Gå til innhold

Har du ferietips for Italia/Frankrike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk ikke reist på ferie i år, så jeg er så rastløs at jeg har begynt å tenke på neste års! :-) Da er det ene barnet 1 1/2 og det andre 3 1/2.

Har du vært et sted ved kysten i Italia el Frankrike som du kan anbefale med små barn? Vi tenker på å leie hus eller leilighet med hage/terrasse, men det er jo området som er viktigst. Helst et sted ved sjøen, men også hvor det er "noe" å gjøre for barna. Trenger ikke være mer enn en lekepark, åpen gård el.l. hvor de kan boltre seg, men det finnes kanskje mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på Sicilia to ganger, som tenåring, men vil gjerne dra tilbake dit med barn! Min tante bodde i en liten "landsby" som heter Mondello. Helt nydelig plass med kjempe fin strand. Vi leide bil og kjørte rundt på hele øya.

Skrevet

Vi har vært i Terracina i Italia og var kjempefornøyde! Passe avstand hvis man vil ta en tur til Roma også. Eneste minuset var at det var langt fra hotellet vi bodde på og inn til byen og taxier finnes nesten ikke. Veldig barnevennlig strand der!

Skrevet

ligger i frankrike. vi hadde også en dagstur til spania.

Dette er i La Rochelle, kjempe fin plass.

Skrevet

Jeg har også vært i la rochelle! Kjempefint. Bodde på en liten øy som heter ill de re som ligger utenfor. Nydelig sted!

Skrevet

Jeg har bodd noen måneder i Terracina som noen nevnte over- ndelig sted, spesielt gamlebyen der vi bodde! Flotte strender og mye lekeplasser.

Elelrs har jeg akkurat kommet tilbake fra Provence/Cote d'Azur i Frankrike og der var det helt ny-y-y-y-delig!!!!!!!!! Vi bodde i Les Haut des Issambres som er et lite sted med mye ferieleiligheter oppe i åssiden med utsikt over St.Tropezbukta. Skjønt sted. Er mange uteleieleil som ligger innenfor et inngjerdet område med vakter som kjører rundt og passer på, så det er veldig trygt. Inne på området er det to bassenger og et barnebasseng, samt to lekeplasser. Er dog noen minutters kjøring ned til "sentrum" med butikker, kafeer osv, så man er avhengig av bil (halv time å gå ned). Og ca 10 min kjøring inn til nærmeste by, St. Maxime. Vi hadde leiebil og dro rundt til alle perlene langs kysten der som ligger ganske tett; St. Tropes, Nice, cannes, antibes, Grasse, st paul osv. Ypperlig å ha leiebil for hele dager i sola kan bli lenge for de små (spes vår minste som bare er 1 år), så da passet det fint med små turer rundt i bil m aircondition:) Anbefales!!!!!

Skrevet

Ps vi leide leil gjennom et firma som het Tid i Provence, sjekk www.tidi.no

Skrevet

Her inne fant jeg noen fine boliger;

http://www.frenchconnections.co.uk/

- vi er mest kjent på fastlandet i Spania så jeg kan ikke anbefale deg så mye i de to landene, men neste år vurderer vi Frankrike i tillegg så jeg er så smått begynt å lete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...