Gå til innhold

Nokon med erfaring frå pasienthotellet på St.Olavs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på omvisning på føden på St.Olavs, og då var vi inne på eit av romma på barselavdelinga. Der hadde dei masse babykle og greier som vi kunne bruke, og eg synes det verka praktisk, og har ikkje belaga meg på å ta med så mykje av eigne kle (herlig å sleppe å vaske sjølv, synes eg;)

Men så kom eg til å tenke på at vi mest sannsynlig kjem til å ende opp på pasienthotellet, i nyfødtavdelinga der borte. Har dei også masse babykle vi kan bruke medan vi er der, eller er det annleis der? Greit å vite... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv ikke vært på pasienthotellet når jeg fikk min datter sist, men hadde en venninne som var der i februar da hun fikk sin nydelig lille gutt. Du får det du treger der også, men d kan hende du må spørre om det, for de er ikke så mye innom å slik der som på barsel... Så du trenger nook ikke å ta med deg noe mer klær til babyen enn det som h¤n skal reise hjem i :) Lykke til med forestående fødsel :)

Skrevet

Jeg var på pasienthotellet i fjor (snuppa er 1 år i dag faktisk), og syns det var veldig greit der. Babyen har vel bodyen på som de har på på føden, men ellers tror jeg det er meninga du skal ha med klær selv. Jeg hadde iallefall det.

De bodyene de har er som regel så store uansett at jeg syns det er greit å ha med egne klær til de. Veldig fine rom med eget bad og snille jm. De er ikke så veldig ofte inne til deg som på barsel, men trenger du hjelp så er det bare å ringe på de.

Skrevet

Jeg skal også føde på St. Olavs, og jeg pakker egen bag til babyen. Tar med egne klær, synes det virker mest naturlig for meg. Tar også med teppe som babyen skal ha når vi drar derifra. Ellers alt av bodyer, sparkebukser, strømpebukser, dress etc.

Skrevet

Jeg skal også føde på St. Olavs, og jeg jobber faktisk på pasienthotellet :-) er i permisjon nå da... Men du får alt du trenger til barnet når du er der. Det eneste du virkelig trenger å ta med er hjemreise tøy til babyen. Ellers må jeg bare få si at det er veldig koselig der, hvis du ser bort i fra meg (som seff. er like snill som resten;-P) så er de som jobber der utrolig trivelige. og du får god hjelp, men som noen sa før meg. JM er ikke innom så ofte så ikke vær redd for å spørre om hjelp hvis det er noe du lurer på, eller trenger hjelp til :-)

Og maten der er skremmende god...

Håper du kommer til å trives

Skrevet

Takk for gode svar:) gler meg til å kome meg ned der, og vere igang, for ikkje å snakke om å bli ferdig, og få litja ut til oss. Var jo som sagt på omvisning der nede (på føden og barsel), og synes det verka veldig trivelig og nytt og flott. Vi er heldige som får så gode fasilitetar her i Trondheim:)

Skrevet

Sheba83: må spørre deg siden du jobber der, hehe...får man bleier til babyen, rumpekrem og slikt også på pasienthotellet? Hva med ammepute, får man lånt det? Er litt greit å vite, slik at jeg ikke drasser med meg masse unødig... :o)

Skrevet

dytt:) Vil så gjerne ha svar på dette....? :o)

Skrevet

Dytter.

Hører gjerne om flere erfaringer fra St.Olavs....

Skrevet

dytter litt her jeg å.. ;) lure også på det med bleier, krem og lignende..

Skrevet

Dytter også, skal også på St.Olavs :-)

Skrevet

Hei, beklager litt sent svar :-) Man får bleier til babyen på pasienthotellet, men det som kan være lurt å ta med er egne bind. for de du får der er gedigne :P og veldig klumpete... er ikke 100% sikker men tror ammepute er til låns mens du er der. når det kommer til rumpekrem så vet jeg faktisk ikke, men jeg har iallefall pakket ned det for sikkerhets skyld. (tar jo ikke store plassen den da). Håper det var til nytte for noen, og kansje treffes vi der snart damer ;-) Lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg lå på pasient hotellet for 4 år siden med min første :) gleder meg til å komme tilbake om ca 7 uker ;)

Kosa meg kjempemasse! Glimrende at far får være med og ligge over(far betaler litt for overnatting og mat). Lå 4 netter!! :)

Personalet er strålende...(mulig de har bytta ut alle de siste 4 åra da..hehe...)

Fikk masse hjelp både til amming og når jeg virkelig behøvde søvn!!

Tar også med egne klær til baby`n. Hvis ikke vokser han vel ut det minste jeg har kjøpt!

Bare synd at det var så lite sosialt der. Alle som var der da jeg var der holdt seg til rommene sine..Å jeg er jo oversosial... ville høre hvordan de andre hadde det osv... Prata ikke med en eneste nybakt mor der...Håper det er litt annerledes neste gang!

Lykke til damer :D

Skrevet

Hei zoia:o) Mener å huske deg fra før her inne..hmm..navnet var så kjent.. Jeg fikk forrige ungen min i 2007, var du her før da? evt kanskje det var når vi prøvde å bli gravide her i årsskiftet? Jeg har termin 23 september, og skal ligge på st.olavs, du kan da ikke ha termin så langt unna meg da? Oioi, så trivelig det hadde vært om vi hadde klaffet samtidig:) Er kjempespent på hvordan det er på pasienthotellet, men det høres jo ut som det er veldig greit da, etter hva folk forteller. Vet du om man får lånt ammepute? Fikk du det sist? Klem:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...