, matcher alltid. Med unntak av da han søler ned genseren sin, og jeg finner en i all hast. Eller faren kler på etc.

Selv er det jo selvfølgelig spiderman som gjelder, så vi kompenserer gjerne med undertøy\pysj med slike ting på.

Gleder meg også til å se høstklærne fra roselille.com

Skrevet

Liker best merker som Mexx, Claire, Mini A ture, Ida T, Molo, Kalvig, ja rett og slett dansk design. Liker ikke merker som Polo, Armani, Gant osv. og heller ikke HM, KappAhl, Cubus etc. Liker godt at det ser litt anderledes ut og ikke er så kommersielt. Noe fra Polarn o Pyret er også ok, men er ikke så glad i farvene de bruker. Ofte veldig sterke farger synes jeg. Liker best litt duse og jordfarver....

Synes generelt at det ikke er så veldig mye dyrere enn billigkjedene, men føler at det er mye bedre kvalitet. Body fra HM (fått i gave) blir slaskete etter ett påar vasker. Jenta mi er ikke av den største og bredeste typen, derfor føler jeg også at de ovennevte merker har en bedre passform:.)

Skrevet

Kjøper klær som jentene liker(eller mammaen hehe) De har veldig mye forskjellig i skapet må jeg si. Hvor jeg handler beror litt på hvor jeg finner klær som er ålreit. Men handler mye på Bennetton og Lindex og så handler jeg på Reflex(name it) Mexx, H&M, Kappahl C&A(bla. i tyskland) og Oviesse(italia) Handler noe på Utstyrsforrettninger som Babyshop og.

Skrevet

han arver så mye at jeg sjeldent kjøper klær..handler jeg er det stort sett på salg.. hm, lindex og kapp ahl stort sett..

Skrevet

Inneklær kjøper jeg på kjedebutikker - lindex og hm for det meste. Han er jo 17mnd og vokser raskt - og det skal jo være brukstøy:) Mest mulig komfortabelt, mykt og bevegelig - men skal selvfølgelig også se pent ut:)

Når det kommer til yttertøy og sko er jeg mer merkebevisst og investerer endel penger.

Skrevet

Kjøper det jeg faller for og som passer til lillemors pesonlighet, stort sett handler jeg på Lindex, Kappahl, H&M og Zara en gang iblant.

Ytterklær/ulltøy/sko investerer jeg litt mer i.

Skrevet

Kjøper mest fra Polarn o pyret, NovaStar, Kappahl og Lindex.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg elsker å kjøpe fine merkeklær til gutten på 2 år. Handler så og si aldri på H&M , Lindex etc, han har noe H&M men det er det han får i gaver.

Vi handler masse på POP og så har han en del Gant, Timberland, Levis og Burberry. MEN det skal sies at disse merkene kjøper jeg alltid på salg (foruten POP), så da blir det ikke sååå galt likevel, selv om jeg vet at H&M etc er mye rimeligere, men jeg syns virkelig ikke jeg finner noe fint til han på H&M, Mye stygt med print jeg ikke liker, så inntil han SELV skal bestemme hva han skal gå med så kjøper jeg det jeg liker:-)

Nå får vi heldigvis en gutt til så da får vi brukt noe av klærne om igjen i hvert fall..

Skrevet

Av hverdagsklær blir det absolutt mest mini a ture. Kjempebra kvalitet, og masse fint :-) Blir også en del basisplagg fra H&M, og litt molo og bentton. Av finklær blir det for det meste memini, men er også veldig gla i bonpoint og lilli gaufrette. De to sistnevnte er jo svindyre, så det kjøper jeg aller helst på salg.

Skrevet

Får helt mark av rysjer, blonder, hello kitty og andre supernusselige ting, så blir mye ensfarget her ;o)

Elsker NameIt, HM, Lindex og Kapp Ahl av "billigkjedene", ellers slår jeg til en gang i blant og handler litt på f.eks. englebarn :-)

Glad i retromønster, rosa, grønt og brunt og digger heldresser :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...