Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ultralyd nå igår og da sa de at lillegutt hadde et vekstavvik på 25%,er ikke det veldig mye? noen med erfaring????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt, men babyen vil fortsatt være under 4500g ved fødsel da, og dermed fint innenfor normalen. Min yngste hadde vekstavvik på nesten +30% i følge UL et par dager før han ble født, og han var akkurat innenfor normalen med sine 4440g.

Skrevet

Beklager,har forklart meg eldig dumt her ser jeg. saken er at han ligger under med 25% jeg syntes det var "mye" under

Skrevet

Det er en del under ja, men han vil fortsatt være innenfor normalen. Regner med de følger deg opp på dette?

Skrevet

jenta mi lå mellom 17-25% under på vekstavvik, og jeg ble fulgt nøye opp med ul.ble satt igang 2 dager før termin pga lite fostervann, og hun veide 2.4 kg og var 44 cm(ca -30% avvik)

hun var frisk og rask, men bare liten;-)

Skrevet

Har selv ei som er 17% over, men legen sa at jeg trengte ikke

å bekymre meg før det kom opp til 25%.

Men usikker hvordan det er på avvik.

Har en venninne som har ei på 15% avvik, legen ba henne

om å holde seg mest mulig i ro. Men hun har lite fostervann

i tillegg.

Skrevet

Ok,tusen takk for at dere deler erfaringene. han er jo syk i utgagspunktet,med kromosomfeil så de mente det var en sammenheng fordi morkake funksjonen så veldig bra ut. blir nøye fulgt opp nå ja,for det var veldig lite fostervann også. er i uke 33. de håpet at han skule vokse litt til og dermed kune holde han der til uke 37

Skrevet

håper han holder seg i magen og vokser fram til uke 37, Tidemann!

godt du får bra oppfølging;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...