Kath:) Skrevet 21. august 2009 #26 Skrevet 21. august 2009 Lykke til Bumpi de bump! Krysser fingrene for deg:)
bumpi de bump Skrevet 21. august 2009 Forfatter #27 Skrevet 21. august 2009 Takk for alle kryssede fingre og andre gode vibber! Tror jaggu det hjalp, for jeg fikk satt inn to egg i dag: ) De to andre var ikke noe å ta samle på. Er så glad og lettet, for etter uttaket var jeg ganske sikker på at dette kom til å gå i dass siden jeg hadde så få egg. Lindenberg sa i dag at det så meget godt ut, men jeg vet ikke hva han mente med det. Orket ikke spørre heller. De har for så vidt sagt det på omtrent annenhvert forsøk, he-he. Nå er jeg grundig lei av meg selv, så nå håper jeg å få til å tenke på annet og andre en stund fremover. God helg jenter!
Ugla er mamma! Skrevet 22. august 2009 #28 Skrevet 22. august 2009 Så bra at du fikk satt inn to da bumpi Masse gode tanker. Nå kan man teste etter ivf, like lang ventetid som ins?
bumpi de bump Skrevet 22. august 2009 Forfatter #29 Skrevet 22. august 2009 Heisann, Ugla! Jeg fikk beskjed om at jeg kan teste 4. september. Men jeg kommer vel heller til å vente å se om mensen kommer, selv om den gjerne tar noen dager ekstra hos meg. Har gått opp til 19 dager etter ins før mensen kom tidligere. Den testinga synes jeg er så brutal.
Håpefull38 Skrevet 22. august 2009 #30 Skrevet 22. august 2009 Så bra at det var 2 flotte egg:-) Ventingen synes jeg er forferdelig. Skal ikke ta fri som jeg gjorde sist, for jeg holdt på å gå på veggene!! Lykke til, håper dette blir full klaff:-)
Sofia 40 Skrevet 23. august 2009 #31 Skrevet 23. august 2009 Så flott at du fikk satt inn 2 bra egg, Bumpi de bump. Dette er bare så spennende! Ønsker deg en rolig og avslappende tid framover og krysser fortsatt fingrene for deg. Dette skal gå veien!! Jeg skal begynne på Gonal -F og mitt første IVF-forsøk om ca en ukes tid. Gleder meg til å komme i gang igjen:-) Lykke til!!
Ugla er mamma! Skrevet 23. august 2009 #32 Skrevet 23. august 2009 Spennende greier det der. Jeg har brukt å heller ville teste enn å få mensen på jobb eller noe sånt. Vi har alltid vært sammen når vi har testet vi da. Krysser virkelig fingrene for deg. Vi førsøkte bestille time til tidlig ultralyd vi, men fikk ikke før 13+4. Var litt usikker på hva vi skulle gjøre, men vi har egentlig bestemt at vi ikke jobber for å få noe før den tid heller. Det spiller jo ingen rolle fra eller til stort sett. Skal faktisk bare fortsette å roe ned og ta dag for dag. Klarer du la være å tenke?
bumpi de bump Skrevet 25. august 2009 Forfatter #33 Skrevet 25. august 2009 Heisann! Dere høres fornuftig ut, Ugla. Å ta en dag om gangen og ikke stresse må jo være Selve Mesterplanen. Jeg er IKKE rolig. Forsøket er i hodet på meg nesten hele tiden. Tenker og tenker, hva hvis, hva hvis ikke, hva hvis tvillinger, hva hvis ... er såååå lei av det. Klarer å koble ut en halvtime innimellom, men så er det der igjen. Men i morgen er det en uke siden uttak - så tiden går jo : )
Ugla er mamma! Skrevet 25. august 2009 #34 Skrevet 25. august 2009 Hehe...jeg prøver ihvertfall å skryte på meg at jeg ikke tenker alt for mye. Det er litt tungt å overse "vondter" Det blir litt lettere for kona som tross alt ikke kjenner alt. Håper så inderlig at det går denne gangen. Det blir vel en del symptomlignende følelser i forbindelse med ivf? Tvillinger ja, vi har tenkt litt over det vi og. Hadde to egg denne gangen, så muligheten er jo der..
