Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 De siste ukene har det vært så mye fokus på svineinfluensaen, at man kunne bli helt matt. Media har hauset opp og skremt både de lettskremte og oss andre så det har vært slitsomt til tider. Derfor ville jeg bare fortelle at nå har jeg snakket med 3 som har hatt det og det gikk mildt og fint for seg:) De hadde lette influensasymptomer som varte noen dager og brukte atter noen dager på å holde seg unna andre. Ikke store plager, ikke sinnsyk høy feber, litt verking og mye søvn. Og de var testet positive alle 3. Så, da var det dagens motsats til medias skremselspropaganda som har foregått siste ukene:) Og selvfølgelig, jeg vet at den kan være ekstra ille for de med andre problemer, og at de bør få behandling raskt, men det er ikke nødvendig at vi alle skal gå rundt å være livredde:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Vel hvis barna våkner og jeg hører nøff, nøff fra andre etg. da er det fare på ferde eller??? :-) Har i grunn vært ganske så rolig på det i utgangspunktet, men ble litt stressa da hun som lå i respirator pga. dette, hadde diabetes:-/ I og med at min Kjære har diabetes..... Men så viste det seg at hun hadde noe med nyrene i tillegg. Så for oss som har et greit imunforsvar,, så går dagene med til helt andre ting enn å bekymre seg for svineinfluensa:-) Var faktisk mye mer skremt av fugleinfluensaen:-(
blond Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 Ikke hysteriske tilstander her heller, men håper selvsagt at vi ikke blir syke. Uansett om det er svineinfluensa eller noe annet.
Gummelillan Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Godt å høre og egentlig vel skik jeg trodde. Får helt fnatt av all skremselspropaganda for tiden. Har en kollega som er gravid for tiden og hun ble kjempebekymret for høsten når media faktisk prestere å skrive at gravide bør holde seg unna folk.... Synes det hele ligner hysteri og noe skal vi vel bli syke av i høst og vinter også ;-)
Reveenka Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Er skikkelig irritert på media som hauser opp dette så fælt. Her har ungene blitt redde pga av alt de har fått med seg fra tv, men greia er jo at hovedproblemene vi evt får, vil komme av at mange kan bli syke samtidig mtp store sykefravær osv. Det er heder forreste at valig influensa krever respiratorbehandling også, men da er det jo folk med andre grunnsykdommer som rammes.
Gjest Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Ja, jeg har jo sagt hva jeg synes om dette hysteriet her.. og jammen kan det bare bli værre. For noen få dager siden fikk jeg et brev fra mitt fastlegekontor. På dette skrivet står det svart på hvitt at jeg er i risikogruppen for H1N1 viruset og at jeg måtte være ytterst forsiktig. De presterte til og med å si at dersom jeg hadde barn i barnehage eller skole, og det brøt ut influesa der, så var de forpliktet til å melde fra til oss om tilfellene, det samme gjaldt på skolen. For da måtte jeg nemlig holde meg unna disse arenaene. Nå hører det med til historien at jeg ble smittet med influensa type A i romjulen - og måtte legges inn på sykehuset med ventolin. Jeg fikk store problemer med luftveiene pga astma, og i perioder klarte jeg ikke puste. MEN... det betyr ikke at jeg ikke tåler en mye mildere form for influensa og de trenger jo ikke skremme VETTET av meg heller.. Jeg ringte til fastlegen min og hun forsikret meg om at jeg ikke trengte bure meg inne, men bare ta de forhåndreglene som alle andre.. Hun sa også at de var forpliktet til å sende ut denne informasjonen til alle institusjoner og sine pasienter med kroniske lidelser. Vi fikk også et skriv fra skolen der vi måtte gi beskjed om vi var i gruppen som var utsatt og måtte ha beskjed om det kom et utbrudd der. Ja ja, nå har jeg sagt mitt om denne influensaen. Så jeg avslutter med å ønske dere alle sammen en frisk høst, ingen snufsing, snille barn og kjærester! Og husk: en god dose C-vitamin og litt sengekos hver dag holder sykdomer unna! ;o)
=0)attpåklatt en gogutt(O= Skrevet 30. august 2009 #7 Skrevet 30. august 2009 "snufs"..Sitter med huset fullt av forkjølelse jeg.5 av 5 her har fått høstens første snufs. Men må innrømme at jeg ble redd da alt dette kom ut,medias hysteri oppslag med mere.For jeg vet at får jeg det,så...har astmabronkitt og det skal ikke mye til å knekke meg om dagen.Men velger å tro at dette renner ut og forsvinner før det får spredd seg så mye.
Ronja65 Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Godt å høre:-). Min eldste hun ligger og kjeder seg i karantene i leiligheten hun har i sin pappas hus. Hun har feber og influensasymptomer. Hun har ikke blitt testet, så vi vet jo egentlig ikke om hun har nøff nøffen da. Tror hun føler seg lit ensom der hun ligger stakkers.. Vi har vært innom med div snaks og nesespray:-).. Fast innrømmer at jeg satte det på utsiden av døren hennes:-(.... men ikke fordi jeg er hysterisk redd, men fordi det passer ingmari dårlig med sykdom akkurat nå.... Hilsen en som kanskje er lit dårlig mor akkurat nå? Men vi prater i tlf da....:-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 31. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2009 Ser ut som om vi kan få litt nøff nøff tendenser her også nå. Eldste ringte fra jobben nå og klaget på verking og slått ut-følelse. Skulle vurdere det med sjefen sin før hun evt kom hjem. Mellomste har hatt vondt i halsen, hostet og vært kvalm i flere dager og idag våknet jeg også med samme symptomene. Men ikke verking og feber, heldigvis:) Håper det kun er raskt forbigående og ikke noe nøff nøff.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå