Gå til innhold

hva skal eg gjøre....far forlanger delt omsorg!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke skrive på noe som helst papirer før eg ser att han klarer å ta vare på datteren våres... men det forstår ikke han..han mener han klarer fint å ta seg av henne... det er nett blitt slutt og en av grunnene for att det ble slutt er forde han ikkke tok del i de daglige gjøremålene...aldri giddet å gå tur me hun,når han har passet henne og eg har tett en rolig kveld på byen så drikker han mens han har henne..(drikkungen og spilling på data har altid vært ett problem) sånn att han hører henne ikke om nettene...da jeg kom hjem fra byn ene gangen hørte eg en som gren langt borti veien..og det var datteren min..han lå rett ved siden av henne og såv og hun hylgrei!!! så eg vil ikke skrive på noe delt omsorg før eg ser han virkelig prøver..men da sier han att han går rettens vei!!! men selfølgelig skal han få se henne når han vil...men ikke delt omsorg ennå... det er vel annen ver helg og en gang i uken??? eller er det annen vær uke hos vær av foreldrene???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er problemet? Han får ikke delt omsorg med mindre du gir ham det. La ham bare true med retten, disse truslene er ofte helt tomme.

Skrevet

Samvær har han krav på, men ikke nødvendigvis overnatting før barnet er endel større, og han har skjerpet seg. Du kan be om at samvær skjer med en 3. person til stede under samværet. Du får fri rettshjelp om du vil, så kontakt advokat eller JURK.

Skrevet

Hva er problemet? Du er mor og han er bare far!

Hadde du vært far og ment at mor ikke greide å ta seg skikkelig av barnet, da hadde du hatt et problem. Ingen automatikk i at du hadde fått hovedomsorgen da, nei. Men som mor er du trygg :-)

Skrevet

Han kan forlange, men delt omsorg blir det ikke med mindre dere to er enige om det. Retten har ikke lov til å dømme delt bosted, så det blir det ikke. Han har rett på samvær, men det står ingen steder definert mengde samvær. Barneloven opererer med "vanlig samvær", men det er også noe som må avtales; det er ikke noe han automatisk har krav eller rett på. Samvær kan være alt fra 1 time i året med tilsyn til halve tiden. Poenget er at foreldrene må bli enige seg i mellom og blir de ikke det, kan en av dem ta saken til retten.

Så du kan ta det helt med ro, samme hva faren forlanger.

Hilsen eks-mekler

Skrevet

Hvorfor ikke gi han en kjans? Det går an å ha en prøve periode på f.eks 3 måner..

Jeg hadde samme problem med min eks. Han drakk ikke, men satt å spilte på pcèn natten lang, tok ikke del i husarbeid inne/ute, ingen jobb og veldig uhygenisk (dusje hva er det for noe??)

Han ville ha 50/50, og jeg ville ha 60/40, frem til han kunne vise at han klarte å ta vare på seg selv, hus og få seg jobb.

Jeg stod på mitt og han stod på sitt. Etter 3 meklingstimer, så gav jeg etter. For jeg orket ikke det styret mer.

Men det går faktisk utrolig bra, mye bedre enn forventet. Han har tatt seg selv i nakken, å gjør så godt han kan.

Alle barn har rett til å være med begge foreldre, så ofte deg kan. (om det lar seg gjøre)

Skrevet

Gi han en sjans til å drikke seg full mens han har dattern sin der? Hva skjer dersom det begynner å brenne f.eks? mtp at han lå og sov rett ved siden av barnet mens hun lå i sengen og hylte, tyder jo på at han ikke er egnet!

Ikke skriv under på noe som helst, noter alt av viktige opplysninger, tlf samtaler, sms etc, og la han dra det til retten hvis han vil det!

Hvis han virkelig er interessert i å ha dattern sin 50/50 for å ta del i omsorgen og oppdragelsen, ikke kun for å slippe barnebidrag, så får han faktisk bevise at han klarer det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...