bumpi de bump Skrevet 25. august 2009 Forfatter #35 Skrevet 25. august 2009 Har litt ømme pupper om jeg kjenner etter og eggstokkene kjennes ømme hele tiden uten at jeg kjenner etter, he-he. Så jeg merker medisinene jeg har tatt/tar. Jeg vil jo egentlig ha tvillinger, fordi jeg tror det er bra for barn å ha søsken. Spesielt når de får en gammel mor. Ser ikke for meg at jeg orker å gå gjennom søskenforsøk om ett år eller to, igjen på grunn av alderen min, men også på grunn av påkjenningen med disse forsøkene. Samtidig er jo tvillinger et litt skremmende scenario. Har venninner som er alene med ett barn, og jeg ser hvor mye ansvar det er. Hvordan er det med deg, ellers? Merker du noe til mini?
Ugla er mamma! Skrevet 25. august 2009 #36 Skrevet 25. august 2009 Tja, jeg der trøtt, har fremdeles vonde pupper, små uggen innimellom og litt stikninger når jeg gjør mye, reiser meg fort etc. Vi ønsker også tvillinger egentlig, uten å i det hele tatt vite hva vi snakker om. Hehe...men så lenge vi bare ser et hjerte som banker etterhvert er vi utrolig lykkelige! Men skjønner godt begge argumenter for, vi har foreløpig sluppet ivf, men det er likevel ganske ganske slitsomt med all fokusen rundt dette. Og ventingen, jeg HATER å vente..hehe...
Pollyanna67 Skrevet 25. august 2009 #37 Skrevet 25. august 2009 Oj, så spennende at du ruger på to egg, bumpi de bump! Skjønner godt at forsøket surrer rundt i hodet det meste av tiden...:-) Krysser fingrene for at det blir full klaff denne gangen!
Sofia 40 Skrevet 26. august 2009 #38 Skrevet 26. august 2009 Veldig spennende dette her! Jeg kjenner meg igjen i det å tenke mye mens man venter på IKM. For meg har det hjulpet best med en blanding av aktiviteter og mye ro. Blant annet så har jeg nytte av å høre på avslapningscder, gå en tur, samt si til meg selv at "dette går bra" og at "jeg er rolig" ( høres litt tullete ut kanskje - men bra for meg i alle fall - he he -tanker påvirker oss) Men helt klart en utfordring å skulle gå sånn å vente i 14 dager! Jeg kjenner flere som har lyktes med IVF, blant annet søsteren min. De sier at lykkes en ikke første gang, så får legene uansett en masse informasjon om personen som kommer til nytte ved neste forsøk (blant annet i forhold til type medisin og dose) Dette går bra:-)
Ugla er mamma! Skrevet 30. august 2009 #39 Skrevet 30. august 2009 Hvordan går det med deg bumpi? Håper så inderlig på dine vegne! Hører vel egentlig til å 1 trimester, men jeg tør egentlig ikke surre meg inn der. Trives godt her enn så lenge kjenner jeg..
satser & vesla Skrevet 31. august 2009 #40 Skrevet 31. august 2009 Hei bumpi de bump Så spennende, ikke lenge igjen til testdatoen :-) Vil ønske deg lykke til!!!
