Gå til innhold

Er det voldtekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei det er jente 21.

For 6 mnd siden hadde jeg en venn som jeg stolte på veldig mye. Så skulle han til fengsel etter å ha kjørt i fylla uten førerkort i flere ganger. Dagen før han skulle fengsles var jeg på besøk hos han.

Ingen var der bare vi to. Han begynte å kysse meg og det hadde jeg ingenting imot. Til slutt hadde han sex med meg selvom jeg sa NEI og STOPP. Siden har jeg ikke snakket med han, når jeg så han ute så var han som en fremmend for meg.

Nå sliter jeg veldig med dette og føler meg brukt :(

Betyr det at jeg ble voldtatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, juridisk er det voldtekt. Og det er nok det du føler selv, også.

Skrevet

Om han tvang deg til noe du ikke ville, var det vel voldtekt. Han burde respektere et nei.

Han har misbrukt både deg, kroppen din og at du stolte på han. De fleste blir faktisk voldtatt av en de stoler på og kjenner.

Trist!

Skrevet

Dette er en voldtekt, ja. Ville råde deg å ta kontakt med dixi for å snakke med dem der, de har erfaring med det.

Jeg har selv opplevd en voldtekt, og har heldigvis ikke hatt noen psykiske plager pga det. Ser at du nå sliter med dette og det er en VELDIG vanlig reaksjon å slite med det faktumet at man har blitt voldtatt, Det er derfor viktig at du snakker med noen som er der for deg, f.eks. de på dixi eller en nær venn. Dette skal ikke ties ihjel.

Stor klem fra meg!

Skrevet

Ja faktisk så føler jeg at det er voldtekt :(

Jeg har ikke fortalt det til noen.

Skrevet

Herregud... hvis du ikke ville ha sex med han kunne du vel gjort litt mer enn å bare si nei og stopp !!! En som virkelig ikke ville hatt sex hadde vel gjort mer enn å bare si nei osv osv. Jeg hadde klabbet til fyren og litt til så han skjønte at jeg IKKE ville ha sex.

Så NEI jeg ser ikke på dette som voldtekt.. Du angrer deg nok på at du hadde sex med han fordi han avviste deg senere. Snurt er du ! Jeg lurer på hvor mange som har blitt straffet pga sånne som deg ! Kan ikke løpe å anmelde folk fordi man angrer på å ha sex med en vel !

De som tvinger seg til sex og bruker vold for å få seg ett ligg er voldtektsforbrytere.

Get over it. Er noen jeg skulle ønske jeg ikke hadde hatt sex med. gjort er gjort...

Skrevet

Så du mener en må slå for at et nei skal bli akseptert, NN 15:27? Du har forstått lite.....

Når en SIER nei, og mannen likevel tvinger seg på, så er det voldtekt.

Skrevet

OMFG. om en har så lite selvrespekt har du kun deg selv å takke.

Skrevet

Brukte han vold på deg er det voldtekt, hvis ikke så er det ikke det.

Frivillig voldtekt er vel det som er riktig her.

Skrevet

Hva faen er frivillig voldtekt? Hvilken mannsbok fant du det uttrykket i?

Du har nok blitt voldtatt, men tror du kan se langt etter retferdighet, dessverre. Vanskelig å bevise etter lang tid..

Men ingenting i veien for å søke hjelp uansett. Og anmeld gjerne, du har ingenting å tape på det.

Lykke til!!!!

Skrevet

Her er det tydelig etpar anonyme som har sett på film hvordan en voldtekt skal skje! Tror dere skal være meget forsiktig å snakke om selvrespekt og hva en burde gjort når det kommer til et tema som det her!Svært få vet hvordan de vil reagere før de faktisk har opplevd noe som dette!

En mann i en bil stopper deg og spør om du skal være med å kjøre en tur. Du sier nei, men han drar deg inn i bilen uansett og voldtar deg! Er dette en "frivillig" voldtekt siden du ikke slo han da? Eller kan det kansje ikke kvalifiseres som et overgrep i det hele tatt siden du "kun" sa nei til å bli med i bilen!!?

Skrevet

Min historie: var forelsket i en fyr. Var på fest hos han og vi skulle ned på rommet for jeg skulle få et bilde av han. Da dyttet han meg ned på sengen og dro av buksa mi før jeg egentlig forstod hva han gjorde. Jeg sa nei flere ganger men han var sterk og bare fortsette. Prøvde å dytte han unna men ble på en måte helt slapp, nesten litt utenfor meg selv. Jeg gråt hele tiden men gjorde ikke motstand. Ble også utsatt for nedverdigende kommentarer dagen etter av han og vennene hans. Jeg har i alle år vært usikker på hva som skjedde og har tenkt at jeg burde slått eller gjort mer for å få han bort. Men jeg tror man kan få sjokk når en man kjenner og liker, gjør det med deg uten at man selv vil.

