Gå til innhold

noen som har prøvd pendeltesten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri helt trodd på det der, men i dag ble jeg overtalt av slekta til å teste ut denne pendelgreia. Jeg holdt gifteringen min i et kjede over pulsåren på hånda mi. Den skulle da vise kjønn på barn jeg har født og vil føde. Jeg er nå 12 uker med nummer tre.

De sa det er jente hvis den går i ring, og gutt hvis den går fram og tilbake. Men nå leste jeg et sted på nettet at det skal være omvendt? Hmm... da ble det kræsj i systemet mitt;-)

Dere skjønner, pendelen viste gutt-jente-gutt-jente-gutt. Gutt først må være kjønnet fra min første graviditet (SA), så har jeg en jente på 4 og en gutt på 2. Så skal det altså være en jente i magen nå? Men hva med gutten til slutt? Tvillinger, haha!

Tar jo alt sammen med en neve salt, men er jo litt spennende med sånt likevel, da;-)

Men er det noen som vet hva som er riktig angående ring-jente/ framogtilbake-gutt, eller omvendt?

Jeg forresten tatt testen flere ganger nå, med samme resultat hver gang! Først trodde jeg den ville gå annenhver gang hele veien, men den stoppet jo av seg selv. Dessuten prøvde en slektning av meg, og for henne stemte det også med fødte barn, og der gikk den ikke annenhver gutt-jente. Hun har dessuten forsøkt flere ganger og hver gang skjer det samme.

Noen som vil hive seg på med erfaringer? Eller kanskje prøve? Heeelt utrolig merkelig opplevelse, spør du meg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... blir nesten flau over meg selv... var så oppglødd og litt småskuffa over ikke å få noen svar ;-)

hi hi:)

Skrevet

Pendel er gøy:) Og du har gjort det riktig, jeg gjør det på akkurat samme måte, og det stemmer her også... Hva med det kinesisk fødselskart, har du sjekket ut det?:)

Skrevet

Jeg har prøvd flere ganger, og det skumleste er at den både viser det samme hver gang, og at det ser ut for å stemme.

På meg viser den

pendel-pendel-sirkel-pendel-sirkel, altså gutt-gutt-jente-gutt-jente

Jeg har

gutt-gutt-SA-gutt og venter nå jente

Skrevet

Jeg bruker pendel til å spå med. Så jeg gjør det kanskje litt anderledels. Jeg tar den ikke over magen men hånden og jeg spør om jeg kan få ja og nei, så jeg vet hvordan den vil svare meg (er forskjellig noen ganger, sirkel eller fram og tilbake). Så spør jeg om det blir gutt eller jente osv. Jeg har fått at jeg får en jente født 26 januar 2010 :) Så blir spennde å se.

Skrevet

Du kan vel ikke spørre pendelen din når min lille har tenkt å komme ut?

Skrevet

Man skal knyte giftering, eller ring i i gull, fast i sitt eget hårstrå. Og deretter holde den over venstre håndledd. (med håndflaten opp)

Det er ganske sprøtt! For den går jo helt berserk over håndleddet:) Får kun gutter jeg=P

Skrevet

Jeg tredde gifteringen min på et kjede, og det gikk fint, som sagt.

Jeg har også sjekka kinesisk fødselskalender og fått akkurat samme resultat, både på bim sin og babyverden sin. Sprøtt! mer oversiktlig blir det altså slik for meg:

Jeg fikk: pendel-sirkel-pendel-sirkel-pendel

Har født: (SA)-jente-gutt-

Er 12 uker i dag og vet ikke hva jeg har i magen, men skal vi tro på dette er det en jente, hi hi:) Men jeg grubler jo i så fall på den pendelen til slutt, for vi skal ikke ha flere barn etter dette...

:)

Skrevet

Har ikke stemt på meg med mine syv. Stemte på en av dem ;-)

Skrevet

To når jeg tenker meg om, he he

Skrevet

om du tar den over magen så skal den vise motsatt av det den viser over hånden.

altså,.. gutt på magen i ring, hånden frem og tilbake.

jente på magen, frem og tilbake og i hånden i ring.

Skrevet

jeg har prøvd både over hånden og over magen, over hånden går den lenge i pendel før den begynner å sirkle. over magen går den bare i sirkel, og i forhold til fødselskartet skal jeg få jente. Legen trodde på ul i uke 13 at det var en gutt og min tante hadde spurt en dame som hadde spådd henne og hun sa også gutt.

Hvor mange ganger pendler den hos dere? er det sirkel, pendel annenhver gang for å indikere forskjellig kjønn? hvis ikke kan jeg få minst 150 gutter før jeg får en jente, hehe.

Skrevet

Hm, dette var litt oppklarende. Har ikke fått dette med ringtesten til å gå overens med de jeg har prøvd det på. Men hvis det gjelder alle barna man har så blir det en helt annen sak =). Prøvde på meg selv nå på hånda, og fikk først sidelengs, deretter sirkel. Og så gikk det fram og tilbake mellom de to. Jeg har en gutt fra før, så ifølge denne testen skal det være en jente i magen denne gang. Blir spennende å se, skal på UL om to uker. Det stemmer også med det kinesiske fødselskartet(www.chinagold.com, som er det mest pålitelige, ikke det som er her på bim). Spennende å høre om flere som prøver ringtesten på denne måten! (prøvde på magen etterpå, og fikk annerhver gang da også, men da først sirkel, så sidelengs, så det passer med det liza_79 sier). Hehe, moro =)

Skrevet

Over venstre håndledd: Sirkel-pendel-sirkel

Over magen: Pendel-sirkel-pendel

Har: jente-gutt-spire(som jeg er helt overbevist om er en jente, men er bare 8+1)

Skrevet

aloha, jeg tror ringen markerer gutt på deg. Pendel over håndleddet og sirkel over magen sier gutt. Over håndleddet mitt pendler ringen avhengig av om jeg bruker kjede eller sytråd, lengden på disse spiller også inn, tror jeg. Ringen stopper helt mellom hver markering. Etter å ha prøvd mange ganger ser jeg at den etter gutt-jente-gutt-jente starter igjen på nytt ned samme rekkefølgen. Så det er forklaringen på det fjerde barnet... vi har jo kun planlagt tre... ;-)

Høres ut som jeg tror blinkdt på dette, men er egentlig en sånn som liker logiske forklaringer på ting. Men nå har jeg sett denne testen stemme på så utrolig mange! Jeg er kjempespent foran ultralyden om 6-7 uker :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...