bumpi de bump Skrevet 31. august 2009 Forfatter #41 Skrevet 31. august 2009 Takker og neier, Ugla og satser! Med meg går det bra, men holder jo på å gå bananas fra tid til annen, da! Har litt eggstokksmerter innimellom, men vet jo ikke hva det kommer av. De har jo fått skikkelig juling i det siste, så det kan være det, det kan være medisiner eller...ja, dere vet : ) Enn du da Ugla, fin i formen? Du må ikke forlate oss her inne! I så fall må du være både her og der : ) Satser: Hvordan går det med vesla i magen? Har dere mye kontakt? Sofia40: Hvordan ligger du an i løypa nå? Er mensen på plass? Håper alt går på skinner for deg fremover slik det har gjort for meg hittil : )
Ugla er mamma! Skrevet 31. august 2009 #42 Skrevet 31. august 2009 Går bra med meg, men jeg drar nok ikke herfra. Føler liksom at vi har litt mer til felles med dette forumet enn alle de som "ups, der ble vi gravide gitt" Blir kanskje litt mer ivrig der på 2 tri? Er småkvalm, og ufattelig redd for røde flekker på papiret, Men flekkene har vært fraværende så langt. Vi fikk ikke tidlig ul før 13+4, synes det er utrolig lenge å vente men...prøver stresse ned. Håper den lille blir der den er... Plages litt med rygg og hofter, det gjorde jeg sist og, så vurderer søke fysio hjelp før det blir for ille. Men ALT og mere til er verdt det om dette er gangen...
bumpi de bump Skrevet 31. august 2009 Forfatter #43 Skrevet 31. august 2009 Ha-ha, og du som var så superkul og avslappet her i forrige uke ; ) Men skjønner veldig godt at det er lenge å vente til 13+4. Godt at du blir her inne, er jo mange nye her nå og det er fint, men også svært kjekt med noen vetaraner som kjenner min historie og som jeg har fulgt lenge : ) Og Ugla: Klart dette er gangen!
Ugla er mamma! Skrevet 1. september 2009 #44 Skrevet 1. september 2009 Bare le du, på tross av nervene som slår gjennom er jeg fremdeles mer avslappet enn jeg var sist. Men det blir vanskeligere å vanskeligere å ikke tenke på det. Jeg kjenner det jo stort sett hele tiden!!! Hehe.... Klarer du holde deg til etter IKM? Synes det er verre å få beskjeden ved TR enn ved test jeg. SElv om den testen er ganske brutal..
Sofia 40 Skrevet 1. september 2009 #45 Skrevet 1. september 2009 Hei! Jeg fikk mensen litt før jeg trodde, og har nå tatt Gonal- F i to dager. Har problemer med magen - diare og litt vondt; håper det ikke er pga medisinen og at det ikke har noe å si for prosessen. Skal til gynekolog i morgen. Det føles stort og kanskje litt skremmende at jeg er i gang med IVF. Har andre følte det på den måten? Lykke til de neste dagene Bumpi de bump. Og lykke til til deg også Ugla!
luna+gravid Skrevet 1. september 2009 #46 Skrevet 1. september 2009 Hei! Vil bare si lykke til alle sammen, og at jeg hennger meg på IVF-gjengen!Litt sånn på impuls, og fort og gæli.Var hos gynekologen min forrige uke og denne-men ingen follikler!Hva er dette?Ingen egg altså, og bare rot i opplegget.Hun sier at sjansen er større for å bli gravid med Ivf, og dermed ringer jeg til Nordica og sier jeg ønsker det.men de er jo sparsomme med infoen..... Er det noen av dere som har lyst til å informere meg litt?Jeg skal starte med kort regime ved neste mens. Når scanner dere hos gyn?Hvilke medisiner går dere på? Jeg skal gå på Gonal-F og Orgalutran som jeg ser noen av dere har gått på.Hvilken syklusdag reiste dere ned på? Takknemlig for info!
