Gå til innhold

Barnehage og vann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at barnehagene rundtforbi drasser ut litervis med vann så fort det er en regnfri dag?

Bare lurer jeg.. For i ungenes barnehage er det sånn. Uansett vær så kommer de hjem våte og skitne. I dag var de i bare trusa da mannen hentet de, vi synes ikke det var 'trusevær' i dag. Og i kveld begynte 4 åringen å bli forkjøla... Jeg klarer ikke å vaske unna tøyet fort nok...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner ikke helt hva du mener.... tar de ut vann som dem leker i? eller bader i?

Skrevet

De får lov å hente vann i utslagsvasken i gangen ja, så å lage sølekaker og vanne blomster han de holde på med hver dag om de vil..

Men det varierer fra dag til dag hvem som leker med vann og om noen leker med vann i det hele tatt da. Har opplevd å hente blaute og møkkete unger på dager med tørt vær, men det er mer unntak enn regelen.

Er det ungen din som er veldig glad i å leke med vann kanskje ;)

Skrevet

Nå har det vært fryktelig varmt i det siste (nærmere 30 grader), så da har de kjøpt små plaskebasseng som de får avkjøle seg i. Synes det er helt flott. Det er fryktelig støvete og sandete oppe i barnehagen, har ikke regnet ordentlig på leeenge. Tåler å vaske ei ekstra t-skjorte og truse om dagen.

Skrevet

I "vår" barnehage får de leke med vann om det er vær til det. Om det er varmt og tørt (som nå) får de leke med vann fra slange, og om det er vått ute får de selvsakt leke med vann da også :)

Så lenge de ikke fryser og er kalde, syns jeg det er helt flott at de får leke med søle og vann. Skitne unger er noe av det fineste (og gladeste) jeg ser! :)

Skrevet

Hadde det bare vært unntaket og ikke regelen. Her er det klissvåte og gjennomskitne unger hver dag. Har regna lenge her, og i dag var det endelig tørt ute i bhg. De har en hageslange som de bruker til å fylle sandkassene, og bøtter med vann. Sandkassene blir til store gjørmehull. Jeg klarer nesten ikke å få vasket og tørket alt tøyet. Går minst 2 skift om dagen. Jeg synes ikke det var 'trusevær' varmt i dag. Her hjemme kan ikke ungene leke ute lengre uten begynne å mase om vann... Synes de kan prøve å finne på andre ting å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...