Gå til innhold

jeg har fått konstantert svineinfluensa!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag kom telefonen fra fastlegen...jeg har positiv test på den fryktede svineinfluensaen!

Det tok 1 uke å få svar- tok testen forrige onsdag når jeg var på mitt sykeste.....dvs de har tullet med testen min...skulle hatt svar for lengst...

men jeg har det helt fint- går på penicilin mot hosten men formen er mye bedre!

Mine symptomer var:

begynte med litt vondt i halsen

følte meg uggen

fikk veeeldig vondt i brystet

mye slim i brystet

feber

vondt overalt

oppkast

fikk beskjed om å gå på jobb igjen på mandag som var..... i dag kom resultatet så hele jobben og alle jeg har vært i kontakt med har blitt informert at jeg var smittet tross alle legens ord som " du er garantert ikke smittet da du ikke har vært i utlandet" " ta det helt med ro- det er høyst usannsynlig at det er svineinfluensa"..

Det er ingen fare for meg eller babyen- og både jeg og partneren min måtte holdes i "karantene" hjemme til neste onsdag! er joi redd jeg har smittet alle rundt meg...men det er legens feil som friskmeldte meg før tiden!

Det er for meg et mysterium hvordan jeg ble smittet- da jeg har vært livredd for denne sykdommen og brukt håndsprit til den store gullmedaljen- holdt meg unna kollektiv trafikk og ikke vært på ferie i utlandet!

Så jenter- dette smitter veldig lett- da vi ikke kjenner noen andre som er syke !

MEN det vil jeg si- ja det var jævli vondt når det stod på- har aldri følt meg så dårlig før- men jeg overlevde! :o) og er veldig glad jeg fikk vite det nå såppas sent...hadde jeg fått vite at det var svineinfluensa jeg var smittet med når jeg var på mitt sykeste- ville jeg nok besvimt av skrekk for både meg selv og babyen!!!

Så jeg vil berolige dere bekymrede jenter her inne med at det var som å ha en kraftig influensa- men tok paracet og holdt febern nede og holdt sengen- og jeg og gutten i magen har det helt fint! :o) Så ikke la dere bli skremte av alt det vg og dagbladet skriver- det er høyst overdrevent mye av det som blir skrevet og skapt for å skremme oss!

Det kan selvfølgelig være farlig for enkelte- men mest sannsylig- skulle dere bli smittet så får dere en uke eller to i sengen- og deretter har dere det helt fint :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei lillebie!

Så bra at alt har gått bra med dere! Og betryggende å høre. Litt seint å få beskjed fra legen da... Og du har ikke fått tamiflu?

Riktig god bedring videre!:)

Skrevet

takk for det :o)

fikk ikke tamiflu og skal heller ikke gå på det- da gravide nå ikke skal gå på dette! Forskriftene endret seg visst hele tiden ifølge legen- og nå var det altså at man ikke skulle få dette.

Skrevet

Ja de forandrer mening hele tiden.. I dag morges hørte jeg på radioen at gravide skulle få det alikevel.. Ja ja, godt det gikk bra med deg og lille gutten i magen:))

Jeg må si jeg er redd for å bli smittet, og hadde nok frika ut om jeg skulle blitt syk. Er så utrolig redd for lillejenta i magen jeg også etter å ha slitt så mye for å bli gravid. Det at jeg har mistet to ganger sitter nok hardt i..

klem:)

Skrevet

jeg kjenner følelsen! hadde noen tøffe IVF runder før gutten var på plass i magen! man blir jo livredd!

men det gikk heldigvis bra :o)

Skrevet

Så godt at det gikk bra med dere begge. Heldigvis vil det jo gjøre det med de aller, aller fleste som får svineriet (bokstavlig talt).

Lykke til videre med den lille gutten i magen!

Skrevet

Så rart at du ikke fikk Tamiflu. Jeg har fått beskjed fra helsemyndigheten og flere leger om å ta dette straks ved symtomer, og ta det forebyggende ved mistanke om smitte.

Det er jo ikke akkurat noen ny medisin og det er ikke sett fosterskader ved bruk av tamiflu enda.

Skrevet

første gang jeg var hos legen ville de ikke gi me tamiflu for sannsynligheten for at det var svineinfluensa var så og si ikke tilstede (ifølge legen på legevakten hvor jeg var først- og fastlegen som til slutt testet meg) og at denne type medisin unødvendig ikke skal gis til gravide....

og når legen ringte meg i går med prøveresultatet- sa hun at retningslinjene for svineinfluensa endret seg nesten daglig etterhvert som de lærte mer og mer av sykdommen- og gravide skulle da ikke få tamiflu!

nå er også den værste sykdomsperioden min over- og mulig tamiflu ikke ville ha noe særlig effekt uansett!

men skremmende at det tar 1 uke å teste en gravid person....mens disse ungene på ekebergsletta med influensa symptomer får svar på dagen....?

Skrevet

Godt du er på bedringens vei:) nå er vel du imun;)

hva skjedde med samboer? Ble han syk?

Jeg ble testet på en onsdag og fikk svar samme uke på fredagen.

Han sa det tok 2 dager og at de prioriterte

gravide.

Skrevet

Heldige du som er ferdig!!!

Jeg er ikke bekymret, men skulle gjerne hatt influensaen før babyen blir født i stedenfor etterpå!

Skrevet

kona mi ble også like syk som meg! hun ble jo ikke testet fordi hun ikke er prioritert og fikk derfor ikke noe tamiflu heller.

ja de sa til meg at jeg ble prioritert som gravid...men tydeligvis ikke jeg....

Vært på en sjekk av han i magen på Ahus i dag pga svineinfluensaen- og alt stod bare bra til :o)

Det er deilig å være ferdig med denne sykdommen! babyen er visst immun iglf legen på ahus frem til han er 4-5 mnd :o) og da skal jo denne pandemien være ferdig!

Skrevet

Hei

utrolig å lese din historie! og når du har vært så forsiktig og alt... men så bra at alt gikk bra! og beroligende for oss andre småbekymra å høre :-)

men høres sprøtt ut at legen sender deg på jobb før de vet hva det er. trodde det var hele poenget nå at folk skulle holde seg hjemme for sikkerhetsskyld, for ikke å smitte andre.

Jeg ville også holdt meg unna Tamiflu, om ikke det var helt krise og sto om liv...

god bedring videre da ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...