bumpi de bump Skrevet 1. september 2009 Forfatter #47 Skrevet 1. september 2009 Oi eliza68, her går det unna i svingene! Velkommen etter. Vi har jo hengt med Ugla lenge, så det er på tide at vi tar henne igjen : ) Jeg hadde kort regime, startet med gonal-f på dag 3 i syklus. Kunne velge mellom oppstart dag to eller tre. Var til første ul-scanning før første dag mens, deretter på dag 4 og så på dag …kan det ha vært dag 10? Danmark bestemte alle UL-ene etter den første. Holdt Danmark oppdatert på ULen og så bestemte de når jeg skulle begynne med orgalutran-sprøytene og ovitrellen ut fra det de fikk vite. Uttak dag 12 og innsett dag 14. Reiste ned ettermiddagen før uttak for å slippe reisestress uttaksdagen. Ugla: Tror jeg klarer å holde meg unna testing. I kveld har det føltes som om mensen er på vei hele tiden. Så blir ikke forbauset om den kommer i morgen tidlig, men blir nok kraftig deppa uansett. Sofia 40: Så spennende at du er i gang! Jeg følte det ikke skremmende, ble superglad og veldig energisk og utålmodig av å være i gang. Du må holde oss oppdatert!
Ugla er mamma! Skrevet 2. september 2009 #48 Skrevet 2. september 2009 Håper mistankene dine blir gjort til skamme, og at det er noe annet som murrer. Man forbereder seg jo på det verste hele tiden. Har du kjøpt noe pakke på ivf? Når vi vurderte det synes jeg nok det var ett stort skritt å skulle kjøpe tre, da er det jo som om man forventer at det ikke lykkes på første. Og dyrt er det og.. Sykt dyrt!
Sofia 40 Skrevet 2. september 2009 #49 Skrevet 2. september 2009 Hei! Jeg tror det føltes litt skremmenende å sette sprøyter, nå skal jeg ta den fjerde i kveld, og er ikke så skremt lenger- heldigvis:-). Har fått grepet om sprøytene- får veldig bra instruksjon og oppfølging hos gynekologen. Har derimot hatt diare hver morgen etter at jeg begynte med sprøytene samt litt vondt i magen. Var hos gynekolog i dag (dag seks i syklusen), og hun sa at alt så veldig fint ut -3 follikler på 8, 9 og 10. Hun hadde ikke hørt om at diare kunne være en bivirkning, men sa det kunne jo være en allergisk reaksjon og ikke farlig. Magevondt har jeg lest på nettet at flere kan oppleve- det "jobbes " på en måte i eggstokkene. Jeg gleder meg til å reise til Danmark igjen -kanskje i slutten av neste uke:-) Eliza68 - skjønner godt at det ikke var det du ville høre da du var hos gynekolog. Jeg er altså i gang med mitt første IVF-forsøk, kort behandling. Har tatt Goanl-F fra dag 3, og begynner på Orgalutran på dag 8. CFC som sammen med gynekologen legger opp programmet etterhvert. Ble scannet på dag 6 og skal tilbake på dag 11. Lykke til videre - det er bra å kunne støtte hverandre her synes jeg! Bumpi de bump -håper virkelig at det går bra denne gangen med deg. Det kan jo være tidlige symptomer du kjenner; de kan visst ligne på menssmerter. Høres flott ut at du fikk så mye overskudd og energi da du startet opp! Krysser alt jeg har for at du har lykkes nå:-)
bumpi de bump Skrevet 2. september 2009 Forfatter #50 Skrevet 2. september 2009 Kan skjønne at du gleder deg, Sofia 40! Det var en veldig fin følelse å ta nytt tak i situasjonen. Og å gå i vakre Køben å tenke på alt det fine som skal skje er jo deilig det også. 0 mens på meg så langt i dag! Og mindre mensfølelse i dag, men har hatt det fryktelig travelt, så har ikke fått kjent så mye etter heller. Ugla: Ja, jeg kjøpte trepakk. Tenkte det var like greit, for jeg er ikke så veldig optimist på dette prosjektets vegne lenger. Pessimisten i meg tenker at jeg kommer til å trenge all hjelpen jeg kan få. Hvis pessimisten tar feil, (dvs at jeg har truffet gull) , vel – så er det nok verdt det uansett. Satser på at jeg vil føle det slik i alle fall, he-he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå