Gå til innhold

36 dager igjen , 24 til vi drar....


Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅÅ vi gleder oss sånn. Om 24 dager reiser vi til Florida. Alt er ordnet til bryllupet den 9.sept. Som finner sted på stranden. (bare blomster igjen )

-Min kjære har ordnet ringer som jeg ikke får se før vielsen, (spennende !)

-Kursen er nede i 6,2 ! juhuuu

-vi bestilte hotell og biletter til Disney World i går, 3 herlige dager :) En 5 åring som går rundt seg selv her hehe.

-60 fots seilbåt ligger og venter på oss ved huset vi skal bo i.

 

Dette blir 3 herlige uker !!!!!!!!!

 

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

 

Dette hørtes jo som skikkelig drømme bryllup.:)

Kan jeg spørre om pris på ett slikt bryllup med alt?:)

Har selv drømmer om det samme!

 

Gratulerer så mye til dere begge :)

 

Skrevet

Hei, ja dette blir akkurat sån som vi vil ha det :)

 

Flybiletter 2 voksne +1 barn = 16500,-

Vi bor og spiser gratis (familie, så vi må snike oss i butikken og handle og glemme kviteringen hehe)

Sjømannsprest 500 dollar + lisens for usa 96 dollar. Så da kommer det ann på kursen, ca 3700,- for oss.

Maten blir litt sånn koldtbor aktig, men mat/drikke/frukt/kake osv ca 2000,- for 30 mennesker.

Blomster (silke for ekte visner så fort i varmen og vi skal være på stranden)og bue ca 500,-

fotograf er en venn og tar ingenting, men det er dyrt for proffe fotografer der. (sjømannskirken i Miami har et sammarbeid med en norskgift fotograf, ok pris)

Disney World for oss 3: 2 netter og en dag i parken+ 4(6) måltider= 3500,-

Hår ordner jeg selv

Bryllups-klær: hvit sommerkjole til oss jentene og hvit linbukse og skjorte til mannen, ca 1500,- til sammen.

 

Så da er vi oppe i 27700,- + mat og lommepenger.

Gjester fra norge betaler alt selv untagen overnatting (privat)

 

Her hjemme har vi åpent hus noen timer for sånne "gammle tanter", kaffe og kake, så 1000,- der

 

Fest på hytte for 20 av det nærmeste vennene våre, mat og drikke ca 4000,-

 

Så det blir akurat sån som vi vil ha det.

20 dager til vi drar i dag!

  • 2 måneder senere...
Skrevet

Dette hørtes helt fantastisk ut!

Men hva med lokale? Hadde dere Disney Wedding, eller ordnet dere dette selv..? Blir veldig inspirert, har selv lyst å gifte meg i USA, ettersom jeg har bodd der borte :)

 

Og hvordan ordnet du med de forskjellige praktiske tingene? Som f.eks lisens og slikt?

Skrevet

Hei,

Vi tok kontakt med sjømannskirken i Miami. De kan hjelpe med det meste. Gå inn på sjomannskirken.no

Vi sente inn de vanlige papirene her hjemme og tok de med, presten ordner resten, kostet 500 $

Licensen for usa ordnet vi på tinghuset der og det kostet 93 $ Husk å ta med pass.

Vi var jo privat så lokale var "hjemme", ente opp med kunstige blomster og skjell som jeg danderte på en sånn bue. Brudebuketten var en sån bukket du har på armen. Kake og mat bestillte vi på butikken. Fotograf valgte vi en i selskapet, men vi hadde ikke "planlagt" bildene, så vi savner det wow-bilde hvis du skjønner.

 

Vi reiste til Disney på ferie i ferien hehe. Men det går fint an og gifte seg der. Gå inn på waltdisneyworld.com Der finner du alt ! Skal dere gifte dere der trenger dere ikke papirer i norge (tror jeg) kun usa licensen.

 

lykke til med planleggingen :)

Skrevet

Tusen takk for svar!

 

Håper dagen deres var helt perfekt!

 

Har kjempelyst å gifte meg der borte, som sagt, og dette var virkelig til mye hjelp :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...