mamman&prinsessene Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Hei dere som vet litt om dette. Jeg lurer på hvor det er mulig å få dette og hva det koster? Er og nysgjerrig på prosessen. Drar man ned å tar ut egg og blir prøvd befuktet samme dag?
snuffe Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Flere steder i Danmark tilbyr dette, bl.a Nordica (Copenhagen Fertility Centre), Trianglen, Ciconia og Maigaard. Du drar ned og får tatt ut egg, som så blir miksa med sperm og utviklingen fulgt med på. Stort sett har man innsett av befruktede egg to dager etter uttak, men dette kan variere litt (sjelden kortere tror jeg, men av og til lengre tid). Prisene varierer veldig. Tror vi brukte billigste metode, betalte vel 8-9000 dkk for selve forsøket og så medisinkostnader i tillegg, men standard ivf ligger vel på rundt 17,000 dkk mener jeg - finnes også rabatterte pakkeløsninger.
Ugla er mamma! Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Sånn..fordi vi hele tiden tenker fremover..hva koster egentlig medisinene sånn ca. Regner med at det avhenger litt av type IVF og sånt. Men er greit å begynne å vurdere dersom vi må over på det.. Er litt usikker på hvor mange forsøk vi skal gjennopmføre før man går over på IVF...
snuffe Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Varierer selv innenfor de ulike typene. Jeg er bare kjent med lavstimulering/øko-ivf, som du kanskje vil få som et alternativ i og med at du alt har blitt gravid og vel ikke er så gammel heller? Noenlunde normal BMI er også ønskelig. I utgangspunktet skulle jeg ta pergotime i 3-4 dager og så Gonal-F-sprøyter i 6-7 dager og så eggløsningssprøyta (fåglarna veta hvorfor jeg behøvde løse egg siden de likevel skulle røske dem ut med ildtang eller hva det nå var =). Pergo koster fint lite, under 200 tror jeg vi brukte. Gonal-F kostet vel ca 1800 for tre doser på 150 ie (men doseringene kan variere individuelt også, mange begynner visst med 75 ie og får det dermed billigere, aner ikke grunnen til at doktoren på Nordica satte akkurat den doseringen). Siden folliklene mine ikke vokste så kjapt som de ville, ble jeg også satt på Orgalutran noen dager for å holde tilbake eggløsning til de var klare for uttak. Denne er også dyr, rundt 1900 for tre doser mener jeg. Eggløsningssprøyta husker jeg ikke hva koster, trehundre-ish? Tror vi brukte totalt sett 6-7000. Kona presterte å sette dobbel dose Gonal på meg en dag, vi fikk litt Orgalutran til overs osv, så litt svinn må man vel regne med. =) Progesterontilskudd fra innsett til graviditetstest kostet også noen hundre, og ved positiv test fortsatte vi med dette en stund til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå