Tidemann Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Jeg var på ultralyd nå igår og da sa de at lillegutt hadde et vekstavvik på 25%,er ikke det veldig mye? noen med erfaring????
Gjest Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Det er litt, men babyen vil fortsatt være under 4500g ved fødsel da, og dermed fint innenfor normalen. Min yngste hadde vekstavvik på nesten +30% i følge UL et par dager før han ble født, og han var akkurat innenfor normalen med sine 4440g.
Tidemann Skrevet 5. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2009 Beklager,har forklart meg eldig dumt her ser jeg. saken er at han ligger under med 25% jeg syntes det var "mye" under
Gjest Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Det er en del under ja, men han vil fortsatt være innenfor normalen. Regner med de følger deg opp på dette?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 jenta mi lå mellom 17-25% under på vekstavvik, og jeg ble fulgt nøye opp med ul.ble satt igang 2 dager før termin pga lite fostervann, og hun veide 2.4 kg og var 44 cm(ca -30% avvik) hun var frisk og rask, men bare liten;-)
Nordland&hikketrollet=) Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Har selv ei som er 17% over, men legen sa at jeg trengte ikke å bekymre meg før det kom opp til 25%. Men usikker hvordan det er på avvik. Har en venninne som har ei på 15% avvik, legen ba henne om å holde seg mest mulig i ro. Men hun har lite fostervann i tillegg.
Tidemann Skrevet 5. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2009 Ok,tusen takk for at dere deler erfaringene. han er jo syk i utgagspunktet,med kromosomfeil så de mente det var en sammenheng fordi morkake funksjonen så veldig bra ut. blir nøye fulgt opp nå ja,for det var veldig lite fostervann også. er i uke 33. de håpet at han skule vokse litt til og dermed kune holde han der til uke 37
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 5. august 2009 #8 Skrevet 5. august 2009 håper han holder seg i magen og vokser fram til uke 37, Tidemann! godt du får bra oppfølging;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå