Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Er flere som spør om tips og råd i den andre tråden.. Og jeg hiver meg på..tips mottas med takk;-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Rydd litt hele tiden tror jeg er det viktigste. Da føler man aldri at det vokser over hodet på en. Litt innsats hver dag så er det ikke så mye som skal til. + At jeg tenker at i stedenfor å gå på helsestudio tar jeg en skikkelig husvask en gang i uken. Tar det som trim! Så føler jeg meg bra etterpå (blir veldig svett). Og så er huset gullende rent. Mens dere andre først går på helsestudio og så kommer dere hjem og orker ikke å gjøre noe.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 ta litt og litt om gangen. og hvis du tar fram en ting, feks symaskina (kom ikke på noe bedre) så legg den tilbake når du er ferdig med den. et annet råd er at du vasker og rydder kjøkkenet mens du lager mat. feks: tar fram alt av ingredienser du trenger og legg de på plass rett etter du er ferdig med de. mens matet kokes/stekes vasker du benken og rydder på plass tingene og tar fram fat og bestikk. når maten er ferdig, legg kasseroller og stekepanne under vann (som du har ordnet med fra før) spis og vask opp resten etterpå. hver gang! så slipper du styret på kjøkkenet og det joper seg ikke opp
Tweak Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Legg inn opprydding i den tiden du beregner på selve aktiviteten, dvs. Lager en mat så rydder en opp etter matlaging og spising med en gang. Er søppelet fullt så bærer en ut posen med en gang og setter i ny pose. Ha nok kurver, skuffer og skap til å skjule ting for omverdenen; en kurv til gamle aviser og reklame, en skuffe til dilldall og egentlig minst mulig framme på bord og benker. Og mottoet om at det er lettest å gjøre det med èn gang... Det er så mye greiere å rydde opp etter middagen med èn gang for så å kunne sette seg ned i sofaen enn å komme seg opp av sofaen for å gjøre det etterpå. Da blir det jo alltid stående til dagen etter osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå