b_a_b_y_ Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Er 12+3 og syntes tydelig i dag at jeg kjente "bevegelser" i magen...... Kan dette være tilfelle allerede, eller var det bare lemus eller noe annet jeg kjente?? Det er min andre graviditet.
FrøkenSprøken Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Jeg aner ikke, men jeg er også rimelig sikker på at jeg kjenner liv, og jeg er bare 11+3, og jeg har kjent små "dunk" i over en uke allerede. Det er min andre graviditet også, så jeg mener jo at jeg vet hva jeg skal kjenne etter, men jeg vet jammen ikke... Men babyen er jo 7 cm lang, så det ville jo nesten være rart hvis man IKKE kunne kjenne noe av og til?
b_a_b_y_ Skrevet 4. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2009 Å, godt å høre at det er flere som tror de kjenner noe, følte meg som en tulling i dag jeg da jeg påsto at det rørte seg! ))) Det er jo akkurat som du sier at vi har jo kjent dette tidligere! Men det er bare kjempeskøy om det startet allerede! )
Gjest Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Jeg kjente bevegelser i 13. uke da jeg var gravid med andremann. Er nå i uke 12 med tredjemann, og venter spent på de lette sommerfugl/boblene som jeg husker så godt:)
Sjokolademonsteret Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Er førstegangs og kjente liv først i uke 21...
Gjest Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Kan jo legge til at med førstemann kjente jeg liv i uke 15, og det er jo også ganske tidlig.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 Med lillemor kjente jeg første gang liv på nyttårsaften da jeg hadde lagt meg for å sove på magen Da var jeg mellom 15 og 16 uker på vei Gleder meg til jeg kan kjenne knøttet denne gang! Håper jeg ikke må vente så lenge! Er i uke 10 så må vel vente litt til..
pjokkemamma*07+10* Skrevet 5. august 2009 #9 Skrevet 5. august 2009 Hei, jeg kjente faktisk litt bobling allerede i uke 12-13 med førstemann. Det ble enda mer tydelig noen uker etterpå. Nå var han ekstremt aktiv i magen, kanskje det hadde noe med det å gjøre. Jeg har ikke kjent like mye denne gangen, men kan også ha noe med å gjøre at det ikke er et like stille liv jeg lever nå, med en 2-årig gutt løpende rundt, hehe, men jeg kjente noe en gang tydelig i uke 13, akkurat som lille klumpen inni der rullet rundt når jeg bøyde meg. Nå i uke 15 har jeg kjent litt nå og da, men veldig vagt, syns det er vanskeligere nå enn sist å kjenne hva som er hva av bevegelser og luft i magen...hehe
ღMorgenSolღ Skrevet 5. august 2009 #10 Skrevet 5. august 2009 Kjennte det først 15+6, etter det har jeg følt at noen poker meg inni der.. Spesiellt på kveldstid når jeg setter meg ned og kjenner. deilig følelse
Maisie Skrevet 5. august 2009 #11 Skrevet 5. august 2009 Husker ikke når jeg kjente det med førstemann, men var vel ganske gjennomsnitts. Med andremann kjente jeg det da jeg var 14+5.
Tweak Skrevet 5. august 2009 #12 Skrevet 5. august 2009 Første gangen jeg kjente bevegelser var jeg vel 13 uker. Og jeg er helt sikker på at det var det jeg kjente for følelsen har bare blitt sterkere og sterkere og flyttet seg oppover i takt med livmoren siden da og nå er jeg 17 uker. Nå kjenner jeg små dult også, he he. I begynnelsen måtte jeg kjenne etter om bevegelsen var på riktig sted (bak skambenet eller et par cm ovenfor max) og om følelsen var i takt med pulsen min eller ikke. Bevegelsene var IKKE i takt med pulsen for å si det slik :-) Og jeg merket godt forskjell fra luft og tarmer som beveget seg, for de var jo et helt annet sted (kan jo ikke være tarmer akkurat der livmoren er, he he).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå