Gå til innhold

Skifter dere bæsjbleie på natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 1 år har i det siste bæsjet i bleien på natta (kjenner det lukter når jeg er inne å ser om han på senkvelden). Han sover godt hele natta. Bør jeg ta han opp for å skifte bleie eller la han sove? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar opp. Blir rød av å ligge hele natta med sånn bleie:( Er jeg heldig har han sovet seg gjennom bleieskiftet;)

Skrevet

Selvfølgelig, barnet blir jo fryktelig sår i rompa om det skal ligge med bæsj.

Jeg tar et hånkle o legger under banret og så skifter jeg bleie i senga med bare bittelitt lys. stort sett vokner de ikke i hele tatt og om de gjør det er det stort sett lett å få de til å sove igjen. men selv om det hadde vært umulig å få unga til å sove igjen etter bleieskift så hadde jeg gjort det.

Tenk deg hvordan det vil se ut etter å ha hatt bæsj tærende på rompa i timesvis............

Jeg må til tider også skifte tisebleier hvis de har drukket mye den dagen.

Skrevet

Ja, en 1 åring ville jeg definitivt ha byttet på! Har gjort det også de gangene vi har opplevd det du sier, og de våkner knapt nok, bare sutrer litt og sovner igjen med en gang vi legger dem tilbake i sengen.

En liten baby som kun får morsmelk kunne jeg nok ventet noen timer med om babyen endelig hadde sovnet etter noen timer med hyling og så bæsjet, men mme-bæsj eller fast føde-bæsj kan etse på huden og gjøre den sår, så den ville jeg ikke latt bli værende nei.

Skrevet

Selvfølgelig skifter vi. Tar med babyen på badet, skifter og hu blir helt lysende våken. Så når bleie er ferdig skiftet er det natta igjen. Så spreller hu i 2-3 min før hu sovner igjen.

Ikke no problem. Bæsjebleier skal skiftes samme om de sover syns nå jeg.

Skrevet

Eh.. ja!! er latskap og barnemishandling å la barnet ligge en hel natt med bæsjbleie.

Skrevet

Er dette et seriøst spørsmål???

SELVFØLGELIG skifter man bleie om natten!!!!

Er det mulig.... Blir sjokkert av enkelte spørsmål her inne. Helt tydelig at omsorgsVILJEN av og til er veldig mye større enn omsorgsEVNEN hos enkelte....

Skrevet

Ja, uten tvil. Kan ta skiftet i sengen dersom han blir uroet av å måtte opp på badet. Gjør det gjerne i stillhet, ikke lag noen unødige lyder.

Skrevet

Jeg gjør ikke det. Mini blir ikke sår -plager han mere om jeg vekker han.

Skrevet

anonym over her, e du seriøs? nei, eg ville og ha skifta på ein 1åring. veldig enig med det Alva skreiv...

Skrevet

Har alltid gjort det da gutten gikk med bleie. Gjorde som hun ene svarte over her. Tok inn et håndkle og skiftet i senga. Bruker minder enn 5 min på det.

Skrevet

Ja!! Jeg skjønner dere må skifte hvis de blir lett såre. Men her er ikke det noe problem.

Skrevet

sår eller ikke....er jo ikke gøy for ungen å ligge med bæsj!! tenk deg selv om du måtte ligge med bæsj...

jenta mi på 3 bruker bleie ennå, og hender hun bæsjer i søvne sånn i 11-12 tia når jeg legger meg. skifter selvfølgelig alltid. må jo stelle ungen sånn jeg selv ville blitt tatt vare på viss det var meg. tar håndkle under stumpen, bruker våtservietter, er gjort på 2 min.

Skrevet

ja herregud du tar ungen opp om han har bæsja!

det er om de tisser at det er best å la dem ligge..

bæsj er etsende og full av farlige bakerier, å la ungene ha bæsj i bleien i timesvis er barnemishandling.. bæsjbleier skiftes med en gang det kommer!

Skrevet

Gutten min blir sjeldent sår, men vi skifter selvfølgelig bæsjebleier om natta uansett. Merker han sover urolig hvis han blir liggende litt, dvs det hender av og til vi reagerer på at han ligger urolig selvom han sover og når vi går inn til han så lukter vi at han har bæsjet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...