Gå til innhold

Flere som jobber på sykehus og er gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på svineinfluensaen.. Jobber som radiograf og har mange pasienter om dagen som hoster, har feber og mange er veldig syke.. Blir veldig bekymret av alt det som står rundt om kring om abort, dødfødsel, mor som dør osv, huff.. Går med konstant dårlig samvittighet for den lille at jeg utsetter meg hver dag for smitte. Selv om jeg er flink med håndhygiene trenger det jo ikke være bra nok.

Hva synes dere? Tar dere det hele helt med ro? Har prøvd å prate med andre om det, men når en ikke er gravid selv er det lett å bare se på det som hysteri =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber med akutt syke og er ofte borti pas. men clostridium og div. avf. problemer, inf. av ulik type, lunge og hjerte syke, folk med canser og som er strålet/har fått cellegift, nøytropene......listen er lang.

Tar det med ro, men tar forholdsregler begge veier.

Skrevet

Radiograf?? Da skal du omplasserest umiddelbart pga stråling osv...

Er sykepleier i et akuttmottak, tar i mot mye forskjelligt av allslags...Men er heldvis straks 13 uker og har tenkt å si det til de jeg jobber med da, får dermed bare prøve å unngå slike ting. Følger ikke traumepasienter til ct lengre osv....Litt kjipt og ikke kunne gjøre alt. selv om jeg tror det vil gå fint, gidder jeg ikke å utsetta babyen mer enn nødvendig!

Skrevet

men kan du jobbe som radiograf når du er gravid? tenkte på stråling og sånn....

Skrevet

Kan fint jobbe som radiograf som gravid også, må bare holde avstand. Er visse ting jeg holder meg vekk fra, men egentlig bare gjennomlysning. Traumer tar jeg bare på vakter. Også har vi på oss slike måleinstrumenter som viser hvis vi får noe stråling. =)

Men det som bekymrer meg er den her svineinfluensaen, er jo borti pas fra hele huset, og umulig å unngå nærkontakt. Er nok noen som har det uten at man vet om det, så da blir det jo ikke smitte regime. Men men, babyen overlever vel svineinfluensa også.. =)

Skrevet

Jeg forstår godt hva du mener! Og jeg er ikke gravid, men begynte prøving på nr to i vår. Har nettopp hatt en mnd pause (pga helt andre ting), men nå vet jeg ikke om vi tør å begynne prøvingen igjen... Lurer på å vente på evt vaksine, men er vel egentlig skeptisk til det også, eller vente 1 år, men ønsker ikke for langt mellom barna og dessuten er mannen min eldre enn meg.

Men huff. Er så bekymret for jeg er tannlege, og sitter jo i en konstant aerosol hele dagen og så mye nærmere en pasient er det vel knapt mulig å komme... Syns det er mer enn nok andre skumle ting i jobben når jeg er gravid om ikke jeg skal bekymre meg for svineinfluensa i tillegg... Ikke vet jeg hvor man skal spørre om råd heller, ingen er jo enige

Skrevet

Jeg er også radiograf, og har vært superforsiktig nettopp med tanke på svineinfluensa. Men nå er jeg i alle fall 12 uker på vei, og da slapper jeg litt mer av. Strålingen er jo ingenting i forhold, den vet vi jo hvordan vi unngår. Spriter hendene før og etter og under osv...mao hele tiden.

Skrevet

Godt å se det er noen til som bekymrer seg da. =) nei ikke sant, det er jo så vanskelig å spørre noen til råds når alle sier forskjellig. Hadde og vært usikker om jeg skulle prøve eller ikke akk i disse tider, men det vil jo helst gå bra. Lykke til ihvertfall. :) Helsemynd her er jo veldig rolige i forhold til gravide, mens mange andre land vil de jo nesten at gravide skal holde seg inne.. Er vanskelig.

Fint at det er en radiograf til her da! =) sant som du sier, strålingen er ikke noe i forhold til svineinfluensaen.. Jeg er 16 uker nå, så babyen burde vel tåle litt.. får håpe det ikke blir så ille som de sier da.. :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...