Gå til innhold

Problemer med å ligge på ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 33 og jeg sliter litt med å ligge på ryggen. Er ikke stor og tung enda for jeg har nesten ikke fått mage i det hele tatt, men føler at jeg får problemer med å puste. Samme får jeg etter at jeg har spist.

Flere her som sliter med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og har hatt det problemet ganske lenge nå. jeg kjøpte ammepute ganske tidlig ligger med den godt inntil ryggen. liger nå nesten på ryggen eller nesten på magen. og jeg er sånn grei stor nå. er i uke 37 oxo da...

Skrevet

nå er riktignok magen min både stor og tung, men jeg besvimer om jeg legger meg på ryggen.

Slik har det vært nå i ca de 10 siste ukene, så det er nok ikke uvanlig.

Livmoren presser på hovedårer når du legger deg på rygg slik at oksygenet til hjernen blir mindre og man derfor føler seg uvel. I tillegg presses jo allt oppover slik at både lunger og magesekk blir "trykket" oppover.

Skrevet

Samme her. Er i veke 36 no, og har ikkje kunna ligge på ryggen på fleire veker. Blir svimmel nesten med ein gong.

Skrevet

Jeg klarer heller ikke å ligge på ryggen. Legger jeg meg på rygg tar det ikke lang tid før jeg blir både kvalm og svimmel. Å ligge på magen er jo heller ikke et alternativ lenger, og når også det å ligge på høyre side fører til ubehag (får halsbrann da) så er det begrenset med muligheter til å ligge behagelig. Må innrømme at det å kunne ligge akkurat slik jeg selv vil uten å få noe ubehag er noe jeg ser virkelig fram til når jeg om (forhåpentligvis!!) et par uker får kroppen min "for meg selv". =)

Skrevet

Er visst fordi en bloåre, vene cava, kommer i klem når vi ligger på ryggen i siste trimester, den bremser blodtilførselen og vi blir da naturlig nok svimmel og uvel, ikke får puste helt el, og bytter nærmest automatisk stilling. Det kan hjelpe å legge en liten pute på ene siden slik at du ikke ligger helt flatt.

Skrevet

Samme problem, kjennes ut som jeg skal til å kveles når jeg

ligger på rygg.

Er i uke 35 og er heller ikke så stor og tung enno.

Men lilleknøttet veier jo litt no ++div andre ting,

så det blir nok litt trykk når man ligger på rygg.

Skrevet

Jeg for min del trives best på rygg, ingen problemer med pust eller noen ting... Kan tilføye at jeg er 35+3 i dag=)

Skrevet

Jeg blir svimmel, kvalm og uvel av å ligge på ryggen. Sliter skikkelig under ultralydene og når de tar fundusmål :-S Kan ikke se for meg å ligge å føde for å si det sånn!

Skrevet

har ikke ligget på ryggen på et par mnd snart nå, har vært så ubehagelig..

magen blir for tung til ryggen kjennes det ut som + at den siste uka har jeg blitt kvalm av det;/ så ligg bare på sia.. som egentlig ikke e så særlig godt eller! men får trøste seg med at det ikke e lenge igjen nå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...