Gå til innhold

Hvordan få barnet til å drikke melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 15 mnd. Har prøvd å gi henne kumelk noen ganger. Hun har tar bare en slurk også kommer det bare ut igjen og etter det vil hun ikke ha mer. Har prøvd både med kald melk og oppvarmet melk. Føler jo at hun bør drikke melk nå når jeg nesten har sluttet å amme henne. Hun spiser yoghurt da, men hun bør vel lære seg til å drikke melk også. Noen som har tips og råd å komme med? Er det vanlig at de ikke liker melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må ikke ha melk. Du kan f.eks gi biola til måltidene. Men det er ingen regel som sier de MÅ ha kumelk. Hvis hun spiser yoghurt og ost etc, får hun jo i seg melkeprodukter også.

Skrevet

Min gutt vil heller ikke ha kumelk. Men snakka med helsesøter om det og hun sa prøv å gi han biola istedet, helst naturell, men det ville han heller ikke ha så nå går det i biola med bringebær og det er veldig NAM NAM!! Så nå får han vann til alle måltider også får han biola når han er ferdig med å spise frokost og kveldsmat også får han jo yoghurt og andre ting det er melk i. Så han får nok i seg det han skal likavel.

Skrevet

Viss ho et yoghurt, ost, og andre matvarer med melk i (Graut? Saus? Supper?) går det nok veldig bra. Jenta vår begynte ikkje å like kumelk før ho var 17 mnd, og då fann vi ganske kjapt ut at ho ikkje tåler det.

Det er fullt mulig å vokse opp med eit totalt kumelkfritt kosthald, men det er sjølvsagt enklare om dei kan få melk. Det er dog ikkje nødvendig at ho drikker rein kumelk for at ho skal få i seg melkeprodukt :o)

Hadde ikkje stressa så veldig med det eg. Fortsett å tilby melk innimellom. Enten så begynner ho å like det, eller så gjer ho det ikkje. Er nok ingen fare uansett.

Skrevet

Trenger ikke melk.Ikke yoghurt,biola heller.Var hos en osteopat eller hva det heter.Han sier det er bare tull og drikke melk.Vi trenger det ikke.Mange av de stoffene får vi i oss på en annen måte.Jeg fikk beskjed om og gi Eskimo-tran,den smaker tutti frutti.C-vitamin tyggetablett hver dag.Det holder det.Ellers får de det de trenger ellers i kosten.Jordmoren min sier noe annet,men hun vet ikke bedre.Der er det bare melk melk melk,må ha det.Etter jeg sluttet med melk til min gutt,så er han aldri syk,forkjølet,slimete oppblåst mage.Han er en mye bedre gutt uten melk.Jeg er selv glad i melk,og jeg merker selv når jeg drikker mye melk jeg blir dårlig osv.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...