Gå til innhold

Vedder på at dere som digger menskopp, liker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hippiebæresjal, ull hele året, alt økologisk, tøybind, tøybleier etc...

Hva er problemet egentlig? Dere er så utrolig stusselige med det øko og retropisset deres.. Vi lever i 2009 og dere trenger ikke være så alvorlig tragiske lenger.. Det er bare løgn at tøybleier er så mye enklere og SÅ mye sparer man ikke miljøet.. Og alt det retro-økopisset gjør jo alt verre, dere ødelegger jorda.. Skam dere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei skam DEG. Du vet da ikke hvordan folk er bare fordi de bruker en menskopp. Det er da som å si at ALLE trøndere har bart, skinnvest, tresko og tennissokker.

Skrevet

hehe jeg må le litt altså:)

Eneste grunnen til at jeg bruker damebeger er fordi jeg synes bind lukter vondt og det samme gjelder tampong.

folk er forskjellige.

Skrevet

Er det mulig... Hva med å forstå at vi er ulike. Jeg må innrømme at menskopp for meg er æsj, men jeg lager da ikke noe pes med det. Er det at noen liker det, og andre liker bind/tamponger. De som foretrekker tøybleier/bind, må da få lov å bruke det. Er ingen som tvinger deg til å vaske det, HI.

Smaken er som baken, den er delt i to;))

Skrevet

Haha..må være det medt usaklige innlegget jeg har lest på lenge.

Bruke mensbeger ødelegger jorden? hehehe..

Skrevet

Alle trøndere HAR bart, skinnvest, tresko og tennissokker.

Skrevet

Det er mer hygienisk enn både bind og tampong, derfor synes jeg det er ok. Ellers så er jeg heller lite miljøvennlig av meg sånn sett og bruker lite ull ogabsolutt ikke tøybleier ol ;-)

Skrevet

Hjemmehekla bind, om jeg må be. Dessuten er menstruasjon vår kontaktflate med det evigkvinnelige prinsipp og månen vår store mor, så jeg har hver måned en liten seremoni ved det lille alteret i hagen hvor jeg begravde de delene av morkaken vi ikke spiste opp, der jeg setter månekoppen og danser litt eurytmisk-impresjonistisk rundt den.

Skrevet

Hahaha! Sug Lut sa det jeg skulle si :)

Skrevet

jepp, sånn gjør jeg det også. Morsmelkvafler, anyone?

Skrevet

Bare om du også har café au farsmelk, slik at yin og yang er i balanse og vi alle kan gå opp i en høyere enhet mens vi sitter i lotusstilling og ser innover i oss selv.

Skrevet

Har ikke alle trøndere bart, skinnvest, tresko og tennissokker?

Skrevet

Hva tar du meg for! Selvsagt har jeg det, men jeg skal innrømme at den ikke er på sitt beste akkurat nå, for Venus står i et litt lite gunstig forhold til Merkur, men rundt fullmåne vil elementene være mer i balanse og jeg kan åpne sinnet mitt for ønske deg velkommen i kvinnefelleskapet.

Skrevet

hehehe :-D morsom tråd!!!

Skrevet

Hehe, bruker ikke menskopp, men har spiral så blør så og si ikke lengre...

Men, jeg liker tøybleier, elsker bæresjal, (har akkurat sydd meg min egen Mei Tai bæresele, prøver å kjøpe en den økologisk mat, bruker Hipp økologisk MME.

Og jeg syns du er sneversynt HI.

Skrevet

Dessuten er ull det beste for barnet å ha på seg. Bomull er mye kaldere om vinteren og varmere om sommeren. Ull blandet med silke er det aller beste.

Så det så.

Teit kan du værra sjøl ja.

Skrevet

Men så bor jeg sammen med en trønder da, så er vel derfor jeg er litt rar;)

Skrevet

Haha, dette var jo festlig :o)

Brukar ikkje menskopp, men derimot tøybind, tøybleier (altså ikkje eg, men lillejenta), ull heile første året og sept. - mai deretter, elskar bæresjalet og Ergo'en min, og har dyrka litt grønsaker i hagen. Til neste år blir det meir! Og så syr eg sjølvsagt mykje klede og f.eks. bleier/bleieinnlegg sjølv :o)

Ikkje er eg trønder heller. Men svigerfar er. Teller det? Skjønte ikkje heilt kva trøndere hadde med dette å gjere, men dei er jo alltid morsomme å ta med uansett kva samanheng det er. Eg er forresten kvart trønder sjølv, når eg no tenkar over det. Kanskje det er DET som er i vegen med meg.

Skrevet

Jeg vil også ha grønnsakshage! Hva er greit å begynne med? Hagen min består av leire og sand mest. Har du noen tips om hva som kan funke der?

Og, fant akkurat ut at man kan putte hvitløksfedd i urtepotter , så vokser det nye ut:) Har ikke forsøkt enda. Skal plante de i morgen.

Dissa trønderene assa. Surrer til hodene til folk. Skal få min til å gro bart jeg, så kanskje jeg begynner med menskopp etterhvert;)

Skrevet

I år har eg berre hatt kassar på terrassen (huset var ferdig i nov. 07, så hagen er eit uskreve blad med unntak av sandkasse og leikehytte + eitt bed med bærbuskar), der eg har hatt jordbær og dei klassiske sukkerertene. I tillegg stappa eg nokre gamle poteter ned i jorda utanfor huset i vår. Og jaggu har det ikkje kome flotte potetplantar opp :o) Gjorde eit forsøk på gulrøtter (begynte i melkekartongar i vinduskarmen), men eg trur det blei for varmt for dei inne. Trur eg skal så dei litt seinare og direkte i hagen til neste år. Ja, og så har eg tomatplantar i vinduskarmen, har akkurat fått blomster, så no er det spennande å følge med!

No skal eg lage rammer (berre 4 breie plankar som er skrudd saman i hjørnene med metallvinklar) som skal stå i hagen. Skal ha sånn "ugrasplast" under, så eg slepp at all geitramsen poppar opp frå undersida ;o) Rammene skal berre stå laust oppå jorda, og så skal eg ha hagejord oppi. Poteter er kjempeenkelt å få til, så det blir ei ramme med det. Og så skal det bli masse masse sukkererter (oppetter heile den eine veggen på leikehytta - eg har aldri likt sukkererter før eg plukka inn dei sjølvdyrka i går!) og gulrøtter. Ja, og så mais. Det er så tøft å sjå korleis dei veks! Får sjå kor mange rammer eg lagar, det blir eitt slag grønsaker pr. ramme. Skal lage dei små nok til at det er lett å luke/holde oversikten.

Planta ein haug med kvitløksfedd (som hadde begynt å spire i kjøleskapet) i blomsterbedet i fjor, men det har dessverre ikkje kome opp noko enno.

Lykke til med kjøkkenhage, det er kjempegøy, angrar berre på at eg ikkje gjorde meir ut av det allerede i år. Men til neste år skal det bli bra, for då skal rammene stå klare til å så i!

Skrevet

Tamponger ble oppfunnet for ca tusen år siden. Menskoppen ble oppfunnet på 1930-tallet.

Du har ikke kunnskap om det som uttaler deg om HI...

Skrevet

OI! Du må ha mer trønderblod i deg enn du tror;)

Takk for tips, neste år blir grønnsaksåret tror jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...