bumpi de bump Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Hei alle sammen, skal til gyn i morgen for å snakke IVF. Er veldig spent på hva som skjer første gangen. Om det bare er prat om medisiner og planen fremover eller om det er undersøkelser? Noen som vet? Vil jo i gang helst i går, så håper å få starte på medisiner allerede denne måneden. Får mens denne uken regner jeg med. Er det ikke slik at man begynner på de første medisinene første dag mens? Det er deilig å endelig skulle igang med IVF, gjøre noe annet når plan 1 gikk i dass. Skal kjøpe 3-pack og be legene bruke assisted hatching om de tror det kan hjelpe. Grugleder meg til ny start : )
lillebie på`n igjen Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 hei og "gratulerer" med valget av IVf ) det gjorde susen for meg og funker nok på deg også ) det kommer an på hvilken regime du skal ha kort: du starter på dag 2-3 på gonal-f/puregon og deretter orgalutran sprøyter for å forhindre EL frem til du skal sette EL sprøyta! Lang: du starter på cyklusdag 21 på nesespray og bruker dette i ca 4 uker før du begynner på gonal-f/puregon deretter ovitrelle (eggløsningsprrøyta.) Vi benyttet assisted hatching på 3 forsøk og da satt den ) lykke til videre )
Simarier Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Jeg vet ingenting om IVF. Vil bare ønske deg lykke til. Blir spennende dette. Det ordner seg skal du se :-)
Månestråle75 Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Jeg vet heller ingenting om IVF, men ville bare ønske deg all mulig lykke til )
bumpi de bump Skrevet 7. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2009 Tusen takk for lykkeønskninger, jenter! Dette gikk mye fortere enn jeg regnet med. Var hos gyn i går, jeg regnet med at jeg kom til å få mens i løpet av helgen eller begynnelsen av neste uke. Men så fikk jeg mens i dag og alt ble hektisk. Hadde telefonkonferanse med Danmark som bestemte at jeg skal ha kort regime. Legen her hjemme hadde fri i dag, så da måtte jeg få Danmark til å fakse resepten til apoteket mitt her hjemme sånn at jeg kommer i gang i morgen eller søndag. Jaggu bra med den danske effektiviteten også! Denne gangen er jeg sjeleglad for at de er så raske der nede : ) Var innom på apoteket på vei hjem og medisinene kommer på nær 11 000 kroner. Puh! På apoteket mente de at jeg skulle ta gonal f og orgalutran parallelt, begynne med begge i morgen eller søndag. Men du sier de skal tas i rekkefølge, lillebie? Puh, det ble en hektisk dag med orging og mange tanker, men er veldig glad for å være i gang med kort regime : )
lillebie på`n igjen Skrevet 7. august 2009 #7 Skrevet 7. august 2009 jeg begynte ikke på orgalutran og gonal-f samtidig... jeg startet med Gonal-f - og etter noen dager når jeg var på scanning- når eggene kommer opp i en viss størrelse skal orgalutran tas samtidig med gonal -f for å forhindre eggløsning.... apoteket vet generellt lite om dette har jeg funnet ut- du har vel fått behandlingsplan fra klinikken??
snuffe Skrevet 7. august 2009 #8 Skrevet 7. august 2009 Samme gjorde jeg. Gonal-F først, Orgalutran i tillegg etter hvert. Ville i hvert fall dobbeltsjekket med klinikk før jeg gjorde som apoteket sa her.
bumpi de bump Skrevet 7. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2009 Da stoler jeg på dere. Jeg trodde også det var slik det var; det ene etter det andre. Så ble usikker da apoteket sa noe annet.
Sofia 40 Skrevet 7. august 2009 #10 Skrevet 7. august 2009 Lykke til bumpi de bump! Det blir spennende å følge deg. Jeg har hatt en lang og god ferie, og begynner på jobb på mandag. Har ordnet det praktiske med IVF; byttet til Copenhagen fertilitets senter, og jeg skal ha kort behandling. Oppstart i slutten av denne måneden:-) Har også ordnet med gynekolog. Ser du også har kort behandling, og det er bra å vite prisen på medisinene. Håper virkelig at vi lykkes begge to nå:-) Er spent på eventuelle bivirkninger av medisiner, så jeg kommer nok til å spørre deg om dette senere. I det hele tatt blir det mye nytt framover :-) Igjen:lykke til!!
