Gå til innhold

Hvordan går det med oss på overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

6 dager over i dag og begynner nesten å miste litt troen på fødsel? Fødebagen er delvis pakket opp igjen (har jo ike så mye klær å ta av...;) og jeg suller nå rundt her uten noen andre tegn enn menssmerter som kommer og går - hvilket de har gjort i noen uker nå.

Jeg har jo liksom nok å fylle dagene med, det er ikke det, men det er virkelig en prøvelse å vente og vente uten peiling på når og hvordan dette evt vil starte...

Hvordan er det med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 dager over og null tegn til fødsel. Til og med de vonde kynnerne og menssmertene jeg hadde en del av fra uke 36-40 er borte nå.

Har prøvd alt av kjærringråd (som jeg i utganspunktet ikke trodde på en gang), sex, gå tur, ta det med ro, rømmegrøt, kanel, sterk mat, bitter lemon brus, ja til og med klyster har jeg prøvd, hehe. Leste nemlig at klyster kunne sette i gang fødsel (ikke farlig sånn som diverse oljer), men alt som sjedde var at jeg gikk på do =P

Nå har jeg bare gitt opp håpet, tror ikke babyen kommer ut før jeg blir satt i gang på sykehuset om en uke. Men det føles som en evighet til.

Skrevet

6 dager over her, og dette var jeg overhode ikke forberedt på. Fødte før termin forrige gang og var sikker på at overtid det gjaldt bare "alle andre". Var på kontroll i dag og fikk time på Ullevål 13. august. Det virker helt sinnsykt at barnet kan bli født etter den datoen. Det er jo en evighet etter 30. juli som var termin.

Synes likevel det går ganske bra. Jeg lager planer for dagene og er heldigvis i god form. Har ikke pakken bag enda da jeg tror det tar tid og vet sånn ca hva jeg skal ha med : )

Skrevet

Jeg blir jo satt i gang på tirsdag jeg da, om ingenting har skjedd innen det. Ønsker jo ikke det i det hele tatt da jeg ble igangsatt sist og synes det var helt pyton. (Men det var på temin og jeg var ikke litt modn en gang...)

Jeg var egentlig forberedt på å gå over jeg da, men så har jordmora jeg har gått til vært sååå klar på at jeg helt sikkert kom til å føde før termin, så da ble jo jeg også innstilt på det! Om jeg er litt irritert på henne? - Jepp.

Skrevet

Da har jeg vært hos jm. Skal på overtidskontoll på sykehuset på mandags morgen 13 dager over termin. Egentlig skal overtidskontrollen være 12 dager over termin, men siden det i mitt tilfelle er på en søndag må jeg vente til mandag *sukk*. Men jeg ble nok garantert satt i gang på mandag da mente jormor, hadde jeg kommet på fredag hadde jeg bare blitt bedt om å vente til mandag uansett siden de ikke setter igang fødsler før helg.

Håper jo selvsagt at det skal skje av seg selv innen den tid! Men er ikke redd for igangsettelse, ble satt i gang 8 dager over sist pga. høyt blodtrykk og hadde en kjempe flott og lett fødsel! Så hadde jeg hatt valget hadde jeg gjerne blitt satt i gang i dag. Syns faktisk det er mye skumlere å skulle vente til mandag, for det er jo risikabelt å gå så lenge over tiden. Hva om babyen er kjempe stor? Hva om morkaken sier takk for seg og babyen dør? Huff, nei de vet vel hva de gjør så da er det vel trygt?

Skrevet

Jeg er litt redd for å gå for lenge på overtid..

Jeg skal på kontroll på riksen på fredag(som er termin), og har tenkt å si i fra at jeg ikke vil gå mer enn 1 uke over. Har jo fulgt med litt på denne overtidsdebatten, og synes det virker skremmende at de sier at reglene skal endres slik at man ikke skal gå så lenge som 14 dager over, men at det tar tid å endre reglene(ca 2-3 år!)... Det er jo allerede 2 sykehus som har sluttett å vente så lenge, og som nå setter i gang tidligere. Tror det var Lillehamer og St Olavs.

Skrevet

Var til overtidskontroll på sykehuset idag da jeg er 14 dager over termin. Fikk satt inn en ballong som skal bidra til å modne, slik at barnet kommer lenger ned i bekkenet, lå visst fremdeles høyt. Hvis ingen skjer i løpet av kvelden/natta, så skal fødsel settes igang imorra tidlig. Har kjent murringer både rygg og mage i hele dag, så jeg er håpefull. Uansett så er jeg glad for at ventetida snart er over.

Skrevet

Så spennende! Håper på fødsel i natt da! Lykke til!! :)

Skrevet

Takk for det. Lykke til du og!!!!

Skrevet

Bare en dag på overtid, men overhode ikke forberedt på det. Skal på fødselsangst-time i mrg. på sykehuset (legen har rota litt i papirene gitt....). Håper å få en garanti på at jeg ikke må gå mer enn en uke over tida hvis det skjer.

Hissig som et neshorn om dagen, og sitter nå med et vinglass. Rømmegrøt, bitter lemon og tur har sålangt ikke funket her heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...