Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Hva gjør dere for å minske ubehaget? Går dere til behandling? Teip? Bekkenbelte? Hvordan er jobbsituasjonen deres, dere som er sykemeldte? Jeg har så vondt på kveldene nå, at jeg klarer knapt å gå.. Må gå med bøyd rygg og knekk i føttene, føler meg som en 90-åring Ble teipa idag, så håper kanskje det hjelper litt.
lykkelig_85 Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Hei! Bekkenløsning er ikke mye godt nei, jeg har begynt med bekkenbelte og det hjalp veldig mye. Fikk bekkenløsning i uke 8 ca og er nå i uke 19 og det har bare blitt værre med meg. Du må for all del ta det med ro, ikke løft tungt, ikke støvsuge, vaske gulv.Sov med en pute mellom bena, ikke sitt med bena i kors, sov gjerne med silke pysj sånn at du glir lettere rundt når du sover. Gå inn og ut av senga med samlede ben samme gjelder bil. Selv om du har en bra dag så ikke ta igjen alt det du skulle ha gjort dagen før. Da får du igjen for det dagen etterpå og det er ikke tull. Skal forhåpentligvis begynne hos fysio nå. Jeg går sykmeldt, men jobber i klesbutikk og kunne aldri klart å stå der rett opp og ned i 8 timer. Prøv bekkenbelte, det er til stor hjelp, men ikke bruk det hele tiden pga det svekker bekkenmusklene dine. Bruk det når du skal ut på turer,kjøpesenter og når det er noe litt mer strevsomt du har å gjøre. Men ikke kims av bekkenløsning, hvis du ikke tar det med ro nå så kan det bli mye værre, det var det som skjedde med meg. Tok det ikke alvorlig og gjorde absolutt alt jeg ikke skulle ha gjort. =)
edition Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Jeg MÅ spørre, siden jeg egentlig ikke har hørt noe om bekkenløsning utenom å lese noen tråder her om det.. Hvordan merker man bekkenløsningen?
CarpeDiem Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Bekkenløsning er noe vi alle får. Det er nødvendig mtp fødselen. Dvs at leddbånd og faste strukturer blir løsere, slik at bekkenet blir mer bevegelig slik at den lille kommer ut under fødselen. Noen få får mer plager enn normalt. Mange kaller det bekkenløsning, men det kan også skyldes stramme eller utrente muskler. Så har du en veldig liten gruppe som får sterke plager, hvor bekkenet mister for mye stabilitet for tidlig i svangerskapet. Dette er SVÆRT smertefullt! - og man får problemer med å stå og gå. Har man bekkenløsning skal man oppsøke fysioterapeut for å utrede om det er muskulaturen eller stabiliteten som er problemet. Fysioterapeuten kan hjelpe med tips og øvelser i begge tilfeller, men kun gravide med bekkeninstabilitet og gangvansker får dekket behandlingen 100% fra NAV.
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 6. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2009 Jeg har bekkenløsning og var hos fysio i går. Han teipa meg for å hjelpe litt til med stabiliteten og jeg skal gå til gjevnlige timer for trening. Har jo ei lita ei på 2,5 år som krever sitt og litt til, kan jo ikke bare slutte å være mamma for henne heller.... =/ Jeg prøver å ikke løfte på henne og heller få henne til å klatre opp, men det er ikke bare bare... Har en jobb der jeg sitter hele dagen, og det gjør heller ikke ting bedre. Hadde jeg kunnet variert det, så skulle jeg gjort det. Arb.giver er heller ikke intr. i å tilpasse arbeidsplassen min med justerbar pult. Jeg skal gå til anskaffelse av silkeboksershortser som jeg kan sove i, blir lettere å snu seg i senga da ja Noe annet som kan lindre? Varme bad ol? Er jo skikkelig irriterende at man skal bli så plaga, det gjør skikkelig vondt jo.... *suttre*
mammanov09 Skrevet 6. august 2009 #6 Skrevet 6. august 2009 Jeg er i uke 25 og har kjent ganske lenge nå at det gjør vondt, men er så heldig at jeg har hatt 7 uker fri nå i sommer sånn at jeg har hatt mulighet til å gjøre alt i mitt eget tempo. Men nå hjelper ikke det heller. Var hos fysioterapeut i dag og skal gå jevnlig til behandlig og evt også begynne på sånn vanntrening for gravide med bekkenløsning. Begynner på jobb på mandag igjen, jobber 100% som lærer. Får se om jeg orker dette, hvis ikke blir det deltidssykemelding for meg. For å gjøre dagen lettere gjør jeg mye av det de andre skriver, og i tillegg passer jeg på å alltid ha god støtte for ryggen når jeg sitter (jeg får vondt uansett, men blir vondt med en gang hvis jeg ikke har støtte), og når jeg går og kjenner med sliten går jeg enten saktere eller tar en pause.
MissMe*med*lillegutt Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Titter innom fra 1.trim og har et spørsmål til dere. Jeg er aktiv rytter og har ridd i 8år. Rir fortsatt, men i dag fikk jeg så inmari vondt etter endt rideøkt at jeg klarte så vidt å gå. Var helt forferdelig og har aldri opplevd lignende. Hadde smerter i korsryggen og litt nedover og i den ene hofta. Kjenner det fortsatt litt når jeg går og skal reise meg etter å ha sittet nede. Kan dette være bekkenløsning? Er førstegangs og vet ikke hvordan en bekkenløsning føles.. Er 11+5 forresten.. Er det lurt av meg å ikke ri fram til jeg har snakket med jordmor? På forhånd, takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå