Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 dvs 20 000. Det er noen år siden, masse har skjedd og vi har ikke fått betalt tilbake. Nå er vi omsider der at gjelda skal unna. Men jeg vil gjerne vise at vi setter stor pris på lånet, og at vi vet at tilbakebetalingen kommer altfor sent, men uten at det blir ekkelt for dem på noen måte. Forslag til hva? Betaler tilbake med renter, men hvor mye utgjør det pr år?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Jeg tror at de helt sikkert blir mer enn fornøyd med å få tilbake det de lånte deg uten ekstra renter. De pengene har de sikkert ikke regnet med uansett. Jeg har selv lånt titusener opp igjennom årene, men far anser nok de pengene som tapt.. hehe.. Inviter de heller på en bedre middag, eller kjøp noen flotte blomster. Det viser takknemlighet mye bedre enn renter gjør. Synes selv at å betale renter ville vært litt upersonlig (om du forstår, det er jo tross alt foreldrene dine)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Hadde det vært moren min så hadde hun faktisk ikke brydd seg om det. Og hun er jo aleneforsørger og ikke akkurat rik. Hadde i alle fall ikke tatt renter på det, er jo foreldrene dine.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Ja. men jeg vil jo ikke utnytte dem. Det føler jeg allerede at vi har gjort, vi har ikke levd såå stramt hele tiden, liksom. De hjelper oss hele tiden med småting, barnepass ol, mens de aldri ber om hjelp selv.Jeg vil betale med renter og kanskje blomster eller noe i tillegg, jeg vet bare ikke helt hva...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 De tar ikke renter;) Og har ikke nevt lånet med et ord. Men det plager meg.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 du kan jo betale tilbake lånet, og heller kjøpe de en større gave? noe de trenger? Hva med tv, kjøleksap, vaskemaskin, foodprocessor, eller noe sånt? en bedre kaffemaskin? Jeg hadde nok spandert på faren min en tv, finnes i alle prisklasser og også i god kvalitet. Mens jeg hadde spandert på moren min en dag på spa
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Jeg ville gitt tilbake lånesummen, justert for inflasjon. Renter er justering for inflasjon, samt bankens inntjening når de låner ut penger og jeg vil tro dine foreldre ikke ønsker å tjene penger på dere heller. I tillegg ville jeg satt sammen en "vi setter pris på ALT dere gjør for oss" kurv, med kanskje god ost dersom de liker det, kanskje vin og/eller likør etc, og et meget hyggelig og personlig kort hvor dere takker, ikke bare for lånet av pengene, men også alle de andre tingene som faktisk er verdt mye mer enn penger;)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Det hørtes jo ganske kos ut:) Men hvor mye utgjør den justeringen på la oss si tre år? Kurv hørtes bra ut, de har mer vin enn de greier å drikke, så kanskje vi tar med til ost- og kjeks-kveld med någo attåt og en blomsterbukett?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #9 Skrevet 5. august 2009 Jeg er enig med de over Tror ikke foreldrene dine vil tjene penger på deg,da kunne dere jo liksogodt ha lånt penger i banken da...de har jo helle ikke tapt renter regner jeg med så de er sikkert bare glad for å få igjen det dere har lånt. Vi også lånte et ganske stort beløp av mine foreldre en gang her og de ble betalt tilbake når vi hadde solgt leilligheten etter jeg tror det var 4år eller noe...de satte veldig pris bare på å få de tilbake. Tror ikke foreldrene dine vil se på dere som at dere har utnyttet de så lenge de får igjen penger dere har lånt da...det er jo mange som ikke gjør det engang. Syntes det hørtes flott ut med det dere tenker på jeg en ost - kjekskveld med någo attåt som du sier og en blomsterbukett,det vil de sikkert sette pris på.Det viser jo at dere har satt pris på det de har gjort og gjør for dere mye mer enn hva penger gjør.Det er jo sånne ting man kan se tilbake på med glede det,for det blir jo gode minner av det. Lykke til og kos dere masse masse :-)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 5. august 2009 #10 Skrevet 5. august 2009 Jeg ville heller spandert på dem en middag eller noe annet koselig for å vise min takknemlighet
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #11 Skrevet 5. august 2009 Jeg betaler renter til foreldrene mine. Det er vel helt normalt. Nå er mitt lån på nesten 2.000.000,- så renten utgjør over 50.000,- i året, men det er greit likevel. Det er godt å ha mulighet til veldig fleksibel tilbakebetaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå