Gå til innhold

sove på ryggen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med dere jenter?Leste et eller annet sted at det ikke var bra å sovepå ryggen i 3 trim..J er i uk 32 og har ikke noe ubehag med det, Hva gjør dere som liker å ligge på ryggen?Sto noe om at det gikk an "å bygge opp" på siden el under? tar gjerne imot noen tips,sliter med å bare ligge på siden.. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke er ubehag er det helt ufarlig.

Så fortsett med det :-)

Skrevet

Er bare det at mange vil merke ubehag pga at livmor etc presser av enkelte blodårer slik at tilsørselen til hjernen blir dårlig, og kan føre til, svimmelhet, kvalme og at man besvimer. Men om du ikke merker ubehag skal ikke det gjøre noe tror jeg.. Ligger litt på rygg selv, men ikke på ehlt flatt og hardt underlag, for da blir jeg dårlig. ;)

Skrevet

Jeg får problemer med å puste når jeg ligger på ryggen. Det er veldig ubehagelig. Sov på ryggen og nyt det så¨lenge du kan :-)

Skrevet

Jeg begynner på uke 36 i morgen, og jeg kan sove på ryggen i perioder av gangen! Begynner alltid på sidene..men til slutt er hoftene så vonde at jeg alltid ender opp med å ligge på ryggen på morgenen. Har gått fint til nå hvertfall, og håper det fortsetter å gå bra. Har to puter under hodet da..for at jeg ikke skal ligge heeelt flat liksom.. :)

Skrevet

Jeg har ikke problemer med å ligge på ryggen, men jordmor har sagt at man likevel bør unngå for mye av det. Det holder å legge et brettet håndkle eller en liten pute under høyre side av ryggen. Jeg har lagt en liten pute under lakenet, som blir liggende under høyre side av ryggen hvis jeg legger meg på ryggen i løpet av natten.Sover bedre, så slipper jeg å bekymre meg for at jeg ligger mer på ryggen enn jeg bør.

Skrevet

Jeg har ei som protesterer veldig når jeg legger meg på sidene nå, derfor blir det til at jeg legge meg på ryggen. Jeg har en brett av dynen eller teppet under høgre del av ryggen (helt nede ved korsryggen), og da ligger jeg fint:) Jeg kjenner jeg blir svimmel dersom jeg ligger helt flatt på ryggen.

Du finner nok en måte som passer for deg også:) Men ligg på ryggen dersom det ikke gir deg noe ubehag:)

Skrevet

Samme her. Jenta vår starter et skikkelig turnprogram i magen når jeg forsøker å ligge på siden. Tydelig at hun syns det blir i trangeste laget. Her blir det stort sett soving på ryggen. Har ingen plager med det så kommer til å fortsette så lenge det går.

Skrevet

Det er jo også når en ligger på siden det er best næringsutveksling mellom barn og mor, så er best å ligge på siden uansett. Men, kan jo sikkert og ligge på ryggen i perioder om en ikke har problemer med det :-) Selv klarer jeg det ikke, får ikke puste og blir svimmel. Samme skjer om jeg sitter rett opp og ned, eller står rett opp og ned... så her er det sidelengs når jeg sitter eller ligger, og så går jeg heller rundt og rundt enn å stå og vente på bussen hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...