habe Skrevet 7. august 2009 #11 Skrevet 7. august 2009 Ville bare ønske lykke til, både til bumpi de bump og sofia 40
bumpi de bump Skrevet 8. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. august 2009 Hei igjen Sofia 40, Håper jeg kan være til hjelp! Jeg hadde tenkt å begynne på gonal f i kveld, men nå blir det ikke før i morgen kveld. Har funnet en super bruksanvisning på nett for hvordan sette sprøyten, så nå føler jeg meg ganske trygg: www.fertility.com/international/video/Gonal_nordics/norsk/vcr.htm Lykke til du også, Sofia 40 - vi pratas: )
bumpi de bump Skrevet 14. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 14. august 2009 Hei, et kjapt spørsmål til dere som har hatt IVF. Jeg reiser antagelig nedover til Danmark mandag eller tirsdag, da har jeg fremdeles flere sprøyter igjen som skal tas. Må jeg har en legeerklæring/godkjenning for å få de med meg ut av landet? Gjelder gonal-f, orgalutran og ovitrelle.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #14 Skrevet 14. august 2009 Hei bumpi de bump. Jeg har reist en del ifb med forsøk,og alltid hatt medisinene i håndbaggasjen.Dette fordi jeg har vært redd for at baggasjen jeg sendte skulle komme på avveie.Har aldri hatt problemer med medisinen i sikkerhetskontrollen,bare lagt de i de blanke posene som man bruker til toalettsaker.Har ikke hatt ærklæring med meg. Lykke til med forsøk og god tur !
Ugla er mamma! Skrevet 15. august 2009 #15 Skrevet 15. august 2009 Om du har resepten liggende ville jeg tatt med den for sikkerhetsskyld. Ønsker deg så utrolig masse lykke til bumpi!! Hadde vært magisk om det lykkes nå!
bumpi de bump Skrevet 15. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 15. august 2009 Takk Ugla! Det hadde vært magisk, ja - og fortjent om det hadde lykkes denne gangen - skulle ønske verden var slik : ) Har ikke resepten, den beholdt de på apoteket. Har fått UL-time mandag, så da kan jeg høre med legen om jeg kan få en attest på medisinene. Håper å få reise tidligst tirsdag etter jobb. Det hadde passet fint med jobben. Du mener at pergo kan lure deg med tegn? Trodde det bare var Ovitrelle som gjorde det, jeg? Tok du Ovitrelle? Lykke til nå i innspurten, Ugla, tenk om jeg får god-nyheten fra deg når jeg er i Køben! Det hadde vært noe det!!
Ugla er mamma! Skrevet 15. august 2009 #17 Skrevet 15. august 2009 Åh...men ja..jeg tok Ovitrelle også..hehe..så faren for å bli lurt er vel der.. Skal tenke på deg og sende gode vibber.. Det er nå det blir vet du..man må jo bare fortsette å tenke sånn *krysser!!!*
MamT2? Skrevet 16. august 2009 #18 Skrevet 16. august 2009 Ville bare si tvi tvi tvi!! Har fulgt med på rundene dine her inne, og du har ikke hatt en lett vei. Synes virkerlig det er din tur nå, så krysser det som krysses kan!!
Håpefull38 Skrevet 19. august 2009 #19 Skrevet 19. august 2009 Så bra at du er i gang igjen!!! Jeg har snakket med gynekologen min i dag. Skal prøve litt hormoner og skal også ta prednisolon. Prednisolon mente hun man skulle bruke i 4-6 uker før for å få størst mulig effekt. Jeg skal antagelig nedover til Danmark igjen om 3.5 uker, så jeg begynner med den så snart resepten kommer. Håper det blir siste tur til Danmark! Kjenner det blir vanskeligere å takle de negative forsøkene for hver gang! Krysser fingrene for deg:-)
bumpi de bump Skrevet 19. august 2009 Forfatter #20 Skrevet 19. august 2009 Hei igjen, jenter og takk for gode ønsker : ) Uttaket var ikke vondt i det hele tatt, men hadde litt småvondt i magen i ettermiddag. Sov noen timer og så var det over. Fikk beskjed om at det kan bli vondt i morgen også, men har kjøpt tabletter jeg kan ta om nødvendig. Fikk kun ut fire egg. Er skuffet over det og litt redd det ikke blir innsett i det hele tatt. Hun som var inne rett før meg fikk ut 16 egg! Ba dem bruke assisted hatching om de mener det kan hjelpe. Så nå er det bare å nyte torsdagen mens jeg venter på dommen på fredagen : )
Håpefull38 Skrevet 19. august 2009 #21 Skrevet 19. august 2009 Skjønner at du nok er nervøs nå da, men vi får satse på at gullegget er blant de 4:-) Masse lykke til:-)
venusstjernen Skrevet 20. august 2009 #22 Skrevet 20. august 2009 Jeg unner deg virkelig å få det til, Bumpi : ) Sender over mange gode tanker og ønsker deg lykke til i morgen!! : ) Klem
enna :-) Skrevet 20. august 2009 #23 Skrevet 20. august 2009 Ønsker deg lykke til bumpi de bump! Krysser fingre & tær for deg.
Sofia 40 Skrevet 20. august 2009 #24 Skrevet 20. august 2009 Krysser fingrene for deg i morgen, Bumpi de bump. Dette skal gå:-) Håper du også får slappet av litt og kost deg i København mens du venter.
Ugla er mamma! Skrevet 21. august 2009 #25 Skrevet 21. august 2009 Håper virkelig det ordner seg nå bumpi.. Venter på gopde nyheter fra deg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå