Gå til innhold

Hvorfor får noen vekstestimering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt med alle mine

1: I uke 32 først pga avvikende høye SF-mål, lå 4 ruter over hele det grønne feltet, så i uke 40 pga svk.forgiftning (da målte de når de først sjekket om alt var i orden)

2: I uke 38, var inne pga misstane om svk.forgiftning, og da målte de i samme slengen

3: I uke 41, 2 dager før jeg fødte, igjen pga misstanke om svk.forgiftning

4: I uke 27 når jeg hadde 3D UL, betalte selv.

Skrevet

Tror det er hvis de har hatt store eller små barn tidligere eller at det oppdages andre avvik på ultralyd,samt hvis mor er syk av forskjellig slag

Skrevet

Jeg fikk det for å sjekke at alt var som det skulle etter en periode med lite bevegelse. Har en meget aktiv krabat i magen, noe som har vart siden jeg kunne kjenne bevegelse på utsiden. Når det da plutselig ble stille så var det for meg grunn til å reagere. Fikk da komme inn til registrering og vekstestimering for å se at alt var som det skulle.

Skrevet

Jeg har fått vekstestimering jevnlig opp gjennom svangerskapet. Dette skyldes diverse forhold hos meg. Sykehuset vil være sikker på at junior får den næringen han trenger og utvikler seg som han skal. Heldigvis har han fulgt samme kurve og ligger midt på gjennomsnittet, så alt er i orden.

Skrevet

Jeg hadde det ikke med 1. mann, men med andre fikk jeg det fordi det var mistanke om enten at han lå i seteleie eller at han var veldig stor - han var ,som jeg hadde påstått, enorm! Ikke at det gjorde så mye til eller fra da de lot meg gå over tiden likevel fordi de mente at såååå stor kunne han jo ikke være. Det gikk bra til slutt, men var veldig traumatisk for meg i ettertid.

Og nå med nr. har jeg fått det pga 2. mann størrelse fordi jeg ikke har vært trygg uten og fordi jeg har bedt om keisersnitt denne gangen. Han ser dog ut til å ligge på gjennomsnittet og det er jo deilig. Kommer fødselen igang før det planlagte ks'et kommer jeg nok til å be om en vurdering på str før jeg tør og evt. føde "normalt".

Skrevet

Hei

Jeg har ikke fått dette ved mine tidligere svangerskap, men der hvor jeg går hos jordmor/gynekolog nå er visst dette standard prosedyre, men at det ikke er nødvendig om jeg ikke vil selv. Jeg har fått 2 barn tidligere i normal størrelse, både lengde og vektmessig og har ingen grunner som tilsi at jeg trenger vekstestimering, men allikevel fikk jeg lov til å velge selv. Da takker jeg selvfølgelig ja for å sjekke at krabaten fortsatt har det bra.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg får det pga tvillinger.. Sist pga lavt SFmål

Skrevet

Jeg fikk det pga. at jeg er ganske lav, rundt 160. og fordi SF målet var noe høyt. Men som det viste seg var gutten min helt gjennomsnittlig og mor hadde MEGET bra med fostervann :-)

Skrevet

Jeg ble satt opp på ultralyd i uke 32 pga at de skulle sjekke morkakeplasseringen. I samme slengen estimerte de størrelsen på gutten min, og de fant ut at han var ca. 7% mindre enn gjennomsnittet. Det er ikke noe stress, men jeg skal tilbake om tre uker for å kontrollere at han legger på seg i "normalt" tempo :)

Skrevet

Jeg var på dette forrige uke.

Ble satt opp da jeg var på ordinær UL i uke18.

Legen min sa det var blitt standard at man kom inn igjen rundt uke31-32 for å sjekke at babyen vokste som den skulle og ikke var for stor eller liten.

Skrevet

Jeg var på vekstkontroll i uke 32 og 37. Dette pga det magler ett kar i navlestrengen, og da måtte jeg inn for å se om hun fikk all næringa hun trengte, og om hun var mindre enn normalt.

Skrevet

Thomine

Hvor stor var 1.mann?

Jeg vurderer å få komme til vekstestimering, da Pappa'en min var 6,5 kg da han var født...

Skrevet

Seff, vurderer å BE om å få komme til vektestimering ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...