Gå til innhold

Hvordan har symfysemålene deres vært i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Kurven min begynner å se ganske horisontal ut nå, og jeg er litt bekymret. Tror det er full voksestopp på gang nå. Blir veldig glad for å se deres mål :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har ligget like under streken som er i midten av det grønne feltet alle tre gangene til nå. Skal på min neste kontroll om 1 uke, da er jeg kommet til uke 37. Spent på å se om den holder seg på samme nivå denne gangen også! :)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg ligger på normalen for de som har en i magen, men har faktisk store tvillinger i vente.. :)

Skrevet

Holder en jevn kurve rett over gjennomsnittet..

Lurer på en ting:

I første svangerskap lå jeg hele tiden litt under gjennomsnittet. fikk da en liten jente på 3270 og 48 cm.

Når en ligger over gjennomsnittet - får en da større barn?

Sikkert et kjempeteit spm :)

Vet at det er mange ulike måter å måle på etc å alt det som spiller inn, men har for det meste vært hos samme jordmor å målt meg :)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Regner med dere alle holder en jevn kurve da? Jeg skal til kontroll 18. august, men er ganske redd for at jeg ikke har vokst noe som helst siden sist, og at noe skal være alvorlig feil. Da jeg var hos jordmor sist, 21. juli, hadde jeg vokst bare to cm på fire uker. Hun satte krysset på kurven på feil plass (tosken!), og jeg ser nå at kurven min har blitt ganske utflatet de siste ukene (jeg har gått fra øverst på det skraverte feltet til under den røde streken på kort tid, hvis dere skjønte den). Jeg målte selv i morges, noe som selvfølgelig ble et litt halvveis prosjekt, men det jeg kom fram til var ca det samme som på forrige kontroll. Magen har ikke vokst noe utover heller, den ser helt lik ut som i uke 22. Er nå i uke 29. Er jeg bare hysterisk, eller? Kan jeg ringe og be om en "hastekontroll"?

Skrevet

Hei eelis+guttespire!

Kjenner du mye liv da? Hvis du kjenner mye liv betyr det at ungen er fornøyd og morkaka gir ungen næring. Synes du skal ringe føden og bare nevne problemstillingen for dem. Da avgjør de om de vil ha deg på ul, eller om dette rett og slett er normalt. Bedre å ringe en gang for mye, enn for lite:)

Jeg er det motsatte og ligger over det grønneområdet. Var derfor bekymret om jeg lagde for mye fostervann. Kjente mindre liv en periode, så kontaktet føden. Alt var bra og fostervann mengden var ok.

Tror SF mål kan variere mye, angående om man tar dem på full og tom blære osv.

Skrevet

Har ligget i øvre kant av det grønne feltet hele veien. Nesten utenfor det grønne, men så lenge jeg følger kurven og har god fosteraktivitet, så er både lege og jordmor såre fornøyde.

Skrevet

SF-målet trenger ikke å ha noen betydning for hvor stor eller liten babyen er/blir. Jeg lå hele tiden i øvre del av det grønne feltet sist jeg gikk gravid. Fødte til termin ei lita jente på 3260g og 50cm.

Denne gangen ligger jeg helt helt i nederste normalområde og har nå de siste ukene også falt utenfor det grønne feltet.

SF-målet mitt har stått stille i over 3 uker nå og jeg ble derfor henvist til tilvekstkontroll av legen min. Jeg var på kontroll i dag og fikk bekreftet at den lille i magen vokser og har det bra og at det er normale mengder med fostervann. I følge JM som undersøkte meg så vil babyen i magen være større ved termin enn forrigemann.

Skrevet

Samme her, i overkant hele veien, akkurat i grensen grønn/hvit. Legen mener det blir en svær baby, jordmor sier det er normalt, så får vi se da. Nå kommer han ut snart... håper jeg.

Skrevet

Mine har ligget i overkant av det grønne feltet hele veien. Har stor mage i forhold til uke, men terminen skal stemme i følge meg selv og 4 UL. Kurven er gjevn og fin. Jeg er 31 uke rog 4 dager ut i avangerskapet nå. SF målet mitt ved 32 uker er på 33 cm.

Hvor langt er du på vei? Kan magen din ha sunket? Da skal man ikke lenger måle..

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 36 nå og har hele tiden ligget i overkant av det grønne feltet. Men begynte å flate av litt for en liten stund siden. Var på kontroll i forrige uke og hadde da ikke vokst på 4 uker, symfyse målet er nå bare på 30. Skal tilbake i morgen for å se om jeg har vokst noe mer. Legen mente at så lenge babyen beveger seg som normalt og ikke virker stresset er det i utgangspunktet greit. Men hvis jeg ikke har økt noe særlig til i morgen tror jeg at jeg vil at han skal sende meg på sykhuset for en liten sjekk. Er helt greit at babyen er liten, bare han har det fint:)

Skrevet

I uke 15: Kun 10 cm,- altså 4 cm UNDER gj. snittsstreken og også et stykke under det grønne "normalfeltet" (men så var dette veldig tidlig å måle sa de og ikke noe rart i det, I uke 19: 16 cm (altså 1 cm UNDER gj.snittsstreken), uke 23: 1/2 cm OVER gj. streken og uke 27: 23 cm (altså ca. 2 cm UNDER gj. snittet). Litt varierende for meg altså, men holder meg (siden uke 15), innenfor det grønne "normalområdet".Jordmor sier at jeg antagelig har ligget litt under streken hele tiden og at målet i uke 23 antagelig var litt høyere fordi jeg hadde en kynner mens det ble målt. Jordmor sier at målet ikke trenger å si noe om hvor stor babyen er. Vi jenter bærer jordmora litt forskjellig og det har visst mer å si.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Takk for svar alle sammen! :-)

Jeg er bare 29 uker på vei, og magen har ikke sunket, tror jeg. Men symfysemålene har flatet mer og mer ut, og nå tror jeg rett og slett ikke at jeg har vokst på en stund. Jeg har i hvert fall ikke vokst sånn at man kan se det. Jeg skal ringe føden i morgen og høre hva de mener. Jeg kjenner godt med liv, så det er jo bra i alle fall :-)

Skrevet

Jeg har ligget over siden 21 uker.. godt over faktisk.. Jeg har ikke stor baby på gang bare litt mye fostervann viser det seg.... har vært "høygravid" siden 31 uker er 34,5 nå og synes magen er bra i veien og at det er tungt å puste og snu seg og alt.. Har ikke vært sånn de andre svangerskapene.. Nå er magen 36-37 cm og med 6 uker til termin føles det som jeg skal sprekke... Med forrige mann hadde jeg født før magen rakk å bli så stor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...