Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Samboeren min har vært borte ei uke å kommer hjem i kveld, tenkte jeg skulle lage noe god mat, men jeg er helt blank. Som regel er det han som lager middag i huset. Jeg kan ikke si jeg er så veldig flink på kjøkkenet dessverre..Noen som kan komme med noen tips som ikke er "kjedelig" eller for avansert? Takk takk
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Hva med lasagne? Trenger jo ikke lage fra bunnen av, men kjøp en sånn pakke med lasagneplater og krydderpose, da trenger du bare steke kjøttdeig, blande i krydderet/sausemixen sammen medvann og melk, la det koke litt og deretter ha det lagvis i en ildfast form sammen med lasagneplatene, og avslutte med et lag revet ost(jeg liker best mozarella-posen fra Arla på) på toppen. (husk å dekke til osten mesteparten av tida i ovnen, sånn at den ikke blir brent. Jeg legger bare over aluminiumsfolie og tar av når det er 3-4 min igjen) Kjempegodt og likevel enkelt. Du kan jo ha litt salat, dressing og hvitløksbaguetter ved siden av. Liker best den lasagnen fra Knorr, med fullkorns-lasagneplater. Vil du gjøre det enkelt kjøper du bare en sånn ferdigpose med salat fra dole, gjerne den med meksikansk vri, det er en kjempegod dressing i den posen:-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Lasagne er godt det, men det hadde jeg og sønnen min til middag i går og i forigårs;)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Hehehe, såpass godt ja:-)) Enchiladas er min favoritt blant "kose-/helgemiddager", med rømme og hj.laga guacamole til. Ellers så liker jo alle menn biff, men er litt vanskelig å steike rett om man ikke er vant da. Scampi, litt ulik dip til, og woka grønnsaker, thailand-style da? Ikke vanskelig ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Hva med sånn delvis hjemmeplaget pizza? Kjøper ferdig bunn, bruner kjøttdeig og kjøper sånn pose pizzasaus eller pizza saus på glass. Sånn som hun over sa er jo lasagne også lett og lage. Det er også godt og ha salat og baguetter til hvitløksbaguetter eller vanlige;)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Pasta retter er også godt. Sisiliana er veldig godt, er vel toro sitt, her hvor jeg bor er det veldig få butikker som har det, da ligger alt oppi pakken som du trenger.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 taco er jo altid en god helge middag... hvertfall når man kan sitte alene på kvelden når barna har lagt seg og kose seg med det=) taco og øl er KNALL sier samboeren min )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå