Gå til innhold

Tilvenning i stor seng...

Lillegutt fikk lillesøster :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken erfaring har dere der ute med overgangen til stor seng? Hvor lang tid tok det før han/hun ble liggende uten å stå opp x antall ganger først?

Gutten vår på 2 år og 3 mnd har hatt stor seng i 3 uker nå, men står som oftest opp mange ganger før han skjønner at det ikke nytter og legger seg for å sove. Alt mellom 15 min - 1 time er vanlig at vi holder på, med noen FÅ unntak som han har sovnet med en gang.

Hvor lenge kan jeg egentlig regne med å måtte holde på med denne tilvenningen?

Vi har faste rutiner på badet og i senga før vi går ut, og n år han står opp følger vi han bare rett inn i senga igjen uten å prate eller gi noe oppmerksomhet. Vet liksom ikke om noe annet vi kan gjøre...

Gode råd er hjertelig velkomne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi byttet til juniorseng for litt over ei uke siden. Da flyttet vi inn i ny leilighet, og småen fikk eget rom for første gang. Altså mye på en gang kan man si. Første legging var hysterisk, alt var farlig, så jeg ble liggende i senga til han sovna. Det skjedde vel i en 3 dager. Så prøvde samboeren min å gå ut etter å ha vært hos han litt. Da kom han ut noen ganger, hvor vi fulgte han tilbake. I går var det to ganger ut av senga før han sovna. Så føler han har blitt veldig flink. Når han har stått opp sier vi bare at nå må han legge seg, og at vi skal komme innom etterpå for å se om han sover. Har funket her hvertfall.

Men varierer litt på dagen tror jeg, og at de står opp kan nok skje over lang tid, me nføler overgangen har gått veldig bra for oss. Vi følger de samme kveldsrutinene som før, bare at nå følger vi han inn i en seng uten sprinkler og på eget rom.

Skrevet

Da har dere vært ganske heldige da :)

Her er det ikke noe som er nytt eller "farlig", han står kun opp fordi han synes det er gøy virker det som.

Han er alltid klar for å legge seg og protesterer aldri på det, og når han står opp så sier han ingenting bare går og legger seg igjen når vi møter han i døra.

Han står opp igjen med en gang vi lukker døra..

Skrevet

Hadde overhode ingen problemer med det :) Hun sov som en engel fra første stund, akkurat fylt 2 år.

Skrevet

Han har ikke stått opp en eneste gang! Vi lot sprinkelsenga bli stående på rommet hans en stund. Det var han selv som ba om å få ligge i den store senga, så da tenkte vi "hvorfor ikke?". Hvis han fant på noe tull spurte vi han"Vil du heller ligge i den lille senga?" Det ville han ikke, så da våget han tydeligvis ikke å sette føttene på gulvet.

Lykke til:)

Skrevet

Hmmmm, så heldig alle er da. Håper det går seg til snart.

Det er jo kun pappaen som kan legge han når han holder på sånn. Jweg er gravid og dårlig og kan ikke styre sånn. Trist :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...