Jeg ble helt motsatt etter dette - jeg aldri skulle la det skje igjen. Bare noen skulle gi meg en klem eller holde rundt meg frika jeg helt ut.

Jeg håper du får noen å snakke med om dette - det er J---- slitsomt å gå rundt med de tankene alene. Tror nesten det er flaks at jeg kom meg over det. Men det tok maaange år før jeg kunne stole på noen igjen.

Skrevet

Jeg har selvfølgelig forsøkt å stoppe han, men har var stor og sterk. Jeg har ikke lyst til å svare på de som gir negative kommentarer. Jeg vil ikke anmelde dette som skjedde for da blir det bare bråk. Jeg skal i hvertfall fortelle det til min søster.

Skrevet

Jeg var igjen alene med en jeg hadde holdt på med tidligere, men det var ikke noe mellom oss på dette tidspunktet. Vi hadde begge drukket, men jeg var langt i fra full. Etter en stund begynte han å kysse meg. Jeg dyttet han vekk, men han fortsatte. Jeg sa "nei", "slutt" og "gi deg" sikkert hundre ganger, mens jeg prøvde å stritte i mot. Skjønte fort at slaget var tapt, jeg var helt tørr i underlivet og han presset seg inn i meg selv om. Det kjentes ut som om underlivet brant. Jeg var utslitt og tenkte at jeg bare måtte la det bli fort overstått, så til slutt lå jeg der bare, uten å gjøre noen ting. Jeg vil allikevel kalle dette en voldtekt. Ja, jeg kunne helt sikkert kjempet til siste sekund, men jeg forstod jo når jeg brukte alle mine krefter og han holdt meg nede som om jeg var en lus, at det var helt nyttesløst.

JA, HI du har blitt voldtatt! Så lenge du har sagt nei og bedt han om å slutte så har han hatt sex med deg, vel vitende om at du ikke ville. Og det definerer en voldtekt.

Skrevet

jeg har også blitt voldtatt på den måten. for 7 år siden. jeg sa NEI og STOPP men etterpå skammet jeg meg bare fordi jeg hadde latt han ha sex med meg. tenkte ALDRI på at han faktisk hadde voldtatt meg! det ble jeg fortalt flere år senere. jeg sa det jo aldri til noen for jeg var så flau.. men JA det er voldtekt og siden han allerede skal i fengsel kan du sikkert få han til å sitte der lenger!

jeg har ennå ikke fortalt det til noen andre enn psykolog. nå tør jeg ikke si det til noen for det er så lenge siden. så jeg vet det er vanskelig å si fra..

Skrevet

Glad jeg ikke er mann i dette hysteriske samfunnet!

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Når man sier NEI og STOPP, og han likevel fortsetter - ja, da er det ikke frivillig fra din side. Og det regnes som voldtekt.

Jeg tipper de anonyme som snakker om frivillig voldtekt og at man må slå tilbake ikke har vært utsatt for en slik hendelse. Man tenker vel helst på liv og helse, og når han er i stand til å utføre en voldtekt er han vel gjerne i stand til å bruke hard vold om man gjør motstand ved å slå osv... Man kan ikke kreve at offeret her skal gjøre ting etter boka - til det er situasjonen altfor vanskelig.

Skrevet

Ifølge den norske straffelovens § 192 blir voldtekt definert slik:

* det å skaffe seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd

* det å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen

* det å ved vold eller ved truende atferd få noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv.

Grov uaktsom voldtekt

* grov uaktsom voldtekt er etter bestemmelsens fjerde ledd også straffbart

Skrevet

Ofte så får man ikke til å stritte i mot for man går i en slags transe for å takle det som skjer. Det skjedde i alle fall meg, jeg sa nei og jeg gråt, men jeg slo ikke for jeg var helt paralysert. Jeg bare gråt og stirret på et bilde på veggen og ventet til det skulle bli ferdig. Jeg ble ikke truet på livet, det var underlivet mitt som ble truet. Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg gjorde, til slutt sovnet jeg. Våknet opp med fyren ved siden av meg og jeg brukte faktisk 1 time på å greie å stå opp fra senga, jeg var helt paralysert. Kunne jo begeve meg litt, så var ikke neddopa, men jeg tror ikke helt det gikk opp for meg hva som skjedde/hadde skjedd. Noen dager senere gikk det opp for meg og da gråt jeg. Er et år siden og jeg har det faktisk helt bra igjen nå, og har et helt normalt sexliv.

Skrevet

Vil bare si at jeg virkelig føler med dere som har blitt voldtatt i denne tråden. Det må være utrolig vondt for dere.

At det ikke ble brukt direkte vold gjør det ikke noe lettere, for det er like krenkende fordet.

Jeg går ut fra at hun som skriver de usympatiske svarene her har opplevd endel vonde ting selv, men jeg håper likevel at hun glemmer anonymknappen snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...