Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 var det like spesielt og få barn nummer to...? skjønner jo at man er like glad i alle barne sine. men var det mere spesielt med den første? sindn man blir en familie for første gang, og aldri har hatt barn før og det er så nytt...
Joikaboll@ Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Ja det var det, på samme måte som det var like spesielt å få nr 3 og 4 og 5 ;-) Jeg er akkurat like glad i alle 5 barna mine
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Var ikke den samme magien som med første, men det skyldest at jeg denne gangen ikke hadde noen å dele dette med. Da første ble født så så jeg og barnefar på hverandre like etter at babyen hadde kommet, og det var et fantastisk øyeblikk. Hadde ingen å se på etter fødselen med nr 2. Men morskjærligheten tror jeg kom faktisk tidligere med nr 2 enn med nr 1. Selvsagt like glad i begge to!:-)
Ranveig R Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 2. svangerskap var tyngra på mange måtar. Eg var meir beymra, visste om alt som kunne gå gale, eg hadde hyperemesis og skulle i tillegg ta vare på ein aktiv 1,5 - 2-åring. Fødselen med nr 2 var ei fantastisk oppleving (det var nr 1 og, men der nr 1 var overveldande og kaotisk kjentes nr 2 roleg og STERK). Barseltida med nr 2 var uendeleg mykje bedre enn med nr 1, eg hadde meir "roen" visste kva eg dreiv med - og så hjelpte det sjølvsagt på at nr 2 sov over 20t i døgnet dei første 2 mnd (gulsott). Storebror fekk med det ein mjuk overgang, han merka knapt at det var ein baby der. Det var minst like stort å få nr 2 fordi eg visste (sånn omtrent) kva eg gjekk til. Det som var sårt var at med nr 1 fekk vi MYKJE besøk på sjukehuset, mens det var berre aller næraste familie (+ besteveninna som var med på fødselen) som besøkte med nr 2. Lille var til og med fødd i ei helg så det hadde ikkje vore vanskeleg for folk å stikke innom. Det var sårt at omverda tilsynelatande ikkje viste like stor interesse for nr 2 som for nr 1, det var akkurat like stort for meg begge gongar. Veldig forskjellig, men likevel likt. Alt er nytt med nr 1, med nr 2 veit du kva du går til og kan dermed sjå fram til det heile på ein heilt annan måte enn som førstegongsfødande.
Sånn kan det gå Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Det var absolutt like stort og fantastisk å få både nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 og 8.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Ja, det var fakrtisk like fantastisk å få nummer 2 og 3 som nummer 1. Det som skiller første gang fra de andre er at man er mer usikker og urutinert da. Men det å bli mor igjen var akkurat like ufattelig alle gangene. Når det gjelder selve førdselen var nummer 2 den beste for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå