Gå til innhold

Litt redd for styrtfødsel denne gangen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå 5 uker i gjen til termin, og begynner å tenke mer og mer på fødsel. Med førstemann kom vi på sykehuset kl 06, de hadde tenkt å sende oss hjem for kun 1 cm åpning. Var der og ble sjekket og tok registrering, plutselig gikk vannet og kl 08.30 var han født. Stod i dusjen, og kunne ikke fortså at det skulle gjøre så vondt så fort, hadde jo sett for meg flere timer...ble sjekket av jordmor, lav fosterlyd men 10 cm åpning, så da var det bare å presse. 2-3 pressrier så var han ute.

Med nr to var vi ute i god tid, stoppet litt opp med rier underveis, så de første 3 cm tok litt tid. Plutsetlig med litt hjelp av jordmor ble det skikkelig gang i det. Gikk fra 4 cm til fødsel på 50 min. Føltes ut som en lang ri, utrolig intense smerter.

Så nå sitter jeg her da og lurer på hvordan denne fødselen blir, blir det enda raskere så vet jeg ikke om vi rekker fram. Har 30 min kjøring til sykehuset. Det hadde vært greit hvis jeg fikk noe forvarsel på at ting var i gang, men sliter med masse kynnere og maserier, og på slutten bruker de bli så sterke at jeg ikke greier å skille de og modningsrier.

Noen med erfaring, som har opplevd noe lignende.

Belager meg på noen ekstraturer på sykehuset, kan liksom ikke vente på de skikkelige riene, tør rett og slett ikke. Mulig det blir helt annerledes med nr 3, men stresser meg litt for å si det sånn.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :-)

Er i samme siituasjon som deg!

Fødte nr.3 i sykebilen, og det var ikke vondt før dei siste åpningsriene, og 2 - 3 press var han ute!

Hadde ikke vannet gått så hadde jeg kanskje født hjemme!

Med nr. 4 la jordmor meg inn om kvelden fordi jeg var veeldig moden, og har 21/2 times kjøring til sykehus!

Var ikke igangsatt eller noe og ca 6 timer etter ankomst og etter kun 20 min med vondt var han ute på 2 pressrier!

Dette var 11 dager før termin!

Har nå 9 dager(snart 8) dager til termin og skal inn på sykehuset fredag om jeg ikke har født før det!

Jordmor var sikker på at ble jeg strippet på fredag satte fødselen igang av seg selv, for som hun sa ble jeg mer moden nå rekker jeg ikke sykehuset denne gangen heller om jeg er hjemme!

Har faktisk hatt murringer i kveld, og venter bare på om det kan ta seg opp, for da måtte jeg ringe med en gang!

frister ikke med ny sykebilfødsel iallefall! ;-)

Har aldri brukt noe smertestillende under noe av fødslene så jordmor sa at jeg måtte ha en veldig høy smerteterskel!

Skrevet

Hei!

Høres ut som det blir rask fødsel på deg også ja....men greit å bli lagt inn på forhånd, siden du har så lang reisevei. Litt tryggere å føde på sykehuset :))

Aldri brukt noe smertestillende jeg heller, ikke hatt tid til det...skal ikke klage, bedre det går fort enn å ligge i timesvis. Men tror smertene er mer intense ved raske fødsler. Satser på det går bra, at jeg får noen tegn før fødsel. Lykke til til deg, kanskje noe er på gang :))

Skrevet

Jeg er visst ikke alene ser jeg:-)

Har to fødsler bak meg, en på to timer og en på 1 time fra det overhodet kjentes som noe var i gang. Har også hatt masse kynnere og ikke klart å skille de fra riene. Fødte også i ambulanse sist.

Spent på denne fødselen.

Spesielt siden jeg bor 40 minutter både fra slekt og sykehus. Kanskje det blir hjemme fødsel med ungene i huset..ojoj

Skrevet

Ser at jeg ikke er alene...

Venter nr 4 nå, og har belaget meg på styrtfødsel. Har også forberedt pappaen på at han kanskje må ta imot den lille. Noe han absolutt ikke ønsker, men har sagt at må han så får han bare gjøre det:)

Første fødsel var forsåvidt normal, tok 4 timer fra 3 cm til hun var ute. Med nr 2 gikk slimproppen på dagen, og så fikk jeg kynnere(var veer som ikke var vonde). Pga planlagt keisersnitt kjørte vi på sykehus. 10 cm åpning uten smerter, så dette kunne ha vært en lett fødsel, men ble hastekeisersnitt.

3 mann våknet jeg av at vannet gikk, og da jeg reiste meg fra sengen begynte riene. Kjempe smerter. 45 min etter var han ute, ambulansen rakk å komme 5 min før. Da satt de to minste i stuen, med onkelen sin. Naboen kom busende inn, heldigvis så stod jeg, he he. Så litt folksomt denne dagen.

Vet ikke hva som venter meg denne gangen, men er redd for at det ikke skal bli en komplikasjonsfri fødsel. Smerteopplevelsen med nr 3 var vond, på grensen av det jeg kunne tåle. På samme tid så er dette den fødselen hvor jeg har kommet meg fortest. Livmoren jobbet også i kjempefart etter fødselen, så 5 dager etter sistemann gikk jeg i trang kjole.

Skrevet

Ja, husker også at smertene var uutnholdelige, spesielt med nr to. Gikk 50 min fra 4 cm til hun var ute. Føltes ut som en laaang ri....trodde jeg rett og slett skulle dø..hehe....men gikk jo bra da, og var oppe å dusjet ikke så lenge etter. Så fordelen er jo at man kommer seg raskere etterpå. Begge gangene har de intense riene begynt etter at vannet gikk, så skrekken min er at vannet skal gå først, hjemme, da tror jeg det kan gå fort....Har vært på sykehuset når vannet gikk med de to forrige, så da var det jo trygt å ha jordmor der. Ser ikke helt for meg mannen min som jordfar...hehe...tror han hadde blitt rimelig stresset, men som jordmoren min sa i går, skjer det hjemme, så får man bare ta imot babyen. Det går som oftest bra likevel. Kan liksom ikke putte den inn igjen...hehe...

Blir spennende for oss alle,,,får håpe vi rekker fram....orker ikke tenke på hjemmefødsel.....men tanken er nok der likevel....:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...