Gå til innhold

Hm. Har nå bestilt en mooncup/mens kopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå 6 dager igjen til terminen, så det blir spennende å prøve den..

Regner jo med at man ikke kan prøve den rett etter fødsel (pleier å blø myyye, og det er jo liksom litt annerledes der etter fødselen ;-) )

Men, når kan man begynne å bruke den? Ved første mens etter fødselen, eller er man ennå litt vid? Husker ikke hvor raskt man "går" sammen liksom. Huff for et merkelig spørsmål....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte å ta i bruk min igjen ved første mens etter fødselen i hvertfall. Håper da inderlig ikke jeg er for vid da ;-) Pleier ikke få den igjen så fort, gått 8-10 mnd her. Bare vær flink med knipeøvelser og bekkenbunnstrening, så skal du se du er i orden igjen allerede 5-6 uker etter fødselen om ikke før.

Gjest amandine
Skrevet

Det kommer gjerne litt an på fødselen, men selv jeg med ruptur herfra til himmelen hadde jo sex igjen etter 5-6 uker, og da burde det vel gå greit? Jeg har også bestilt i dag! Blir spennende..

Skrevet

Man skal ikke bruke tamponger i renselsen, men det er jo pga. infeksjonsfare, siden man er ganske åpen inn til livmoren. Du kan sikkert bruke mooncupen, men kanskje være ekstra hygienisk, koke den/ sprite den ned e.l. mellom hvert bruk?

Skrevet

Lurte litt på det, ja.. I det minste mot slutten når det blir mindre av renselsen.

Er skikkelig spent på om det fungerer for meg :)

Skrevet

Da har jeg slengt meg på bølgen! Var på helsekost å kjøpte i dag, for jeg fikk mensen i stad. Skal prøve den nå snart.. Spent!

Skrevet

jeg må jo si ate jeg synes den der virket veldig lur. spes for oss som blør mye. men dere som bruker den, merker dere at den sitter der. ? lekker den ? og jeg regner med at det er vakumet som gør at den ikke rammler ut?

hva koster en sånn ?

Skrevet

om dere lese på det andre innlegget om info om menskopp så ser dere at en ikke skal bruke den under renselse etter fødsel. kun under vanlig mens.

Skrevet

Jeg merket den godt første gangen og måtte klippe litt av den, men andre gangen var det helt greit. Er visst vanlig å ha ubehag ved første mens, stod i hvertfall det i bruksanvisningen.

På meg lakk den litt første 1-2 dagene, men så blør jeg langt over gjennomsnittelig mye også da. Lakk ikke siste dagene, og har aldri ramlet ut! ;-)

Skrevet

Hva er egetlig en mooncup????

Skrevet

Se det andre innlegget om menskopp, så skjønner du nok;)

Skrevet

altså man må tilpasse den lille tutten nederst til en selv...jeg klippet den helt av(alt står bra beskrevet i heftet som følger med). Har aldri ramla ut (vakuum) og har heller ikke lekket noe enda!

:)

hadde heller ikke ubehag første gangen jeg brukte den, men igjen så er folk forskjellige:)

http://www.mooncup.co.uk/

der kjøpte jeg den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...