Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Rart ingen sier fra om dette på legekontor og i pressen....Dette fant jeg på denne nettsiden.:http://no.wikipedia.org/wiki/Tamiflu I en pressemelding fra International Society og Drug Bulletins fra febr. 2007 (se Pasienthåndboka) advares det mot bruken av Tamiflu. De sier at det finnes en økende mengde bevis på at Tamiflu gjør mer skade enn gavn. De sier at det ikke finnes dokumentasjon på positiv virkning av medisinen hverken som forebyggende eller som dempende middel. De oppfordrer Verdens Helseorganisasjon - WHO - om å stanse hamstringen av Tamiflu og sier at dette bare bidrar til å legitimere og forsterke den nyttesløse eller de skadelige bruken av medisinen.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Husk på at wikipedia ikke er en fakta side i den forstand at alt som står der e sant! Hvem som helst kan legge inn informasjon der! Når det er sagt, så er det vel ingen som har påstått at tamiflu på noen som helst måte er en medisin mot svineinfluensaen. Det den KAN gjøre er å dempe symptomene og kanskje gi en til to dager kortere sykdomsperiode, men ingen har heller sagt at det fungerer på alle men den kan ha god virkning på noen. Det er helst de i risikogruppen som kan ha fordel av dette siden en dag eller to mindre med symptomer kan ha mye og si for f.eks. astampasienter og gravide.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Du er klar over at wikipedia er et medium hvor "alle" kan gå inn og endre på opplysningene som står der og å bruke wikipedia som kilde ikke virker spesielt troverdig. Ingen medisiner virker på alle, i noen tilfeller må en behandle så og så mange for at en skal ha effekt. Jeg vet ikke hva dette nummeret (number needed to treat) er for tamiflu, men jeg synes du skal slutte å spre propaganda som skaper ytterligere hysteri om svineinfluensaen.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Er du ikke helt riktig i hue eller. Det er ikke snakk om å spre frykt og propaganda. Jeg leste noe jeg trodde var relevant. Må jo kunne få lov å informere om hva man leser! Blåste kvinnfolk!
Gjest Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor folk blir hysteriske ang svineinfluensaen jeg da menne... jeg har det, i skrivende øyeblikk. Gikk til legen fordi jeg hadde vært dårlig i 1 ukes tid, lurte kanskje på om jeg hadde lite jern eller noe muffens. Svineinfluensa jupp. jeg trodde jeg skulle ligge for døden om jeg fikk det, sånn som folk hyler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå