Smiley =) Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Jeg har nettopp fått time til ordinær ultralyd på sykehuset og det står i brevet at det er en egenandel på 295 kr... og jeg som trodde alle helseundersøkelser i svangerskapet var gratis??? Betalte ingenting for ultralyd i forrige svangerskap. Må dere betale for ultralyd?
Frøken B ღღ Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Ultralyder, og alt annet i forbindelse med svangerskap skal være gratis. Jeg har vært på 3 ultralyder hittil og ikke betalt noe som helst.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 det er vel ikke den egenandelen som du må betale vist du ikke møter opp di mener??? For det samme står i mitt brev, men UL er gratis...
Smiley =) Skrevet 5. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2009 Det er vel sykehuset i kristiansand sin måte å spare penger på tenker jeg... de prøvde seg med å ikke gi bleier til nyfødte, men det ble så mye mediestorm at de måtte gi seg...
Smiley =) Skrevet 5. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2009 Det står at egenandel for tiden er 295,- og hvis jeg ikke møter opp på timen må jeg betale 294,-
edition Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Hm, jeg har blitt fortalt av fastlegen min at alt som har med svangerskapet å gjøre er gratis, UL også; Eneste unntaket var at hvis man hadde UL for "moro skyld", at det ikke var noe galt ol. så kostet det "bare" 100kr.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 det samme står i mitt brev... så er bare egenandelen du må betale vist du ikke møter opp... Du skal IKKE betale for UL... ))
Julelita Skrevet 5. august 2009 #8 Skrevet 5. august 2009 Alle skal egentlig betale egenandel (som for tiden er 295) ved konsultasjoner innenfor spesialisthelsetjenesten, men gravide (+ noen andre grupper) er unntatt denne regelen. Uansett sendes det ut standardbrev til alle, gravid eller ikke, hvor egenandelen står spesifisert. Det lages ikke egne "gravid-brev". Dette betyr uansett ingenting, for du skal ikke betale noe for ultralyden. Det du derimot må betale for, er dersom du vil ha bilder av fosteret (da det ikke er noen medisinsk grunn til dette). Ta med kontanter. Vi betalte 70 kr og fikk 5 flotte bilder av jenta vår. ",)
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 5. august 2009 #9 Skrevet 5. august 2009 betaler dere for bilder??? har aldri betalt for bilder jeg, her får vi 2-4 bilder....
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 5. august 2009 #10 Skrevet 5. august 2009 hvordan kan man få en ultralyd til ved sykehuset man skal føde? Må jeg høre med lege på svangerskapskontoll, slik at han han kan sende en henvisning? Vi har ikke tenkt til å ta 3D UL, men kunne gjerne forsøkt å se om de klarer å se kjønn nå på vanlig UL. H*n lå på siden da vi var på ordinær UL. er i uke 25 nå. Lenge igjen å vente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå