Gå til innhold

Nå er jeg lei grue meg til dobesøk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under fødselen jeg hadde av min sønn for nå 6 måneder siden fikk jeg en rift i grad 3, der jeg revnet inn i lukkemuskelen i endetarmen. Jeg ble fraktet til operasjonsstuen og sydd og ble anbefalt av de ansatte på barsel om å bruke lactulose for å skulle forhindre og bli hard i magen og få vondt når jeg gikk på do og hadde avføring. De to første ukene etter fødselen gikk jeg på smertestillende. Nå 6 måneder etter stiter jeg noe veldig med hemoroider og å skulle gå på do og ha avføring er mer eller mindre blitt et sannt helvete. Føles rett å slett som jeg skal presse ut en kniv der jeg sitter. Å prøve å holde igjen er heller ikke noe bedre, siden bare trykket ned mot endetarmen gjør så gruelig vondt. Enkelte ganger kan tørene trille bare det er litt luft som ligger å trykker. Nå er jeg rett å slett lei. Lactulose bruker jeg fortsatt og har jeg brukt hver dag fra fødselen av. Dette hjelper med at jeg ikke blir hard i magen men selv om at avføringen ikke er hard er det fortsatt så utrolig vondt.

Var på en rutinekontroll hos gynekolog på sykehuset 8 uker etter da jeg fikk beskjed om at alt så ut som det skulle og alt var bra. De siste nettene nå har jeg rett å slett hatt problemer med å sove siden dette gjør vondt selv på natten og skylling og avkjøling eller smøring på omrødet hjelper heller ikke. Tror det nå rett å slett er helt tett siden en liten lillefinger er blitt helt umulig og føre opp. Stikkpiller og rektalsalve har heller ikke gjordt jobben siden, da jeg har gått på dette i sammenhengende 30 dager.

Har noen hatt samme erfaringer eller hørt om lignende før. Er det noe jeg har forsøkt og prøvd? Tar gjerne imot råd. Er rett å slett blitt desperat etter og sitte på do og ikke vri seg i smerter lenger. En luksus jeg tror jeg aldri vil ta for gitt igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har et innlegg på siden her ang hemorider,kanskje du finner noen bra tips der. ;)

Vet hvordan du har det,jeg griner vær gang jeg må reise meg,sette meg eller gå på do. :(

Fatter ikke at sånn små kuler kan gjøre så innmari vondt. :/

Har hørt om at folk som blir plaget så lenge som deg må operere hemoridene,det blir satt på strikk på de,og det skal hjelpe enormt. ;)

Snakk med legen din ang det i dag!!

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...