Gå til innhold

Hvilke tanker har dere mht dette. (barnehage og personalet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i/på møte med ulike styrere i barnehager og jeg mener ofte det motsatte.

Flere er av den oppfatningen at personalet skal ikke kunne gå å hente seg en kaffekopp med mindre det er pause. Personalet skal ikke snakke sammen på uteområdet med mindre det handler om barna. Personalet skal hele tiden ha fokus på barna.

Jeg kan i hvert fall ikke jobbe sånn. Under et sånt regime.

Skal det ikke være lov til å bruke skjønn og fornuft lenger?

Jeg vil tro at atmosfæren vil bli en helt annen om personalet får myndighet til å styre hverdagen sin i så måte selv. Og at et godt samhold med sunn fornuft og en god tone personalet i mellom vil styrke barnegruppen også.

Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg.. Ped.lederen i bhg til sønnen min er en skikkelig kaffedrikker og barna elsker å få være med henne på kjøkkenet og hente kaffe. Hun er ikke en som sitter på rompa og drikker kaffe, hun er den som er mest med når det kommer til ungene.

Selvfølgelig kan personalet få snakke om ting som ikke handler om barna. Jeg kunne aldri tenkt meg en arb.plass hvor man ikke kan prate om annet enn jobb. Så lenge de ikke sitter pal på ræva og skravler piss så.......

Skrevet

Ser ingen grunn til at de ikke skal gjøre det.

skader vel ingen det om de drikker kaffe og slår av en prat.

Skrevet

Varm kaffe og små barn er jeg litt skeptisk til, da må en være helt sikker på at man aldri noen sinne setter fra seg koppen et sted hvor barna får tak i den, men ellers er jeg helt enig med deg :-) Samhold og god tone kollegaer i mellom er kjempeviktig!

Skrevet

Er selv ped.leder i en bhg, og har vært det i mange år! Synes det er helt greit at kaffekoppen/tekoppen ikke er med hvor enn man går. Kan drikkes når man feks sitter sammen med barnas måltid, man kan jo ta seg et 5 min om man vil ha en kaffetår! Hva man snakker om på uteområdet er helt opp til hver enkelt, kjedelig å bare prate om barna. Det synes jeg hører med til møter. Små barn får med seg mye mer enn vi tror, så det kan være greit å ha litt kontroll over hva som kommer ut av munnen!

Skrevet

Er enig med deg, Tøysetipp. Vil tro hele mijøet for både barna og de voksne vil bli bedre av at en kan få lov til å tenke selv og styre hverdagen sin til en viss grad. Det er jo selvsagt snakk om sunn fornuft og skjønn (som du sier), så det er jeg absolutt for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...