Gå til innhold

Dere som lager barnematen selv- se hit litt(:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en frøken som er snart 5 mnd og hun har sånn smått begynnt å få grønnsaksmos. Lurer på når dere lager maten om den er helt helt helt purè? Brukte stavmikseren, men ble fortsatt noen små klumper.

Tenker at det bør vel helst ikke være noen klumper når frøkna er så liten? Eller? Har kjøpt ferdigglass fra både Nestle og Hipp, men det smaker jo pyton/ ingenting! Kanksje det blir bedre om jeg bruker blenderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte blender, ble helt klumpfri :-)

Skrevet

Ja, maten ble helt pure når jeg brukte stavmikser den gangen, det er vel bare å prøve seg litt frem med ulike kjøkkenmaskiner om den ikke virker så godt for deg.. Ville absolutt hatt helt pure når barnet er så lite som ditt .. mine barn likte ikke barneglassene, smaker jo dritt syns jeg selv.. hehe, men har et par bøker fra Margit Vea som er geniale, kan du se inne på www.barnemat.com, der finnes endel oppskrifter? og kanskje anbefalinger på konsistensen? ;-)

Skrevet

Her ble det total vegring mot risgrøt fordi jeg hadde banan i som ikke var moset godt nok... Så ville nok gått for klumpfri ja!

Skrevet

Takk for svar dere(: Håper blenderen gjør susen... Synes også de glassene smaker dritt, så det skal jeg spare henne for(:

Ta prøver jeg igjen!

Gjest amandine
Skrevet

Hvis det er klumper brekker hun seg kanskje? Jeg lager selv og moser med stavmikser, i begynnelsen hadde jeg litt rapsolje i, da blir det mykere, synes jeg. Ellers gjør vel ikke klumper noe, tror jeg.

Nå er Knøttet 10 mnd og inne i en periode med mye tannstyr, så vi er nesten tilbake på mos he he innimellom skiver og annet.

Stavmikser er helt greit, synes jeg, jeg lager middag av restene fra dagen før(han spiser før oss andre). Ellers synes jeg som deg, Nestle smaker pyton, hipp lite og ingenting... Småfolk er de beste, synes jeg, faktisk, men like greit han lærer seg å spise som oss andre, først som sist;)

Fisk og lasagne og indrefilet, pasta og kjøttkaker, fiskegrateng alt går ned.

Han får som sagt hoveddelen av middagen før oss, og så sitter han og plukker og sutter og griser ved bordet når vi andre spiser, så blir det litt fred for meg og mannen, og hyggelig rundt bordet for søsken og andre.. Bon apetit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...