Gå til innhold

sette igang fødselen... Lei nå!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 38 uker på vei. Var hos legen ista, og hun sa at babyen lå langt nede i bekkenet, at hun var " klar". Noen som veit om noen effektive " øvelser"??? Har hørt at bringebær- kapsler skal hjelpe til å modne livmoren...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent til barnet er klart du.

Og med klart mener jeg at det kommer av seg selv.

Skrevet

Forrige gang jeg skulle ha barn fikk jeg tips av *JM på sykehuset for å sette i gang fødsel.

Stå på knær og albuer med rumpa i været en halvtimes tid. Gjerne vrikk litt på rumpa.

Ja det ser kjempeteit ut, men for meg virket det. Tror jeg. Fikk rier noen timer etterpå. Kan være tilfeldig, men kanskje ikke?

Skrevet

Ps jeg var da 8 dager på overtid...

NN 14:02

Skrevet

Gå i trapper! Det funka for meg.. Ho var ute dagen etterpå!

Skrevet

Det beste er å la tiden gå sin gang. Jeg hadde styrt unna bringebærkapsler var jeg deg, det er faktisk enkelte leger og jordmødre som fraråder det. Samme gjelder lakserolje.

Huske at du jo mindre "naturlig moden" du er jo vondere kan fødselen bli. Men det er ikke nødvendigvis alik altså.

Mange påstår at sex har god effekt, så det er nå kanskje verdt et forsøk :)

Lykke til uansett.

Skrevet

Sex, gå i trapper, gå i stige..

Vi

Skrevet

Veit man skal være litt forsiktig med å sette igang selv, men lege, jm og ult sier det er bra størrelse par henne. Ult i uke 33 viste at hun veide 2450 g, så hun er heller ikke for liten nå. Dessuten har jeg en sønn som begynner på skolen 19 august. Problemet der er at han er livredd sykehus og blod, og gruer seg kjempemasse til jeg skal inn på sykehuset. Han gleder seg til å bli bror, men får helt spader av at jeg må på sykehuset for å få henne ut... Han begynner på skolen dagen for termin, så hadde " passet oss så bra" at hun kom litt før... Hi

Skrevet

Vår JM anbefalte ikke bringebær-kapsler, da helsekost kan inneholde mye rart annet enn virkestoffet (visstnok). Men du kan prøve bringebær-te og/eller akupuktur. Ingen av disse er skadelige uansett om de virker eller ikke...visstnok :-)

Skrevet

Jeg har prøvd "alt" utenom bringebærkapsler. Fikk beskjed om å ikke ta de for de kan føre til at du begynner å få sammentrekninger (rier) selv om du ikke er moden og da blir det ikke særlig godt å føde...

Prøvde selv: å spise kanel (på eple), kjøre på humpete vei, gå i trapper, vaske gulvet på alle fire, mye aktivitet, sex hver kveld, stimulering av brystvorter og varm dusj. Gikk 15 dager på overtid og ble tilslutt satt igang så ingenting som funket ;-)

Skrevet

Gå nå i det minste til termin før du begynner å syte :-O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...