Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Jeg har en følelse av at vi kan ha "dummet" oss ut skikkelig, har akkurat fått nummer to og er overlykkelig over han. Men nå lurer jeg på om jeg kan ha blitt gravid igjen! Er ikke sikker altså, men... Er det noen som har erfaring med å ha pseudotvillinger som nummer to og tre? Hvordan går det? Vår eldste er nå tre år, og hun har vært en håndfull, mens andre virker roligere. Vil på mange måter ha tre barn, men så tett var ikke tanken akkurat... Har masse tanker om at eldste vil bli mer oversett, at pseudotvillingene ikke vil utvikle jeg-et i og med at de blir så tette, at eldstes lillebror vil bli mer storebroren til den yngste, osv. Hører gjerne fra alle med to veldig tette, og gjerne som nummer to og tre!
Fire småtroll Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Synes du skal ta en test før du tenker og planlegger for mye jeg, det kan nemlig være hormonene som spiller deg et puss.. Jeg har trodd jeg har vært gravid mange ganger i månedene etter å ha født, følt meg både kvalm, trøtt og uggen, men fikk alltid negativ test. Men jeg ble gravid til slutt da, så det ble 21 mnd mellom nummer tre og fire hos meg. Det er ikke veldig tett, men likevel tett nok til å kunne kalles pseudotvillinger. Nå er minste 6 mnd og det har gått veldig greit alt sammen, noen slitsomme dager og netter av og til selvfølgelig, særlig ved sykdom, men hverdagene går fint. Nest yngste har vært litt sjalu, særlig i ammesituasjoner, men siden hun også har eldre søsken til å avlede å leke med har det gått helt greit det også.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Takk for at du svarte, jeg håper du har rett. Dette gjør på en måte at jeg begynner å tenke masse. Vil vi virkelig ha tre? Hva hvis jeg er gravid, hva hvis jeg ikke er det? Håper ikke jeg er det, ihvertfall ikke ennå, men om jeg er det så skal vi ihvertfall ta imot h*n med åpne armer. HI
Gjest Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Jeg er pseudotvilling både med nr 2 og nr 4 i vår søskenflokk. (er altså selv nr 3) Kjempefint!!! Barn utvikler seg som de gjør - kan ikke planlegge antall søsken, og aldersforskjell på disse, for å få "den optimale" oppvekst. Heller gi dem alle det de trenger og være der for dem, uansett hvor gamle de er eller "hvilket nummer i søskenflokken" de har. Et barn er et individ, uansett hvilke relasjoner de har i familien/søskenflokken. Og "jeg'et" kommer på plass, okke som! Ta en test du - og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Wow, fikk moren din 3 av barna på under 2 år?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 ...eller kanskje det er 2 år eller mindre mellom 2 og 3, og det samme mellom 3 og 4.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 Om det er over 1 år mellom barna blir de jo ikke pseudotvillinger. Mellom 1 og 2 år mellom barna er jo veldig vanlig. Det er det jo mange som har, deriblant jeg selv. Det er det da ikke noe spesielt med. Helt vanlige søsken det.
Gjest Skrevet 5. august 2009 #8 Skrevet 5. august 2009 Anonym 11:58 : Nei, hun fikk 3 av barna på 3,5 år. Pseudotvillinger er søsken med 2 år eller mindre i aldersforskjell..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #9 Skrevet 5. august 2009 Har alltid trodd pseudotvillinger var søsken med 12, eller maks 18 mnd mellom.. der lærte jeg noe nytt i dag også. Googlet litt, og det står opp til 24 mnd mellom de fleste steder. Noen mener maks 18 mnd mellom også ser jeg, men definisjonen er vel maks 24 mnd mellom barna.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #10 Skrevet 5. august 2009 Er et eget forum her inne som heter pseudotvillinger forresten, der har vel folk diskutert disse problemstillingene opp og ned:)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #11 Skrevet 5. august 2009 Ok. Det ser ikke jeg på som uvanlig tett, siden jeg har 3 med den avstanden selv og kjenner flere med den avstanden.
Sånn kan det gå Skrevet 5. august 2009 #12 Skrevet 5. august 2009 Ha ha, om det skal være pseudotvillinger bare det er under 2 år mellom så har jeg både pseudotvillinger og pseudofemlinger jeg da... Ser ikke på noen av mine som tette i det hele tatt jeg og noen slag tvillinger er de ikke i nærheten av å være.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #13 Skrevet 5. august 2009 Pseudotvillinger går vel opp til 2 år (noen definerer det som 1,5 år), men Irish twins er for dem med under 1 år i mellom!:-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #14 Skrevet 5. august 2009 HI her. Ja, her ble det mye diskusjon om hva som er pseudotvillinger. Har forresten vært inne på det forumet, men det er liten aktivitet der. Det jeg er redd for er om jeg kan ha blitt gravid rett etter fødsel...dvs. minste er to måneder nå. Lurer på om noen har vært i den situasjonen altså, med et eldre barn i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå