Gå til innhold

Jeg trenger sårt tips og råd ang. legging..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi klarer ikke å finne søvnen selv ennå. Hun er 8 mnd. og vi har puppet i søvn til nå (trenger ikke kommentarer på at dette var dumt ;) )

Har prøvd opp/ned-metoden, men bare sånn halvveis..

Når jeg legger henne våken i senga så turner hun noe voldsomt. Setter seg opp og rister i sprinklene. Skratter og ler hvis jeg sitter og ser på - og hyler hvis jeg går ut. Har prøvd å holde hånda på magen hennes for å roe henne, men det ender jo med at jeg må holde henne nede, fordi hun spreller sånn.. Ikke gøy.

Jeg har ikke lyst til å spenne henne fast med en selepose, fordi hun liker best å sove på magen eller siden. Har aldri likt å sove på ryggen.

Alle tips og råd tas i mot med takk.

Leggerutinene er forøvrig godt innarbeidet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som funket for oss var å gå inn med en gang han gråt, si at "det er natt, nå må du sove," stryke han på kinnet og gå ut med en gang han sluttet å gråte. Han begynte som oftest å gråte med en gang vi gikk ut, gikk da med en gang inn og gjorde det samme som sist. På denne måten fikk han tryggheten med at vi kom med en gang han gråt, samtidig som vi ikke ga han mye oppmerksomhet, bare sa og gjrde det samme hver gang. Tror han ikke syntes det var så interessant lenger da, og etter et par dager var det ingen problem å legge han. Tror det er lurt å ta en natt hver, hvis man klarer.

Skrevet

Det funket for oss også.

Bare gå inn, legge han ned og si "natta" eller "nå er det natta, nå må du sove" osv :) Funket for en venninne av meg også, som slet med legging :)

Ikke la han skike lenge, men heller gjøre han trygg på at det ikke er noe farlig der i sengen alene selvom du ikke er der, eller no :P

Skrevet

Tusen takk for svar.

Det skal prøves fra i morgen av. :)

HI

Skrevet

En ting...

Dere tok han/henne ikke opp da eller?

HI

Skrevet

du kan jo prøve babysafe med stropper, også gå inn til henne og hekte henne løs når hun har sovnet? Min roet seg fra første sekund når hun fikk begrenset bevegelighet nedi senga si.. Slappet så godt av og sov med en gang natten gjennom. Det var helt uvirkelig.. Vi likte heller ikke stroppene, så etter en stund brukte vi de ikke lenger. Men i begynnelsen hektet vi henne løs etter hun hadde sovnet slik at hun kunne ligge som hun ville. Men husk å feste båndene under sengebunnen,da!!

Skrevet

Når dere trøstet altså. :)

HI

Skrevet

Nei, det tror jeg er veldig viktig at man ikke gjør. Untatt ved sykdom, selvfølgelig.

Skrevet

Jeg tok han ikke opp nei. Bare ga han en klem eller strøk han på hodet, og la han ned igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...