Gjest Sekretøsa Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 var ute å syklet tur i går alle sammen, og kom til et område det var veldig mye brunsnegler (typ maaange på veien). Så jeg kommenterte dette til sambo, og han sa "ja, jeg fikk kjørt på en", og det hadde jo jeg også gjort siden de lå spredt i veien. Så sykla jenta mi og jeg en tur alene etterpå, og da fikk hun øye på en snegle. Hun snudde sykkelen for å kjøre på den, og jeg sa at det ikke var lov. Så sier hun "jammen jeg skal drepe den!!" (driter i de brunsneglene altså, det var bare prinsippet her, hehe) Da slo hun seg helt vrang, begynte å gråte ordentlig sårt og sa det var skikkelig urettferdig, for vi hadde jo drept dem?! Altså, drepe?? Hun er 5 år, hvorfor i alle dager skal hun ville drepe noe som helst?!
børdi Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 De lærer på film, i bhg og snapper opp det utroligste hjemme også, selv om du ikke tror de får med seg....
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Hehe, joda ) Men ho sa "jammen, jeg vil også drepe en!!!!"...? Satte sin mor ut av spill der ja....
børdi Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 hehe,, de lærer det utroligste,, min 5 åring vil drepe edderkopper, og maur, så er nok ganske normalt :fniser:
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Flott! Da er det normalt ) Haha. Ho har nemlig en raptussperiode nå som går meg på nervene, så jeg var litt usikker
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Vår (også) soon-to-be-5 åring er også der, han skal drepe..... Noen ganger gidder jeg ikke si noe, andre ganger (kommer litt an på situasjonen) sier jeg bare rolig til han at det er ikke pent å si slik, da kan andre bli lei seg =)) Og omsorgsfull som han er sier han jo ikke det mer... før om noen uker eller mer lek i bhg=)))) Er nok der han lærer mest slik. Vi er kjempe forsiktige med språket hjemme og nyheter ser dem ikke på hjemme=))
~sjiraff~ Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 Her i huset er det mange som dør, blir drept og mordet om dagen, også en soon to be 5 åring. Som noen over nevnte, de snapper om det utroligste på TV.
Sessa ruger igjen... Skrevet 5. august 2009 #8 Skrevet 5. august 2009 Jeg har vært veldig forsiktig med hvordan jeg håndterer insekter foran frøkna. Hun er litt redd dem så vi prøver å fortelle henne at de ikke er farlig og dersom et insekt plutselig har funnet veien inn i huset så pleier jeg å snakke til det og si: "Neimen Flua, da! Du skal jo ikke være inne. Jeg skal hjelpe deg ut jeg." For ca 5 minutter siden fant hun en flue i vinduskarmen og hun dælja løs på den med lillebrors lekehammer helt til den var "helt død". Jeg synes død er et veldig rart ord å høre fra en 3 åring så jeg har ikke brukt det foran henne på den måten før. Konklusjonen er at de snapper opp det meste fra omgivelsene selvom ikke alt er så populært i foreldrenes ører...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå